سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه وقت بیشتری را با فرزندانمان سپری کنیم!



 

کودک و والین,تربیت کودک

 

در دنیای امروز والدین به دلیل داشتن مشغله های فراوان زمان کمتری در کنار خانواده و فرزندانشان سپری می کنند. این در حالی است که حضور اعضای خانواده در کنار هم بر شکل گیری شخصیت کودکان تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

 

 این امر نه تنها به آن ها احساس تعلق خاطر می دهد بلکه آن ها را در آینده به افرادی مسئولیت پذیر تبدیل می کند. فرزندان از شما والدین توقع دارند که هر زمان که به شما نیاز پیدا می کنند در کنارشان باشید. برای این که بتوانید زمان مفیدی را با فرزندان خود سپری کنید به چند نکته توجه کنید:

 

خواندن کتاب برای آن ها، فرصت خوبی برای با هم بودن است. تعریف کردن یک داستان هم می تواند جالب باشد. توصیف کردن آن چه در دوران کودکی انجام می دادید نیز برای فرزندانتان مفید و جالب خواهد بود.

 

کودکان عاشق بیرون رفتن از منزل هستند. بنابراین پیاده روی در پارک برنامه خوبی خواهد بود. فعالیت های ورزشی خارج از منزل نه تنها باعث افزایش شور و هیجان آن ها می شود بلکه آن ها را از تماشای زیاد برنامه های تلویزیون و بازی های رایانه ای دور نگه می دارد.

تعطیلات فرصت بسیار مغتنمی است تا اعضای خانواده دور هم جمع شوند. در این ایام برنامه هایی نظیر کوه نوردی یا برنامه های اردوی خانوادگی باعث تقویت روابط فرزندان و والدین می شود.

 

صرف ناهار یا شام در موقعیت مناسبی برای با هم بودن اعضای خانواده است.

 

اگر فرزند شما به تماشای برنامه تلویزیونی علاقه مند است او را به انجام بازی های فکری تشویق کنید. اما اگر همچنان بر خواسته اش تاکید می کند همراه با او به تماشای شبکه های مختلف یا برنامه های آموزنده بپردازید.

 

اگر واقعا با کمبود وقت مواجه هستید از فرزند خود بخواهید برای خرید منزل شما را همراهی کند تا هم تفریح کند و هم چیزی یاد بگیرد.

 

یاری کردن کودک برای انجام تکالیف علاوه بر این که فرصت مناسبی است تا زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری کنید، باعث می شود از پیشرفت تحصیلی فرزندتان اطلاع بیشتری پیدا کنید.

 

منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
هوندا هان سپری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن و شوهر مسن در دادگاه:آقای قاضی!حالا که همه فرزندانمان ازدواج کرده اند،وقت طلاق خودمان است



زوج پیر پس از ازدواج فرزندانشان راهی دادگاه خانواده شدند و برای همیشه از هم جدا شدند.

پیرمرد در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی من و همسرم سال‌هاست که با هم اختلاف داریم اما به خاطر فرزندانمان تحمل می‌کردیم. همیشه سعی کردیم این اختلافات را در دلمان نگه داریم تا فرزندانمان ناراحت نشوند.

وی ادامه داد: اما حالا که همه فرزندانمان ازدواج کرده‌اند و سر زندگی خودشان هستند، تصمیم گرفتیم به این زندگی پر از سردی پایان دهیم و برای همیشه این اختلافات را تمام کنیم.

زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم راست می‌گوید ما نمی‌توانیم در کنار هم آسایش داشته باشیم و همیشه همدیگر را تحمل می‌کردیم. حالا که فرزندانمان سر و سامان گرفته‌اند بهتر است ما هم به این زندگی پایان دهیم. به اندازه کافی همدیگر را تحمل کردیم و چشممان را روی تمام اختلافاتمان بستیم. دیگر نمی‌توانیم این اختلافات و فاصله‌ها را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: من و شوهرم اصلاً با هم تفاهم نداریم و سر همه موضوعات با هم اختلاف نظر داریم. برای همین هیچ کدام نمی‌توانیم این زندگی را تحمل کنیم.

قاضی پس از شنیدن اظهارات طرفین، سعی کرد آنان را از تصمیمشان منصرف کند اما تلاش او به جایی نرسید.


 اخبارحوادث  -  تسنیم