سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه وز موها را از بین ببریم؟


موهای شما نیاز به رسیدگی دارند ولی این مواظبت و رسیدگی به معنای هزینه زیاد نیست، شما می‌توانید با مواد طبیعی داخل آشپزخانه خود، بسیاری از مشكلات موهای‌تان را حل كنید.

بعضی اوقات موهای ما مشكلات كوچكی دارند ولی همین مشكلات كوچك، باعث می‌شود موها به‌خوبی حالت نگیرند و زیبایی همیشگی خود را نداشته باشند، به ندرت كسی برای اینگونه مشكلات كوچك به پزشك مراجعه می‌كند، بنابراین دانستن راه حل‌های خانگی می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد، كافی است نگاهی به وسایل و مواد درون آشپزخانه خود بیندازید تا ماسكی خوب برای موهای‌تان بسازید.
 ماسك‌هایی كه هیچ‌گونه ماده شیمیایی در آنها وجود  و اصلا عوارض جانبی ندارند.





اگر می‌خواهید موهای‌تان ضخیم شود

  •   تخم كتان: مقداری تخم كتان را در یك كاسه آب بگذارید و اجازه دهید حدود 5 روز باقی بماند سپس با پنبه این مایع را به پوست كف سر بمالید.
  •   حنا: هنگام استفاده از این روش باید حسابی حواس‌تان را جمع كنید چون همان طور كه خودتان می‌دانید، حنا ماده‌ای رنگ‌دهنده است، استفاده از حنای بدون رنگ می‌تواند تا حد زیادی این مشكل شما را حل كند، پودر حنا را در یك ظرف آب داغ بریزید سپس چند قطره آب لیمو یا ماست به آن اضافه كنید. سپس این مخلوط را به موهای‌تان بزنید و بگذارید حداقل 1 ساعت روی موها باقی بماند. 4 هفته اول هفته‌ای یك‌بار از این مخلوط استفاده كنید سپس 2 هفته یك‌بار، تا نتیجه را ببینید.
  •   انرژی دادن: هر روز حدود 10 دقیقه به‌گونه‌ای دراز بكشید كه سرتان پایین‌تر از بدن باشد، این وضعیت خوابیدن، باعث می‌شود خون بیشتری وارد سر شما شود. موها را از پشت گردن به سمت بالا شانه كنید با این كار به ریشه‌های ضعیف شده موها انرژی می‌دهید و تا حدی از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌كنید.


یك راه حل خوب برای از بین بردن وز موها استفاده از سركه سیب است كافی است مقداری سركه سیب را با آب مخلوط كنید و موهای‌تان را با آن آبكشی كنید.





برای تقویت موها چه كنیم؟

  •   ماسك زرده تخم‌مرغ: یك عدد زرده تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد كپسول ویتامین A را پودر كنید) مخلوط كنید و روی موها بمالید. كمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسك به‌مدت 2 ساعت روی موهای‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسك برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند تا حدی مفید باشد.
  •    سیب‌زمینی: یك عدد سیب‌زمینی پوست بكنید و آب آن‌را بگیرید سپس 2 قاشق چای‌خوری آب سیب‌زمینی را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا و یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید و خوب هم بزنید. با این مخلوط ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید، موهای‌تان را با كلاه بپوشانید و بگذارید به‌مدت 2 ساعت روی سر باقی بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. این ماسك را هفته‌ای 2بار استفاده كنید.



چه چیزهایی « وز» مو را از بین می برد

هیچ‌چیز بدتر از وز كردن موها نیست اما راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد كه می‌توانید تا حد زیادی از وز شدن موهای‌تان جلوگیری كنید.
  •   آب گازدار: اگر معمولا ترجیح می‌دهید برای خشك كردن موهای‌تان از سشوار استفاده نكنید و دوست دارید موهای‌تان به‌صورت طبیعی خشك شود و اگر موهای شما به دلیل رطوبت وز می‌كنند، یك روش خوب برای جلوگیری از این وز، استفاده از آب گازدار است، كافی است در حمام بعد از این مثل همیشه موهای‌تان را شستید و آبكشی كردید، در آخر یك‌بار موهای‌تان را با آب گازدار آبكشی كنید.
  •   سركه سیب:یك راه حل طبیعی مؤثر دیگر برای جلوگیری از وز موها، استفاده از سركه سیب است، روند استفاده از این راه هم خیلی شبیه استفاده از آب گازدار است یعنی در حمام مثل همیشه موهای‌تان را بشویید و در آخر مقداری مساوی آب و سركه سیب را با هم مخلوط كنید و موها را با آن آب بكشید.
  •   ماءالشعیر: اگر موهایی فر و همیشه با حالت دادن آنها مشكل دارید، یك راه حل خوب استفاده از ماءالشعیر است، ماءاشعیر فر موهای شما را ثابت نگه می‌دارد تا موهای شما وقتی خشك می‌شود نیز مثل زمانی باشد كه خیس است.كافی است تمام موها را به آن آغشته كنید.
  •   نرم‌كننده طبیعی:یك فرمول ویژه برای نرم كردن و حالت دادن موهای خشك شما. 1فنجان مایونز را با نصف یك عدد آووكادو له شده مخلوط كنید و آن‌قدر بزنید تا حالت چسبی پیدا كند، این مخلوط را به موهای‌تان بمالید سپس موها را با یك كلاه پلاستیكی و با یك حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود 02 دقیقه صبر كنید سپس موها را آب بكشید، برای نتیجه بهتر هفته‌ای یك‌بار این كار را تكرار كنید.
  •   روغن زیتون و نارگیل: این روغن‌ها برای مبارزه با وز بهترین دوستان شما هستند. برای این‌كه موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار كمی از این روغن‌ها را كف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید.
  •   صاف‌كننده‌های سرامیكی: اگر می‌خواهید موهای‌تان را با اتو صاف كنید، اتویی انتخاب كنید كه صفحه‌های سرامیكی داشته باشد.





برای این‌كه موهای شما خیلی چرب به‌نظر نرسد مقدار كمی از این روغن‌ها را كف دست‌تان بریزید سپس میان موهای‌تان بمالید



اگر می‌خواهید موی درخشان داشته باشید

  •    سفیده تخم مرغ:4 سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس روی پوست كف سر بمالید، برای آب كشیدن موهای‌تان مقدار كمی سركه سیب به آب اضافه كنید.
  •    شامپو براق كننده: ژل درون 4 برگ آلوورا را به همراه یك قاشق عسل به شامپو خود اضافه كنید تا شامپویی جادویی برای براق كردن موهای‌تان داشته باشید.
  •    مخلوط كامل:مقداری روغن بادام، نارگیل، كنجد آووكادو را با یك قاشق عسل مخلوط كنید  سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را با یك حوله بپوشانید، حدود یك ساعت صبر كنید سپس موهای‌تان را بشویید.
  •    مخلوط زیبا كننده:3 قاشق غذاخوری عسل را با 4 قاشق غذاخوری روغن كرچك و یك زرده تخم مرغ و مقداری آلوورا را مخلوط كنید، آن‌قدر به هم بزنید تا مخلوط یك دست شود سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید و موها را حدود 1 ساعت با حوله بپوشانید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید موها را با آب رزماری آبكشی كنید(برای تهیه آب رزماری چند برگ رزماری را در ظرفی بجوشانید و از آب آن استفاده كنید)



اگر شوره دارید

  •   رزماری:
این گیاه به باكتری‌ها و قارچ‌ها حمله می‌كند و آنها را از بین می‌برد، یك قاشق چای خوری رزماری له شده را داخل یك فنجان آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید چند جوش بزند. سپس آن را صاف كنید و روزی یك بار به موهای‌تان
 بزنید.
  •   مخلوط آویشن:
 نیم لیتر آب را بجوشانید وقتی آب به جوش آمد1 قاشق غذاخوری رزماری به آن اضافه كنید، این مخلوط را حدود 5 دقیقه بجوشانید سپس از روی اجاق بردارید بعد 1 قاشق غذاخوری آویشن به آن اضافه كنید و حدود51 دقیقه صبر كنید سپس این مخلوط را صاف كنید، این مخلوط را به موهای خشك بزنید، نیازی به آبكشی
 نیست.
  •   لوسیون سیب زمینی:
5 عدد سیب زمینـی را بپزیـد و پوست آن‌ها را بگیرید و خوب له كنید سپس 01 قطره ید، 01 قطره آب لیموترش، نصف قاشق چای خوری روغن بادام و 01 قطره روغن لیمو (در داروخانه‌ها موجود است) به آن اضافه كنید، مخلوط را در یك شیشه دربسته بریزید و در یخچال نگهداری كنید و هر بار 51 دقیقه قبل از شستن این مخلوط را به موهای‌تان بزنید.



  •   ماسك گیاهی:
۲ قاشق چای‌خوری اكلیل كوهی و ۲ قاشق چایخوری آویشن را در یك كاسه ریخته و ۲ سوم فنجان آب جوش به آن اضافه كنید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 02 دقیقه خیس بخورد.سپس آب مخلوط را بعد از 02 دقیقه بگیرید و درون بطری بریزید سپس سركه سیب را به آن اضافه كرده و هم بزنید. بطری را در محل خشك و خنك نگهداری كنید. سر خود را بعد از شستن با شامپو آبكشی كنید. كمی از محلول داخل بطری روی سر بریزید و ماساژ دهید. قبل از خوابیدن در بین دفعات شامپو كردن‌ها، سر خود را با مقداری از محلول ماساژ دهید. این‌كار می‌تواند شوره سر را از بین ببرد.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
وز خیالی نامشان و ننگشان ، وز خیالی جنگشان و صلحشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه های سریع از بین بردن وز موها


موهای فر را دوست دارید، اما وقتی موها را شانه می​زنید و چشم​تان به وز آنها می​افتد، از داشتن موهای مجعد ناراحت می​شوید. اما دلیل وزشدن موها چیست و چطور می​توان از شر آنها خلاص شد؟