سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چه عینک آفتابی ای برای کودکان بخریم؟



خرید عینک آفتابی,بهترین عینک آفتابی

برای کودکان مهم این است كه عینک،UV كاملی برای محافظت از چشم‌ها داشته باشد

 

متخصصان درباره خطر تاثیر نورخورشید بر چشم کودکان هشدار می دهند و توصیه می کنند کودکان بدون عینک آفتابی در مقابل نورخورشید قرار نگیرند.

به گفته پزشكان وقتی شما و فرزندتان ساعات مشتركی را در خیابان، پارك و. . . سپری می‌كنید، بچه‌ها سه برابر بیشتر اشعه‌های خورشید، چه مفید و چه مضر را جذب می‌كنند. به همین دلیل استفاده از عینك آفتابی- نه برای خوش تیپ تر شدن- و کرم ضدآفتاب برای بچه‌ها به اندازه پدران و مادران‌شان ضروری است.

 

قبل از خرید عینک آفتابی به این نکات توجه کنید!
فروشگاه‌های لباس بچه‌گانه می‌توانند عینك‌های آفتابی كودكانه را در اختیار شما قرار دهند. در این فروشگاه‌ها بی‌شك مدل‌های فانتزی‌تری را پیدا خواهید كرد كه سریع‌تر بچه‌ها را شیفته خودشان می‌كنند اما خرید از فروشگاه‌های عینك مطمئن‌تر است. فروشندگان این مغازه‌ها اطلاعات تخصصی‌تری درباره شیشه عینك و كیفیت آنها دارند. 

 
- این خرید بدون بچه‌ها آسان‌تر انجام می‌شود چون اغلب بچه‌ها با اصرارشان بر مدل‌های فانتزی‌تر شما را از یك خرید درست با حداكثر قدرت محافظت از چشم دور می‌كنند اما شرط استفاده مداوم از عینك آفتابی، راحتی آن روی چشم است كه باید در فروشگاه امتحان كنید.

- اگر فرزند شما از عینك طبی استفاده می‌كند، پیش از خرید عینك آفتابی با پزشكش مشورت كنید. از متخصص چشم بخواهید ویژگی‌های عینك مناسب را برای شما مشخص كند؛ مثل پولاریزه بودن یا نبودن عینك.

خرید عینک آفتابی,بهترین عینک آفتابی

برای بچه‌های دو تا هشت ساله عینك‌های رنگی و شاد بخرید

 

راهنمای خرید عینک آفتابی برای کودکان
* با ورود به فروشگاه از فروشنده بخواهید، عینك‌های آفتابی خوب بچه‌گانه كه دارای UV صددرصد هستند را به شما نشان دهد. شاید لازم باشد كه به فروشنده یادآور شوید شما قصد خرید یك عینك برای محافظت از چشم فرزندتان را دارید و یك عینك فانتزی كه نقش اسباب بازی را ایفا كند، هدف‌تان از این خرید نیست.


* هزینه‌ای كه برای خرید عینك پرداخت کرده یا برندی كه خرید می‌كنید، هیچ اهمیتی ندارد؛ برای تمام عینك‌ها چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان مهم این است كه عینك UV كاملی برای محافظت از چشم‌ها داشته باشد. بررسی این موضوع فقط با دستگاه‌های تخصصی میسر است؛ به همین دلیل خرید از یك فروشگاه مطمئن و معتبر است.

 

* برای بچه‌های دو تا هشت ساله سراغ عینك‌های رنگی و شاد بروید. طرح و رنگ شاد، جذابیت آن را بیشتر می‌كند ولی بچه‌های 9 سال به بالا، بیشتر دوست دارند شبیه بزرگ‌ترها شوند و عینك‌های تیره را ترجیح می‌دهند.

 

* اندازه فریم عینك و در واقع بزرگی و كوچكی شیشه اهمیت دارد. عینكی انتخاب كنید كه تمام دور چشم فرزندتان از بالای ابرو تا انتهای خط ابرو و زیر چشم را بپوشاند.

 

*والدین برای تعیین اندازه قاب، باید عینک را روی چشم کودک بگذارند و ببینند به سمت پایین حرکت می کند یا نه. اگر عینک حرکت کند، ممکن است پایین بیاید و روی نوک بینی قرار بگیرد. اگر کودک دایم مجبور باشد عینکش را سرجایش بگذارد، برایش آزاردهنده است. پدال عینک هم یا باید قابل تنظیم باشد یا اندازه مناسبی داشته باشد تا به راحتی روی بینی کودک قراربگیرد.

 

* دسته های عینک باید طوری باشند که نه فشار زیادی به پشت گوش وارد کنند که جا بیندازند و نه خیلی شل باشند که عینک از روی صورت بیفتد. وقتی عینک را روی چشم کودک می گذارید، با دستتان به قاب در جهت های بالا، پایین، جلو و عقب فشار بیاورید و آن را حرکت دهید. در آن صورت خودتان متوجه می شوید که آیا دسته ها روی گوش ها اندازه است و فاصله پل بینی عینک درست تنظیم شده یا نه. اگر هم عینکی تهیه کرده اید که روی صورت شل است و پایین می افتد، می توانید یک کش به دو دسته عینک ببندید تا وقتی کودک عینک را به چشم می گذارد از افتادن آن جلوگیری شود.

مناسبترین عینک آفتابی برای کودکان,عینک آفتابی مناسب کودک

عینكی برای کودکتان انتخاب كنید كه تمام دور چشمش را بپوشاند

 

بعد از خرید عینک آفتابی مراقب باشید
- به عینك آفتابی اكتفا نكنید. برای سفر، پارك، استخر و. . . علاوه بر عینك آفتابی، فرزندتان را به كلاه مجهز كنید. استفاده از ضدآفتاب هم فراموش نشود تا به‌طور كامل از فرزندتان در برابر اثرات مضر آفتاب در روزهای گرم سال محافظت كرده باشید.

 

 - عادت به استفاده از عینك آفتابی را باید از خودتان شروع كنید. اگر شما همیشه در مواجهه با آفتاب از عینك آفتابی استفاده كنید، فرزندتان با الگو‌برداری از شما این كار را تكرار می‌كند.

 

منبع:

مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
عینک آفتابی Sealz یک عینک با دو کاربرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بینایی کودکان را با استفاده از عینک آفتابی نجات دهید!



 

آثار نور بر شبکیۀ چشم کودکان, سوختگی

 


آیا می‌دانستید که چشم های بچه ها به اندازۀ کافی اشعه های ماوراء بنفش ساطع شده توسط خورشید را فیلتر نمی‌کنند؟

خارج شدن از خانه بدون عینک آفتابی، فرزندان شما را در معرض خطر بیماری های آب مروارید و دژنراسیون ماکولا قرار می‌دهد که از بیماری های دورۀ سالخوردگی به شمار می‌آیند.
چه طور می‌توان به خوبی از چشم های بچه ها مراقبت کرد؟ چند توصیه.


آثار نور بر شبکیۀ چشم کودکان
هر چه کودکی کوچکتر باشد، چشمان او کمتر می‌توانند اشعه های فرستاده شده از طریق خورشید را فیلتر کنند.
یک کودک زیر 1 سال، اگر بدون عینک زیر نور آفتاب باشد، شبکیۀ چشم تا 90% تحت UVA و 50% UVB فرستاده شده از سوی خورشید قرار می‌گیرد.
در 12 سالگی، هنوز فیلتر نور کافی نیست: 60% از UVA و 25% از UVB هنوز می‌توانند عبور کنند.

بدون عینک زیر آفتاب: سوختگی، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا
التهاب قرنیه (کراتیت) بسیار دردناک است و بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در نور بسیار شدید، (مثلاً یک پیاده روی طولانی در ساعات ظهر، در ساحل دریا) باعث بروز آن خواهد شد.
اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود! اشعه های ماوراء بنفش نیز آثار طولانی مدت تری دارند.
خطر ابتلا به آب مروارید زودرس و دژنراسیون ماکولا، که از اولین دلایل مشکلات بینایی در اروپا به حساب می‌آیند، اگر افراد در کودکی عینک های آفتابی به چشم نزنند، به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابند.

عینک های آفتابی، حتی زیر چترهای آفتاب گیر
برای محافظت از چشم های فرزندتان تنها یک راه حل وجود دارد و آن هم استفاده از عینک های آفتابی است.
حتی اگر آسمان ابری است، یا فرزندتان کلاه بر سر می‌گذارد و یا حتی زیر سایۀ چترهای آفتاب گیر قرار دارد هم باید عینک آفتابی به چشم بزند.
بنابراین بهتر است سعی کنید به چشم زدن عینک هنگام خروج از منزل به نیت گردش و تفریح، برای فرزندتان تبدیل به عادت شود. با این روش، او هنگامی که عینک می‌زند احساس ناراحتی نمی‌کند و تمایل بیشتری دارد که آن را روی بینی اش قرار دهد.

نکتۀ بسیار مهمی که نباید فراموش کنید این است که صبر نکنید تا آفتاب چشم های شما را آزار بدهد و بعد عینک فرزندتان را به چشمش بزنید: چشم های بچه ها خیلی حساس تر از چشم های شماست!

چگونه برای کودکان عینک انتخاب کنیم؟
بهتر است قاب های نرم و قابل خم شدن را انتخاب کنید تا با صورت فرزندتان هماهنگ شود.
عینک های آفتابی باید ابروها و استخوان های گونه را بپوشانند.
حتماً باید یک فرد حرفه ای و متخصص مشورت کنید تا برای پیدا کردن بهترین و مناسب ترین قاب برای صورت کودک تان، به شما کمک کند.

یک سیستم برای اتصال یک دسته به دیگری را پیش بینی کنید تا عینک از چشم کودک نیفتد یا او نتواند عینکش را به راحتی از چشمش بردارد.

عینک آفتابی: نشانه هایی برای تضمین کیفیت
برای اینکه از کیفیت عینکی که می‌خواهید برای فرزندتان بخرید، مطمئن شوید، باید این سه نشانه را بر روی برچسبش پیدا کنید:
1.لوگوی  CE.
2.نشان 100% اشعۀ ماوراء بنفش.
تنها وجود این نشان است که چشم فرزند دلبندتان را از اشعه های ماوراء بنفش حفظ می‌کند.
3.گروه محافظتی:
1 یا 2 برای تردد در شهر، 3 برای گردش در ساحل دریا، 4 برای سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات.
به هیچ وجه به رنگ شیشه ها اعتماد نکنید.
شیشه های تیره تر به معنای محافظت بهتر در مقابل اشعه های ماوراء بنفش نیستند.

 
طول عمر مناسب یک عینک چه قدر است؟
در اولین سال زندگی کودک، صورتش تغییرات زیادی می‌کند.
به همین علت عموماً یک عینک فقط برای شش ماه مناسب است.
یک نکته برای تشخیص اینکه عینک برای فرزندتان خیلی کوچک شده است: اگر جای دسته های عینک بر روی شقیقه های کودک بماند، وقتش است که عینکش را عوض کنید.
 
منبع:seemorgh.com