سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟



 

 

چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟

 

ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که" حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنید!" البته این جمله بیشتر برای افرادی مفید است که بخواهند انجام کاری مانند کشیدن سیگار، میگساری و یا شرط بندی را کنار بگذارند. البته در اینجا ما می خواهیم پیرامون افرادی صحبت کنیم که قصد ترک سیگار را دارند.
قبلاً من نیز مانند سایر افراد سیگاری بودم. یک روز از خودم پرسیدم دلیل استعمال سیگار من چیست؟ به زودی دریافتم که من به وسیله افراد سیگاری دوره شده بودم. به محض اینکه من نیز در مقابل آنها قرار می گرفتم و دود سیگار آنها به من نیز می رسید، من هم سیگاری روشن می کردم. البته دلیل اصلی این امر وجود نیکوتینی بود که آثار آن در لثه و دهان من باقی می ماند.ایده اصلی ترک سیگار را یکی از دوستانم به من داد و گفت که با ترک سیگار میتوانم زندگی و دهانی سالم تر داشته باشم.


گام اول:

شما باید شرایط را به نفع خود کنید! باید تصمیم قطعی خود را برای ترک بگیرید و اجازه ندهید که هیچ عذر و بهانه ای شما را از تصمیم خود منصرف کند. هزاران نفر تصمیم به ترک سیگار گرفته اند و به دلیل انگیزه بالایی که داشته اند نیز موفق شده اند.


گام دوم:
به جای استفاده از خمیر دندان می توانید از آب لیمو و یا خود لیمو روی مسواک خود استفاده کنید. به خودتان اطمینان دهید که این بهترین راه است . چرا که با اطمینان دادن به خود می توانید به بهترین نتیجه برسید. اسید موجود در لیمو می تواند مواد مضری حاصل از نیکوتین سیگار را که دور لثه ،دندان و یا بافت دهان شما را فرا گرفته است را از بین ببرد. شستشوی دندان ها با لیمو را صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خواب انجام دهید. البته در طول روز نیز می توانید بنابه احتیاج و دلخواه خود این کار را انجام دهید. این امر کاملا سلیقه ای بوده و بستگی به نیاز بدن دارد. البته معمولاً بعد از یک هفته نیازی به شستشودر طول روز نیست.


گام سوم:
در صورت نیاز بدن به استعمال سیگار و یا هنگامی که بدنتان به نیکوتین احتیاج پیدا می کنند، بلافاصله گام اول و دوم را اجرا کنید. عادت کنید که همیشه شاد زندگی کرده ، از زندگی خود نهایت لذت راببرید، عمر طولانی داشته باشید و از شر نفس تنگی خلاص شوید. اسید سیتریک داروی اعجاب آور طبیعت برای دندان های شماست.


توصیه ها و هشدارها:

- در صورت به کار بستن توصیه بالا، صبح هنگام برخواستن از خواب ، بهترین تنفس خود را تجربه می کنید و ریه هایی سالم و قوی خواهید داشت.
- دندانهای شما نیز سالمتر و سفید تر خواهد شد.
- البته توصیه ما این است که از لیمو بیشتر از چهار بار در روز برای مسواک زدن استفاده نکنید.

منبع:ashena.ir


ویدیو مرتبط :
راه کار های ترک سیگار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از میدان مغناطیسی برای ترک سیگار



میدان مغناطیسی , ترک سیگار , راههای ترک سیگار

استفاده از میدان مغناطیسی برای ترک سیگار

محققان با استفاده از میدان مغناطیسی موفق به خنثی سازی فعالیت مغزی مرتبط با اعتیاد به نیکوتین شدند که می تواند در آینده به عنوان یک روش درمانی موثر برای ترک سیگار مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان با استفاده از میدان مغناطیسی موفق به خنثی سازی فعالیت مغزی مرتبط با اعتیاد به نیکوتین شدند که می تواند در آینده به عنوان یک روش درمانی موثر برای ترک سیگار مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS)‌ در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی استفاده می‌شود.
محققان از این روش برای تغییر فعالیت مغز و خنثی کردن اعتیاد به نیکوتین استفاده کردند.

 

در این روش، میدان مغناطیسی دو ناحیه از مغز مرتبط با اعتیاد به نیکوتین شامل قشر جلوی مغز و قشر اینسولار را هدف قرار می دهد.
در این مطالعه 115 فرد سیگاری معمولی به سه گروه تقسیم شده و به مدت 13 روز تحت درمان با پالس های مغناطیسی قرار گرفتند.

 

گروه اول با پالس مغناطیسی فرکانس بالا، گروه دوم با پالس مغناطیسی فرکانس پایین و گروه سوم بدون دریافت پالس مغناطیسی مورد بررسی قرار گرفتند.

 

میزان مصرف سیگار در افراد تحت درمان با فرکانس بالا TMS به شدت کاهش پیدا کرد و شانس ترک کامل در این افراد شش ماه پس از انجام تحقیقات، بیشتر از سایر گروه ها عنوان شده است.

 

بیشترین موفقیت نیز زمانی گزارش شده است که به افراد در حین درمان با میدان مغناطیسی،‌ تصاویر سیگار روشن نشان داده شد؛ یک سوم از این افراد شش ماه پس از درمان، سیگار را ترک کردند.

 

محققان تأکید می کنند که آزمایش‌های بالینی بیشتری برای استفاده از این روش به عنوان یک تکنیک جدید درمانی نیاز است؛ اما می توان امیدوار بود که در آینده از روش TMS برای ترک کامل یا کاهش میزان مصرف سیگار استفاده شود.
نتایج مطالعه محققان دانشگاه بن گورین در کنفرانس علوم اعصاب 2013 ارائه شده است.
منبع:isna.ir