سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ژن صورت گرگی برای درمان تاسی


دانشمندان با کشف ژن نادری موسوم به گرگ شد (werewolf) به درمان تاسی امیدوار شدند.

دیلی میل نوشت: این ژن که باعث تولید بی اندازه مو روی صورت و سایر اعضای بدن انسان می شود، بسیار نادر بوده و طی 300 سال گذشته تنها روی بدن 50 نفر در جهان گزارش شده و به ثبت رسیده است.

دانشمندان از این رو با کشف این ژن نایاب از روی بدن صورت گرگی ها (افرادی که به این عارضه مبتلا هستند صورت گرگی نامیده می شوند) می خواهند دارویی را بسازند که باعث رشد مو روی سر افراد تاس شود.

اگر این دارو جواب دهد در واقع مشکل تاسی برای همیشه حل خواهد شد. به همین دلیل دانشمندان با پیدا کردن ژن تلاشهای خود دو چندان کرده تا بتوانند داروی رشد مو را از طریق این ژن به تولید انبوه برسانند.

البته برخی کارشناسان نیز با ابراز تردید در این مورد گفته اند ممکن است داروی جدید باعث شود تا همه جای بدن فرد تاس مو در بیاورد و آنوقت فاجعه خواهد شد. از طرف دیگر کسی نمی تواند تضمین دهد که قسمت تاس سر که سالهاست رشد خود را از دست داده بتواند واکنش طبییعی به دارو نشان داده و تولید مو کند.

بهر حال کشف این ژن و ابراز ایده ساخت داروی ضد کچلی خیلی ها را امیدوار کرده است.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
درمان تاسی جلوی سر در بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیزر مو زائد و هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ، PRP، درمان ریزش مو، سابسیژن


لیزر موهای زائد و هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ، جراحی پلک در مرکز وارسته