سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه حال و هوای شما روی زیباییتان تاثیر می گذارد ؟



از بین برنده زیبایی ,استرس و افسردگی,حال و هوای روحی

حتما شنیده اید که حال و هوای روحی شما با زیباییتان ارتباط مستقیم دارد ، وقتی خسته و افسرده هستید احساس می کنید زشت شده اید ، اما آیا واقعا اینطور است ؟ این اتفاق چگونه می افتد ؟ چه عواملی باعث می شوند چهره شما تغییر کند ؟

علم نشان داده است که احساس ما بطور مستقیم روی ظاهرمان خود را بروز می دهد.شاید قبلا هم این مطلب را شنیده باشید اما به آن توجه نکرده اید ،  " استرس ها ایجاد التهاب می کنند که هر دو ( استرس و التهاب ) باعث از بین رفتن کلاژن های پوست و ایجاد چین و چروک می گردند". این جمله را امی وسلر متخصص و مشاور پوست اهل نیویورک می گوید. شادی باعث می شود که پوست درمان شود و بدرخشد.

افسردگی : از بین برنده زیبایی    
مهم نیست که تحت چه شرایطی به سراغتان می آید ( یعضی وقتها مشکلات جدی مثل بیکاری یا حتی داشتن یک روز پرکار ) استرس و افسردگی می تواند تاثیرات اساسی روی زیبایی شما بگذارد.


افسرده بودن و داشتن اضطراب باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود که مهمترین نقش را در بروز چنین پدیده ای برعهده دارد ، کورتیزول هورمونی است که در غده آدرنال واقع در بالای کلیه ها ترشح می شود. کورتیزول وظایف زیادی در بدن انجام می دهد و متاسفانه تقریبا همه آنها بد هستند. برای مثال کورتیزول باعث بروز تغییرات هورمونی می گردد که باعث ریزش موقتی مو می شود یعنی موها نازک تر و خلوت تر می شوند. بالا بودن سطح این هورمون نیز باعث زیاد شدن اشتها، میل به شیرینی و تجمع چربی مخصوصا در ناحیه شکم می شود.

بعلاوه استرس تاثیر عمیقی روی پوست می گذارد. متخصصین زیبایی دانشگاه استنفورد در بررسی که روی 22 دانشجو انجام داده بودند دریافتند که بیماری آکنه در زمان امتحانات بیشتر از بقیه ترم در بین دانشجویان شایع است. بعضی از دانشمندان معتقدند که این تنش در اثر زیاد شدن سبوم ایجاد می شود ؛ سبوم ماده روغنی موجود در پوست است که در واقع محافظت از پوست را بر عهده دارد اما گاهی وقتها با سلولهای مرده و باکتریها ترکیب شده و باعث می شود که فولیکول های مو مسدود شود و یا منجر به جوش می شود. سلولهایی که سبوم را در بدن تولید می کنند معروف به گیرنده های استرس هستند ، و احتمالا می توان اینگونه معنی کرد که در شرایط بحرانی تولید آنها کاهش می یابد. البته این مکانیزم هنوز در بین محققان درحال بررسی است. این چرخه به این صورت است : استرس باعث جوش می شود و جوش از بین نمی رود چون شما استرس دارید واین مساله هم در شما ایجاد استرس می کند.

تنش های مزمن نیز موجب ایجاد وقفه در تولید کلاژن های جدید می شود ، کلاژنها گروهی از پروتئین های حفاظتی ساختاریافته در بدن می باشند. بدون کلاژن جدید پوست ضعیف تر و نازک تر می شود. داشتن شرایط روحی نامناسب نیز باعث می شود که پوست آب خود را از دست بدهد. بعلاوه احساس ناراحتی کردن نیز روی توانایی سلولها برای ترمیم جراحات تاثیر می گذارد.

از بین برنده زیبایی ,استرس و افسردگی,حال و هوای روحی

احساس خوبی داشته باشید تا عالی بنظر برسید     
آنچه که بیشتر دانشمندان درباره احساس زیبا داشتن می دانند تمرکز روی چیزهای منفی زندگی است مثلا داشتن استرس ، افسردگی ، بد اخلاقی روی بدنتان تاثیر مستقیم می گذارد. اما عکس این مساله نیزدرست است: استرس و افسردگی کمتر برابر است با آکنه کمتر، ریزش موی کمتر ، خشکی پوست کمتر و تجمع چربی کمتر. بخش عمده ای از تحقیقات مربوط است به داشتن احساس خوب تا از نظر رفتاری درست تصمیم گیری کنیم که منجر به زیبایی بیشتر می شود.


برای مثال ، افراد شاد بیشتر از افراد غمگین تمایل به برقراری رابطه ج-ن-س-ی دارند. رابطه ج-ن-س-ی باعث گشاد شدن رگهای خونی شده که منجر به درخشش و سرخی پوست می شود. همچنین باعث گردش خون در سراسر بدن می شود، گردش خون باعث ارسال مواد غذایی و اکسیژن به پوست و مو شده و آنها را سالمتر نگه می دارد.

بهبود روحیه باعث بهبود عادات غذایی نیز می شود. مطالعه ای که در سال 2007 توسط متخصصین انجام گرفت نشان داد که مردم وقتی که یک فیلم خوب می بینند، نسبت به زمانی که یک فیلم ناراحت کننده تماشا می کنند، سالم تر غذا می خورند ( در این مطالعه دیده شد که افراد خوردن انگور را به خوردن تنقلات شور، ذرت بوداده کره ای ترجیح می دهند.( غذهای سالم قند و چربی اشباع شده کمتری دارد که باعث می شود دچار نفخ شوید ، جوش بزنید و یا صورتتان چرب شود.

مردم وقتی که احساس شادی و پر انرژی بودن داشته باشند در برابر سرما خوردگی عمومی نیز ایمن تر می شوند و در مقابل افرادی هستند که عصبی ، غمگین و پرخاش گرند. فرار کردن از همه احساسات بد که منجر به بروز بیماری می شوند به این معناست که شما فقط فعالیتهایی را انجام دهید که باعث شادی شما شوند مثل رفتن به باشگاه ، خوردن غذاهای سالم و مفید و یا حتی رعایت نکات رژیمی برای پوست.

دانشمندان فقط به این مسائل می پردازند که چگونه احساسات روی ظاهر تاثیر می گذارند اما در حال حاضر برای روبرو شدن با این مساله چه اقدامی باید انجام دهید؟ ما یک سری اطلاعات ظریف و پیچیده علمی از زیست شناسی گرفته تا روانشناسی را گردآوری کرده ایم ، اما مسایل ناگفته ای وابسته به شخصیت ، احساسات ، عواطف و نگرش شما درمورد بدنتان وجود دارند که تاثیر عمیق تری هم دارند.


بنابراین ، به خاطر حفظ زیباییتان ، یک نفس عمیق بکشید ، آرام بگیرید و در ذهن خود افکار مثبت بپرورانید. شما می توانید همانگونه که زیبا به نظر می رسید احساس خوبی داشته باشید و یا همانگونه که احساس خوبی می کنید زیبا به نظر برسید.
منبع:آی بانو

 


ویدیو مرتبط :
استرس چگونه بر بدن تاثیر می گذارد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حال و هوای این روزهای نرخ سپرده‌های ارزی بانکی/ سخنان سیف بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ سپرده‌های ارزی بانکی

 

اخبار اقتصادی - حال و هوای این روزهای نرخ سپرده‌های ارزی بانکی/ سخنان سیف بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد؟

این روزها بازار خرید و فروش ارز داغ است و بخش عمده ای از مشتریان بازار ارز را افرادی تشکیل می دهند که در سر سودای گرانی ارز را می پرورانند و معتقدند که هرچقدر به ایام پایانی سال نزدیک می شویم، نه تنها تقاضا برای افزایش واردات برخی کالاها بیشتر می شود، بلکه مردم نیز تقاضای ارزی بیشتری را به بازار وارد می کنند.

به گزارش اقتصادی، اگرچه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که بعد از ژانویه، قیمت ارز راه تعادل را در پیش خواهد گرفت، اما این گفته ولی اله سیف، گویا چندان مردم را قانع نکرده است که برای خرید ارز به بهانه گران شدن آن، روانه بازار نشوند.

به همین دلیل، قدم زدن در چهارراه استانبول، که بورس خرید و فروش ارز در کشور به شمار می‌آید، به خوبی میزان اثرگذاری این گفته آقای رئیس کل را در ذهن عامه مردم نشان می دهد؛ چراکه باز هم صرافان هر روز با شماری از افرادی مواجه هستند که برای خرید ارز روانه صرافی ها می شوند و سرمایه های خود را به این بازار وارد می کنند.

آنگونه که صرافان چهارراه استانبول می گویند، قشر عمده ای از خریداران ارزی را از صرافی ها، قشر مرفه کشور تشکیل می دهد که به نوعی نقدینگی مناسبی در اختیار دارند تا بتوانند خرید مناسبی هم داشته باشند،

به گفته یکی از این صرافان، مردم عادی و البته قشر فرهنگیان و کارمندان دولت نیز از جمله خریداران ارز هستند که بیشتر آنها را نیز زنان تشکیل می دهند.

البته شاید این را نتوان به همه متقاضیان این روزهای ارز تعمیم داد، اما به طور قطع، آن دسته از افرادی که از سطح رفاه مناسب تری نسبت به سایر مردم جامعه برخوردار هستند، به دنبال به دست آوردن سود و به نوعی پس انداز دارایی هایشان و افزودن اندوخته های مالی‌شان هستند، اما به هرحال، قشر مرفه کشور نیز خود به خریداران این روزهای بازار ارز تبدیل شده اند.

هم اکنون نیز برخی از بانک‌های کشور، برای جذب این نقدینگی مردم و ایجاد جذابیت برای آنها در بازار ارز، سپرده‌های ارزی را تبلیغ می کنند که مردم را برای این سپره‌های کوتاه مدت 12 ماهه جذب کنند.

براساس بنرهایی که در برخی شعب ارزی بانک‌ها به ویژه در مناطق شمالی تهران از جمله الهیه و فرشته نصب شده، نرخ سود سپرده‌های یورویی، درهمی و دلاری کوتاه مدت 12 ماهه برای مردم به ترتیب 6.25، 6 و 2.50 درصد در نظر گرفته شده است.

آنگونه که متصدی یک شعبه ارزی بانک توصیه می کند، بهتر است که سپرده های ارزی بر روی یورو متمرکز شود که سود بیشتری دارد و از نوسان کمتری نسبت به دلار در بازار برخوردار است.

او می گوید: اکنون بازار دلار نوسان زیادی دارد و بنابراین بانک نمی تواند ریسک سود را بپذیرد، شاید نرخ دلار به ارقام بسیار کمتر از ارقام فعلی هم برسد، اما به طور قطع، نوسان را پیش رو دارد.

به گفته این متصدی بانکی، البته بانک‌ها در این کار توفیق چندانی نداشته اند، اما به هرحال برخی از افرادی هم که صاحب درآمد ارزی هستند ولی به هر دلیلی ریسک حضور در بازار آزاد را نمی‌پذیرند، برای سپرده گذاری ارزی به این شعب مراجعه می کنند.
اخبار اقتصادی - تابناک