سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

«چوب طبل» سرشار از آهن



 

«چوب طبل» سرشار از آهن

 

 

چوب طبل، سبزی معروفی است که در سراسر هند و پاکستان کشت می شود. این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و تصفیه کننده خون و غنی از آهن است. تقریبا همه قسمت های درخت چوب طبل ارزش درمانی دارد. برگ های آن که ارزش دارویی زیادی دارد ، بیماری های زیادی را درمان می کند.

 

برگ های این گیاه تقویت کننده اسکلت بدن است و برای تصفیه خون مفید است.

 

این گیاه برای زنان باردار بسیار مفید و در دوران شیردهی، شیر مادر را افزایش می دهد. مصرف منظم این گیاه کلسیم، ویتامین و آهن لازم مادران را تامین می کند. این مواد غذایی زایمان را آسان می کند و ناراحتی های پس از زایمان را کاهش می دهد.

 

برگ های این گیاه از اختلالات هاضمه پیش گیری می کند و بهترین درمان گیاهی برای رفع اسهال، وبا، اسهال خونی و یرقان به حساب می آید.

 

سوپ چوب طبل، گرفتگی سینه، گلودرد و سرفه را برطرف می کند.

 

بخور چوب طبل آسم و مشکلات ریه را تا حد زیادی رفع می کند.

 

آب این گیاه، به پوست شادابی می بخشد. کافی است کمی چوب طبل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و به صورت بمالید. این ماده، آکنه، جوش های سرسیاه و ناراحتی های پوستی دیگر را نیز درمان می کند.

 

سوپ این گیاه، عفونت پوست، قفسه سینه و گلو را از بین می برد. چوب طبل، خاصیت ضدباکتریایی دارد که مشابه پنی سیلین و آنتی بیوتیک های دیگر است.

 

برای رفع زخم معده برگ های آسیاب شده آن را با کمی ماست مخلوط و هر روز مصرف کنید.

 

▪ جوشانده آن اختلالات تنفسی و سکسکه را رفع می کند.


روزنامه خراسان

 


ویدیو مرتبط :
‫خوراکی های سرشار از آهن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت تخت‌خواب شناور با چوب و آهن‌ربا!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساخت تخت‌خواب شناور با چوب و آهن‌ربا!

یك مبتكر علاقه‌مند به فناوری با استفاده از مواد كمیاب زمینی دست به ساخت یك تخت‌خواب شناور زده كه قادر به تحمل وزن تا 113 كیلوگرم است.

ایسنا: این مبتكر 19 ساله با استفاده از قوه تخیل خود و كمی چوب و آهن‌ربای نئودیمیوم دست به ساخت این تخت‌خواب شناور زده است.

وی با استفاده از 10 آهن‌ربای نئودیمیوم كه یكی از قدرتمندترین انواع آهن‌ربای نادر زمینی است و كمی چوب، این ابزار را ابداع كرده است.

پنج آهن‌ربا درون یك تشك چوبی نازك به شكلی قرار گرفتند كه قطب‌های مشابه پنج آهن‌ربای دیگر را كه درون یك جایگاه بزرگتر بودند، دفع كرده و یك تخت‌خواب شناور ایجاد كنند. اگر وزن بیشتر از 113 كیلو روی این تخت قرار بگیرد، از حالت شناوری خارج شده و روی زمین قرار می‌گیرد./ایسنا