سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چیکار کنیم موهای سفیدمون هم رنگ بگیره؟


سفیدی مو همیشه باعث می‌شود تا شما احتیاج بیشتری به رنگ كردن مو داشته باشید. موهای كه سفیدی دارند خیلی زود رنگدانه‌هایش را از دست می‌دهد و در نتیجه دیرتر از موهای معمولی رنگ می‌گیرند.
مجله سیب سبز:

 49 ساله هستم و موهایم سفید شده است. می‌خواهم آنها را رنگ قهوه‌ای كنم، چه كار كنم تا هم موهای سفیدم رنگ بگیرد و هم به رنگ مورد علاقه‌ام برسم؟

سفیدی مو همیشه باعث می‌شود تا شما احتیاج بیشتری به رنگ كردن مو داشته باشید. موهای كه سفیدی دارند خیلی زود رنگدانه‌هایش را از دست می‌دهد و در نتیجه دیرتر از موهای معمولی رنگ می‌گیرند. برای این نوع مو‌ها بهتر است رنگ را از جلوی سر بزنیم چون جلوی سر حرارت بیشتری نسبت به جاهای دیگر سر دارد و رنگ‌پذیری آن نیز بالطبع بیشتر است. اگر می‌خواهید موهایی قهوه‌ای داشته باشید و سفیدی‌های شما را پوشش دهد از رنگ‌هایی با كد پنج و شش استفاده كنید. برای داشتن موهای روشن‌تر باید از كد رنگ‌های هفت و هشت استفاده کنید و ترجیحا با اكسیدان یك، تا به رنگ دلخواه‌تان برسید.

چیکار کنیم موهای سفیدمون هم رنگ بگیره؟

مدت‌هاست پوست صورتم كدر شده است و جوش‌های خیلی‌ریزی می‌زند. به همین دلیل مجبورم همیشه از كرم‌پودر استفاده كنم. اما نمی‌دانم كدام كرم‌پودرها پوشانندگی بالاتری دارند و می‌خواهم روی پوستم ماندگاری بیشتری داشته باشد. لطفا من را راهنمایی كنید.

برای رفع كدری پوست صورت باید از ماسك‌های شفاف‌كننده صورت استفاده كنید؛ روزی یك بار روی صورت بگذارید، تا كدری پوست شما از بین برود. این كار باعث می‌شود تا جوش‌های ریز صورت هم بهبود یابد. استفاده از كرم‌پودر جوش‌ها را تشدید می‌كند ولی اگر می‌خواهید پوشانندگی بالاتری داشته باشد از كرم پودر‌های مخصوص گریم استفاده كنید تا هم جوش‌های ریز صورت‌تان را پوشش دهد و هم ماندگاری بالاتری داشته باشد.

موهایم فر است و دوست دارم آنها را صاف كنم. اما با روش‌های خانگی نه‌تنها صاف نمی‌شود بلكه وز هم می‌شود. چندین بار هم تصمیم گرفتم كراتینه كنم اما در نهایت ترجیح می‌دهم یك راهكار خانگی درست را پیدا كنم؟

برای صاف كردن مو راهكار ثابتی وجود ندارد؛ در نتیجه باید از راهكارهای موقتی استفاده كرد ولی این راهكار‌های موقت هم فقط می‌توانند برای مدت كوتاهی دل شما را به دست آورند. پس هیچ مویی به تنهایی و به حالت عادی لخت نمی‌شود. برای صاف كردن مو‌های فر باید ابتدا از اسپری‌های دو فاز موجود در تمام فروشگاه‌های آرایشی استفاده کنید که به رنگ آبی و مخصوص موه‌های فر است و بعد مو را براشینگ كرده و یا با اتوی مو آن را صاف كنید و بعد از صاف شدن مو برای جلوگیری از وز كردن به آن سرم كریستال بزنید، تا هم براق شود هم از وز شدن مو به راحتی جلوگیری كند. این كار باعث می‌شود تا موهای‌تان در خانه به راحتی نرم و براق شود.

برای اینكه رنگ صورت و گردن در آرایش یكی باشد، چه كار باید كرد؟ كرم پودر بهتر است یا پنكیك؟

برای هم‌رنگ شدن پوست صورت و گردن باید از كرم پودر و پودر فیكس‌كننده استفاده كنید. البته این روش فقط برای فصل‌های خنك و سرد مناسب است؛ برای تابستان بهتر است از مواد پوشش‌دهنده كه در مقابل گرما مقاومت دارند استفاده كنید.

خط‌چشم كشیده و دنباله‌دار برای چه چشم‌هایی مناسب است؟

خط‌چشم كشیده و پهن برای كسانی مناسب است كه چشم‌های گرد و ریز دارند. برای چشم‌های درشت هم اندازه یك‌دوم چشم باید دنباله داشته باشد و اگر چشم برجسته و بیرون زده است، باید از مداد مشكی برای داخل چشم استفاده كنید.

آیا پیشانی بلند را با كرم پودر می‌توان كوتاه‌تر و كوچك‌تر نشان داد؟

برای كوتاه نشان دادن پیشانی كرم پودر تیره را از قسمت رویش مو به طرف پایین و از دو طرف به سمت شقیقه‌ها، بزنید. از پالت‌های رنگی ماژیكی هم می‌توانید در انتهای خط رویش موها به صورت هاشور سایه و روشن استفاده كنید.

روی كرم‌پودر برنز چه رژگونه‌ای و با چه غلظتی باید استفاده كرد؟

برای كرم پودر برنز، رژگونه آجری كه پایه طلایی داشته باشد مناسب است. البته باید فقط یك یا دو درجه تیره‌تر از كرم باشد.

دور لب‌هایم از بقیه پوست صورتم تیره‌تر است، باید از چه كرم‌پودری استفاده كنم؟

هنگام كرم زدن باید به این موضوع توجه كنید. دور لب و چانه باید از بقیه پوست صورت روشن‌تر باشند و از كرم روشن‌تری باید استفاده كنید. ولی حواس‌تان باشد این روشنی نباید بیشتر از یك یا دو درجه باشد؛ اگر دور لب را بیش از حد روشن كنید جلوه بدی به آرایش شما و صورت‌تان می‌دهد.

برای سایه قهوه‌ای باید از چه رنگ رژ و رژگونه‌ای استفاده كرد؟

برای سایه قهوه‌ای باید از رژگونه آجری استفاده كنید. رژ لب هم باید رنگدانه‌های قرمز داشته باشد؛ مثل آجری، مسی، قرمز، نارنجی و كالباسی.

چگونه از كرم پودر استفاده كنیم كه چین و چروك‌های ریز دور چشم دیده نشوند؟

برای انجام آرایش، قبل از هر كاری باید به یك‌دست شدن صورت توجه كرد؛ اگر زیر‌ساز‌ی پوست یک‌دست و یک‌رنگ نباشد آرایش هم زیبا نمی‌شود. باید كرم پودر دور چشم مات باشد كه بتواند دور چشم را كاور كند. در ضمن كرم پودر ما نباید خیلی چرب باشد، اگر چرب باشد دور چشم خط می‌اندازد و بیشتر چین و چروك‌ها را نمایان می‌كند تا پنهان.

برای حالت دادن موی لخت باید قبل از سشوار كشیدن آن را بیگودی بپیچیم یا بابیلیس؟

اگر مو كم‌حجم باشد حتما قبل از سشوار كشیدن باید از اسپری حجم‌دهنده مو استفاده شود؛ ولی اگر مو پرحجم باشد، بهتر است مو را با بابیلیس بپیچید و بعد سشوار بكشید.

چیکار کنیم موهای سفیدمون هم رنگ بگیره؟

برای اینكه چشم‌های ریز را با سایه درشت‌تر نشان دهیم، چطور باید سایه بزنیم؟

اگر آرایش چشم به طریق صحیح و با مهارت انجام شود زیبایی تكمیل می‌شود. چشم‌ها حساس‌ترین اعضای صورت هستند درنتیجه باید دقت كرد. برای اینكه فرم زیباتری به چشم‌ها بدهید، باید از سایه‌های متضاد استفاده كنید. قسمت خارجی چشم را سایه روشن‌تر از صورت بزنید تا خود را بیشتر نشان دهد و گوشه خارجی سایه را با نوك قلم به طرف بالا مشخص كنید. برای بهتر جلوه دادن چشم‌ها می‌توانید از سایه دودی یا مدادی استفاده كنید. سایه‌ها از 12 رنگ تشكیل شده‌اند و می‌توانید با تركیب آنها به نتیجه دلخواه خود برسید. شما می‌توانید از خط چشم و مژه برای زیبا‌تر و درشت‌تر شدن چشم نیز استفاده كنید.

موهایم وز است و چند بار مش كرده‌ام. آیا می‌توانم بعد از یك ماه موهایم را رنگ كنم؟

موهای وز جزء موهایی هستند كه مقاومت زیادی ندارند. موهای شما در اثر دكلره شدن آسیب دیده و اگر دوباره روی موهای مش شده را رنگ كنید، موهای‌تان بیشتر آسیب می‌بینند. البته اگر موهای شما در زمان خیسی كش نمی‌آیند یا بیش از اندازه خشك و شكننده نشده‌اند، می‌توانید آنها را رنگ كنید. بهتر است از رنگ‌هایی كه كراتین دارند یا از رنگ‌های فاقد آمونیاك استفاده
كنید.

موهایم شرابی است و می‌خواهم رنگش را تغییر دهم، از چه پایه‌ای باید شروع كنم؟

در مرحله اول، رنگ شرابی را باید از روی موهای‌تان پاك كنید و بعد باتوجه به رنگ پایه‌ای كه به دست آمده تصمیم بگیرید چه رنگی روی موهای‌تان بگذارید. اگر می‌خواهید فقط با رنگ، رنگ موی‌تان را تغییر دهید، باید از گروه رنگ‌های زیتونی استفاده كنید تا قرمزی رنگ قبل را بگیرد.


ویدیو مرتبط :
راهکارهای پیشگیری از سفید شدن و ریزش مو➕معرفی رنگ موهای طبیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه از موهای تازه رنگ ‌شده نگهداری کنیم؟



 

موهای رنگ شده

 

مو ازشامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده برای شست‌وشو استفاده کنید.

 

مو برای دوام رنگ‌مو و جلوگیری از بی‌رنگ شدن آن در برابر آفتاب، از کلاه، روسری و شال استفاده کنید و موها را بپوشانید.

 

مو پیش از ورود به استخر، موهای رنگ‌شده را با آب بدون کلر شست‌وشو دهید.

 

مو از تقویت‌کننده‌های مو استفاده کنید.

 

مو موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از شانة دندانه درشت استفاده کنید.

 

مو از خشک کردن موها با حوله یا سشوار خودداری کنید.

 

آیا رنگ کردن مو احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد؟


در بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه هاروارد، هیچ‌گونه شاهدی دال بر سرطان‌زا بودن رنگ‌مو به دست نیامده است.