سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چه زمانی سزارین لازم میشود؟



 

چه زمانی سزارین لازم میشود؟

 

سزارین یك عمل جراحی بزرگی است كه فقط باید در موارد ضروری از آن استفاده شود.

 

تعدادی از مواردی كه باید سزارین انجام شود بدین شرح است :

 

1- عدم چرخش جنین و تولد با پا یا ته (نمای بریچ) یا عرضی قرار گرفتن جنین


2- جفت سر راهی (جفت جلو یا خیلی پایین باشد)


3- عدم پیشرفت زایمان


4- وجود خطر جانی برای مادر در اثر زایمان یا برای جنین (مثلاً جنین مدفوع دفع كند و ضربان قلبش كاهش یابد).


5- تنگی لگن

 

وی همچنین اظهار داشت خطرات و عوارض سزارین بسیار زیاد است و نباید به خاطر ترس از درد زایمان درخواست سزارین نمود. برای درد باید تقاضای بیدردی داده شود نه جراحی. تفاوتهای بین سزارین و زایمان طبیعی نشاندهندة بهتر بودن زایمان طبیعی است.

 

منبع:.salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
و زمانی که مرز عراق باز میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزریق ویتامین k چه زمانی پس از تولد انجام میشود؟



واکسن هپاتیت B,واکسن های مورد نیاز کودک

به فاصله کوتاهی بعر از تولد، ویتامین k به صورت آمپول تزریقی به نوزادان تزریق میشود

 

مسلما وقتی برای اولین بار، نوزاد خود را در آغوش می گیرید، تمام مشکلات و ناراحتی هایی را که در اتاق زایمان گذرانده بودید، فراموش می کنید با خود فکر می کنید سرنوشت این موجود کوچک دردستان شماست. لازم است بدانید، انتقال نوزاد از داخل رحم به خارج رحم سبب بروز بعضی از مشکلات در نوزاد می گردد که در صورت شناخت صحیح و اقدام جهت درمان، حیات نوزاد شما را تحت شعاع قرار نمی دهد.

 

به همین دلیل در صورتی که متوجه هرگونه نکته سوال برانگیز شدید با پزشک اطفال تماس بگیرید. اطلاع از نکات زیر جهت کاهش نگرانی های بی مورد و یا اطمینان از چگونگی سلامت نوزاد شما مفید است، زیرا در واقع، بسیاری از حالاتی که به نظر شما غیر طبیعی می رسند، طبیعی بوده و نیازمند درمان یا اقدام خاصی نمی باشند.

جلوگیری از برزو بیماری چشمی در نوزاد: جهت جلوگیری از بروز گنوره در کودک مبتلا شده از مادر به مبتلا به گنوره یا سوزاک از قطره آنتی بیوتیک به فاصله کوتاهی بعد از تولد استفاده می شود. در صورت ابتلای نوزاد به سوزاک، از عوارض چشمی آن کوری بوده که غیر قابل درمان است.

تزریق ویتامین K: به فاصله کوتاهی بعر از تولد، ویتامین k به صورت آمپول تزریقی جهت جلوگیری از بروز اختلالات انعقاد، خونریزی و کبودی تزریق می گردد. زیرا کودکان در چند هفته اول تولد دارای مقادیر پایینی از ویتامین K در بدن هستند. این اقدام با هموفیلی بی ارتباط است.

واکسن هپاتیت B : هپاتیت ب یکی از بیماریهای عفونی است که بر کبد تاثیر گذار بوده و می تواند سبب بیماری، سیروز، نارسایی کبد و در نهایت پیشرفت تومورهای کبدی می گردد. در بزرگسالان و بالغین، هپاتیت از راه جنسی و سوزن آلوده یا تزریق خون آلوده منتقل می گردد. در صورتی که مادری به هپاتیت ب مبتلا می باشد، احتمال ابتلای جنین به بیماری از طریق مادر بالاست. واکسن هپاتیت ب می تواند از ابتلا به بیماری جلوگیری کند. بنابراین واکسن به فاصله کوتاهی بعد از تولد در بیمارستان یا مرکز درمانی تزریق می گردد. به شکل انتخابی می توان، تزریق واکسن هپاتیت ب را تا دو ماهگی به تاخیر انداخت.

 

منبع: ooma.ir