سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه با نازایی کنار بیاییم؟



 

چگونه با نازایی کنار بیاییم؟

 

بچه دار شدن آسان به نظر می رسد اما برای همه زوج ها اینطور نیست. خیلی از زوج ها برای باردار شدن مشکل دارند.

 


نازایی یا ناتوانی برای بچه دار شدن بعد از یکسال رابطه جنسی مداوم بدون پیشگیری، بسیار متداول تر از آن چیزی است که تصور می کنید. بچه دار شدن آسان به نظر می رسد اما برای همه زوج ها اینطور نیست. خیلی از زوج ها برای باردار شدن مشکل دارند. اگر شما هم با این مسئله روبه رو هستید باید بدانید که تنها نیستید. وقتی میل به بچه دار شدن پیش بیاید، زوج ها همه تلاششان را برای باردار شدن سریع به کار می گیرند و بعد وقتی همه چیز آنطور که برنامه ریزی کرده بودند پیش نمی رود، تقصیر را گردن همدیگر می اندازند. در زیر به چند نکته درمورد حفظ رابطه تان در اینگونه موارد اشاره می کنیم.

 

به نقاط مثبت فکر کنید


زمانیکه اوایل ازدواج با شوهرتان رابطه زناشویی برقرار می کردید از اینکه نکند باردار شوید می ترسیدید اما امروز بدون هیچ ترسی آزادانه بدون پیشگیری این کار را انجام می دهید. این آزادی باعث می شود هر زمان که خواستید بدون اینکه لازم باشد به عواقب آن فکر کنید، از این بترسید که نکند زمان خطرناک برای باردار شدن باشد، رابطه داشته باشید. اصلاً خودتان می خواهید همیشه بهترین زمان برای باردار شدن باشد. این نقطه مثبت نیست؟

 


اجازه ندهید رابطه جنسی برایتان عادی شود


فقط به خاطر اینکه باید رابطه زناشویی داشته باشید و احتمالاً مجبورید آنرا براساس زمان تخمک گذاری تنظیم کنید و برای اهداف بچه دار شدن به این معنا نیست که این رابطه باید کاری کسل کننده و مثل یک وظیفه باشد. یک شام خیلی خوب درست کنید و روی میزتان چند شمع روشن کنید. عشق باید حرف اول را در کل رابطه بزند.

 

 

به طبیعت کمک کنید


وقتی تصمیم گرفتید که بچه دار شوید، باید اول بدون هیچ پیشگیری رابطه برقرار کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. بعد از شش ماه باید کارهایی مثل تست کیت های تخمک گذاری، گرفتن دمای پایه بدن و تقویم های تخمک گذاری را استفاده کنید. از این وسائل باید تا جایی استفاده کنید که خیلی حساستان نکند و به آنها وابسته نشوید. این وسائل فقط کمکتان می کنند بدانید چه زمان هایی بیشتر احتمال باردار شدن هست.

 


با دیگران مشورت کنید


هر کسی متفاوت است و بعضی زوج ها نمی توانند خود را راضی کنند که درمورد شکستشان در تلاش برای باردار شدن حرف بزنند. از طرف دیگر، خیلی ها خیلی راحت با بقیه مشورت می کنند. ممکن است یک زوج از تست تخمک گذاری که دادند و زندگیشان را تغییر داد برایتان بگویند. یک زوج دیگر ممکن است یک پزشک نازایی خوب به شما معرفی کند. زوج دیگری ممکن است داستان تلاش های بی فایده شان، صبر و حوصله کردنشان و موفقیت نهاییشان را برایتان بگویند. با شنیدن این داستان ها حال وهوایتان بهتر خواهد شد.

 


سالم بمانید


باید با خوردن غذاهای سالم و دنبال کردن یک رژیم غذایی متوازن، ورزش منظم و دوری از سیگار و مشروب، زندگی سالم داشته باشید. البته لازم است که به اتفاق همسرتان برای چکاپ نزد پزشک بروید و میلتان به بچه دار شدن را با او در میان بگذارید. همچنین خوب است که درمورد ویتامین های قبل از تولد هم با پزشک صحبت کنید چون خانم ها باید قبل از باردار شدن شروع به استفاده از این ویتامین ها کنند.

 

 

از استرس دوری کنید


بیرون کردن استرس از زندگی باید جزء ملزومات زندگیتان باشد. گرچه شواهد علمی کمی درمورد تاثیر استرس بر نازایی وجود دارد اما استرس به طرق مختلف بر سلامت شما تاثیر می گذارد. حتی می تواند در هورمون هایتان هم اختلال ایجاد کند. باید تا می توانید آرامشتان را حفظ کنید. دنبال مدیتیشن بروید. یوگا یاد بگیرید. روش هایی برای تخلیه استرس برای خودتان پیدا کنید. اجازه ندهید مشکلاتی که برای بچه دار شدن دارید بر شما تاثیر منفی بگذارد. دشوار است اما اگر بر شکست هایتان تمرکز نکنید هیچوقت به موفقیت نمی رسید.

 


هیچوقت همدیگر را مقصر نکنید


هیچوقت همدیگر را برای بچه دار نشدن متهم نکنید، خودتان را هم همینطور. تقصیر هیکس نیست. با گذشت زمان راه حلی برای آن پیدا خواهید کرد. مقصر کردن هم فقط باعث خراب شدن رابطه تان می شود نه چیز دیگر.

 

 

بدانید چه زمان باید کمک بگیرید


اکثر راهبردهای پزشکی توصیه می کند که بعد از حداقل یکسال تلاش برای باردار شدن بدون موفقیت به متخصص مراجعه کنید. زنان بالاتر از 35 سال باید بعد از شش ماه به پزشک مراجعه کنند چون بچه دار شدن در آن سن دشوارتر می شود. اما مدام با پزشکتان در تماس باشید و به توصیه های او عمل کنید. کمک گرفتن از متخصص هیچ اشکالی ندارد. گاهی اوقات یک کمک کوچک درست همان چیزی است که لازم داشتید.


منبع: javoony.com

 


ویدیو مرتبط :
‫دلایل نازایی چیست؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترابیان: مسئولان نیجریه گفتند افتخار نداریم به ایران بیاییم!



عباس ترابیان در خصوص لغو دیدار تداركاتی ایران و نیجریه به سایت فدراسیون فوتبال گفت: طی نامه ای كه از سوی فدراسیون نیجریه در تاریخ 15 نوامبر(24 آبانماه)به فدراسیون ارسال شد،این كشور درخواست لغو دیدار تداركاتی را داشت.

وی افزود: دبیر كل فدراسیون فوتبال نیجریه با ارسال نامه ای ضمن اشاره به برنامه توافق شده بین دو فدراسیون اظهار داشت كه متاسفانه ما به علت عدم حضور بازیكنان كلیدی خود كه در آخرین لحظات از همراهی تیم ملی نیجریه صرف نظر كرده ایم و این افتخار را نداریم كه به به ایران بیاییم و دیدار دوستانه 17 نوامبر2010 را برگزار كنیم.

وی افزود: موسی آمادوو، دبیر كل فدراسیون نیجریه در ادامه نامه خود آورده است در هر حال با توجه به همه تداركاتی كه فدراسیون فوتبال ایران به جهت برگزاری این دیدار متحمل شده است، ما پیشنهاد برگزاری این دیدار دوستانه را در سال 2011 ، تاریخی كه مورد توافق فدراسیون ایران است، می دهیم و تعهد می كنیم كه تمامی هزینه های پرداختی برای این دیدار تداركاتی را در ایران متحمل می شویم.

گفتنی است، تمرینات تیم ملی ایران همچنان ادامه دارد و كمیته روابط بین الملل فدراسیون به دنبال تیم جایگزین برای این دیدار تداركاتی است.

به گزارش فارس، عباس ترابیان در حالی این صحبت ها را با سایت رسمی فدراسیون فوتبال مطرح كرده كه دقایقی قبل از آن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت كه تا نامه فدراسیون نیجریه را نبیند نمی تواند در این خصوص اظهار نظر كند. حال آن كه مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فارس عنوان كرد نامه فدراسیون نیجریه ابتدا به كمیته روابط بین الملل فدراسیون رسیده است. حال چگونه است كه ترابیان به عنوان مسئول كمیته روابط بین الملل از این موضوع اطلاع نداشت؟ البته شاید هم این اظهار بی اطلاعی از جنس همان تكذیبیه ای باشد كه او در واكنش به خبر برگزاری دیدار ایران و برزیل اعلام كرد اما یك روز بعد خودش این خبر را اعلام كرد كه این بازی در ابوظبی برگزار می شود.../فارس