سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه موسیقی فشار خون را پایین می‌آورد؟


گوش دادن به آهنگ مورد علاقه و حتی شنیدن یك لطیفه بامزه می‌تواند فشار خون شما را پایین بیاورد

تاثیر گوش دادن به موسیقی در پایین آوردن فشار خون، درست به اندازه آن است كه شما میزان نمك را در رژیم غذایی خود كاهش دهید یا وزن خود را بیش از 5/4 كیلوگرم كم كنید.
مطالعات محققان ژاپنی نشان می‌دهد، افرادی كه هر دو ماه یك‌بار در جلساتی شركت می‌كنند كه در آن موسیقی پخش می‌شود یا با اجرای برنامه‌های طنز روحیه شركت‌كنندگان شاد می‌شود، بعد از چند ماه فشار خون كمتری نسبت به دیگران پیدا می‌كنند. كاهش فشار خون این افراد به نوبه‌خود باعث شد تا احتمال خطر مرگ بر اثر سكته یا بیماری‌های قلبی بین 5 تا 15 درصد در آن‌ها كمتر شود.
البته كارشناسان اعلام كردند، فقط با موسیقی یا خندیدن نمی‌توان فشار خون بالا را درمان كرد. اما استفاده از این 2 روش به همراه استفاده از داروها می‌تواند به پیشرفت سریع‌تر بیماری كمك كند. گوش دادن به موسیقی و خندیدن باعث كاهش میزان هورمون استرس به نام كورتیزول در خون می‌شود. مطالعات دیگر هم نشان داده است خندیدن و گوش دادن به موسیقی می‌تواند عملكرد رگ‌های خونی بدن را بهتر كرده و حتی آن‌ها را تا 30 درصد عریض‌تر كند.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
‫فشار خون پایین دکتر فرهاد نصر چیمه Hypotension Dr Farhad Nasr Chimeh‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مغز گردو در هنگام استرس، فشار خون را پایین نگه می دارد



 

 

 

استرس

 

 

متخصصان تغذیه تاكید كردند كه مغز گردو نه تنها می تواند كلسترول خون را پایین بیاورد، بلكه هم چنین برای مقابله با استرس و كاهش فشار خون هم مفید است.

این متخصصان خاطرنشان كردند: افرادی كه مقادیر كلسترول بد در خون آنها بالا است، اگر رژیم غذایی غنی از مغز گردو به مدت سه هفته متوالی داشته باشند در لحظه هایی كه دچار استرس و تنش می شوند، فشار خونشان به دلیل مصرف گردو پایین می ماند و افزایش پیدا نمی كند.

پروفسور شیلاوست ـ استاد دانشگاه ایالتی پن در آمریكا ـ در این باره تصریح كرد: افرادی كه مغز گردو می خورند، فشار خون پایین تری به طور معمول دارند.

البته در این مقاله كه به تازگی در مجله «كالج آمریكایی تغذیه» به چاپ رسیده برای اولین بار عنوان شده است كه مغز گردو می تواند در هنگام استرس، فشار خون را پایین نگه دارد.

به گفته متخصصان علوم پزشكی، اشخاصی كه واكنش بیولوژیك افراطی در برابر شرایط استرس زا دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند..../تحلیل:ایسنا