سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چه رنگ مویی به شما می‌آید؟


از رنگ موهای‌تان خسته شده‌اید؟ اما نمی‌دانید آنها را چه رنگی كنید و میان رنگ‌های مختلف تردید دارید؟ در اینجا نكاتی را بیان می‌كنیم تا با كمك آن بتوانید رنگ مویی كه بیشتر به چهره شما می‌آید را انتخاب كنید. به شما یاد می‌دهیم، چگونه با رنگ انتخابی خودتان زیباترین باشید.

شما دوست دارید موهای‌تان چه رنگی باشد، شرابی، قهوه‌ای یا بلوند؟ به‌نظر خودتان كدام رنگ برای شما مناسب‌تر است؟ آیا می‌دانید برای انتخاب رنگ باید چه نكاتی را درنظر بگیرید؟ آیا می‌دانستید كه هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست در نظر گرفته‌شود، علاوه‌بر رنگ پوست ویژگی‌های دیگری هم هستند كه شما قبل از رنگ‌كردن حتما باید درنظر بگیرید. در اینجا نكاتی را برای شما بیان می‌كنیم تا با كمك آن بتوانید رنگ مویی كه بیشتر به چهره شما می‌آید را انتخاب كنید. به شما یاد می‌دهیم، چگونه با رنگ انتخابی خودتان زیباترین باشید.



  برای آن‌ها كه رنگ‌های روشن را دوست دارند

رنگ موی روشن Blonde




  در چه صورتی موها را بلوند كنید؟
  •    ‌ اگر جزو كسانی هستید كه به‌طور مرتب به موهای‌تان رسیدگی می‌كنید؛ بلوند برای شما مناسب است، بلوند بودن اصلا راحت نیست،  باید همیشه موها آرایش و مدل مناسب داشته باشند.
  •      اگر می‌خواهید موهای‌تان را بلوند كنید،  رنگ پوست شما خیلی مهم است. موی بلوند برای كسانی كه پوست آن‌ها مایه‌هایی از صورتی دارد بسیار مناسب است اما این رنگ برای خانم‌هایی كه رنگ پوست‌شان گندمی یا تیره‌تر است چندان مناسب نیست.

  چگونه موی بلوند خوش رنگی داشته‌ باشید؟

  •  اگر موهای خود را روشن كرده‌اید باید در حالت‌دهنده‌هایی كه به موهای‌تان می‌زنید دقت بیشتری كنید، از هر حالت‌دهنده‌ای كه استفاده می‌كنید مثل موس یا ژل باید در آن الكل وجود نداشته باشد چون بیشتر موها بعد از روشن شدن خشك و بدون طراوت می‌شوند و استفاده از مواد حالت‌دهنده الكل‌دار می‌تواند وضعیت موها را خراب‌تر كند؛ بنابراین قبل از خرید برچسب حالت‌دهنده موردنظرتان را به دقت نگاه كنید.
  •     به‌طور جدی به شما توصیه می‌كنیم موهای‌تان را سفید نكنید و اجازه دهید تنها عضو سفید شما دندان‌هایتان باشد. هرچه‌قدر بیشتر رنگ موهای شما به پلاتینی نزدیك باشد، چهره شما خودش را خسته‌تر نشان می‌دهد.اگر می‌خواهید موهای‌تان را بیشتر از 2 درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی‌اش كنید بهتر است این كار را به یك آرایشگر ماهر بسپارید چون روشن كردن موها كاملا نیاز به تخصصی ویژه دارد تا موها زرد نشوند.
  •     بهتر است به جای ریمل مشكی از قهوه‌ای استفاده كنید و به‌طور كلی آرایش ایده‌آل برای شما رنگ هلویی است.



اگر رنگ موهای‌تان قهوه‌ای است و می‌خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی كنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نكنید. اگر می خواهید رنگ مو و پوست‌تان ضد‌ و نقیض باشد به شكلی كه هر 2 رنگ خوب جلوه كند، هایلایت و مش‌ برای شما مناسب است.



اگر موهای‌تان را روشن كرده‌اید و حالا ریشه‌ها درآمده است و شما به هیچ وجه وقت آرایشگاه رفتن ندارید، با یك راه حل ساده می‌توانید آرایشگاه رفتن خود را چندین هفته به عقب بیندازید. از داروخانه یك رنگ بلوند دودی نسبتا تیره‌تر بخرید، سپس با دقت فراوان با یك مسواك روی ریشه‌ها بزنیدو حدود 2 تا 3 دقیقه صبر كنید و سپس بشویید، این كار تیرگی ریشه‌ها را می‌گیرد و شما می‌توانید آرایشگاه رفتن خود را به تاخیر  بیندازید.





  برای آن‌ها كه رنگ شرابی را دوست دارند

رنگ موی قرمز Redhead  
 
 در چه صورتی موها را شرابی كنید؟
  •      حواس‌تان باشد، موهای شما جعبه مداد رنگی نیست؛ قرمز یا شرابی یك رنگ كاملا خاص است. در صورتی موهای‌تان را این رنگ كنید كه اعتماد به نفس كافی داشته باشید و بتوانید گاهی نگاه‌های عجیب و غریب اطرافیان را قبول كنید. شاید بتوان گفت موهایی قرمز یا شرابی مثل یك لباس پرزرق و برق است كه توجه همه را به‌خود جلب می‌كند.
  •      درصورتی موهای‌تان را این رنگ كنید كه كاملا سالم باشند. اگر موهای شما خشك و آسیب‌دیده هستند، احتمالا رنگی مطابق میل شما به‌دست نخواهد آمد و مهم‌تر آن‌كه رنگ ماندگاری چندانی روی موها نخواهد داشت (رنگ‌های فانتزی حتی روی موهای سالم نیز خیلی ماندگار نیستند).

  چگونه موی شرابی خوش‌رنگی داشته باشید؟

  •    همان‌طور كه قبلا گفتیم، قرمز و شرابی از رنگ‌هایی هستند كه دوام چندانی ندارند. بنابراین تا جایی كه ممكن است كمتر موهای‌تان را بشویید. بهترین حالت این است كه شما هفته‌ای 2 بار موهای‌تان را بشویید و نهایتا اگر موهایی خیلی چرب یا خیلی نازك دارید یك روز درمیان موهای‌تان را شست‌وشو دهید. بهتر است موهای‌تان را با آب ولرم آبكشی كنید و به هیچ‌وجه از آب داغ استفاده نكنید.
  •    بهتر است از شامپوهای ملایم استفاده كنید، همچنین باید بدانید بیشتر شامپوها و لوسیون‌های ضدشوره برای موهای قرمز سم هستند.
  •    رنگ قرمز مو بیشتر و سریع‌تر از هر رنگ دیگری اكسید می‌شود، اگر قرار است مدت زمان زیادی خارج از خانه باشید و می‌خواهید موهای جلوی سر شما زود رنگش را از دست ندهد می‌توانید از هدبندهای رنگی استفاده كنید تا موها را از اشعه‌های زیان بخش خورشید مثل UV محافظت كنید.



 به‌طور حتم موهایی سالم كه ازآنها به درستی  مراقبت می‌شود، جلوه رنگ قرمز‌شان بسیار بیشتر است.



توصیه ما این است كه به هیچ وجه وسوسه نشوید رنگ موهای‌تان را بادمجانی كنید چون معمولا خوش رنگ نمی‌شود و به كمتر صورتی می‌آید، اگر این طیف رنگ را دوست دارید می‌توانید رنگ موهای‌تان را مسی یا قهوه‌ای مایل به قرمز یا.... بكنید.





  برای آن‌ها كه رنگ قهوه‌ای را دوست دارند

رنگ موی قهوه‌ای Brunette


  در چه صورتی موها را قهوه‌ای كنید؟

  •    اگر جزو آدم‌هایی هستید كه چندان حوصله رسیدن و مراقبت زیاد از موهای‌تان را ندارید؛ احتمالا رنگ‌های خانواده قهوه‌ای برای شما مناسب است،  چون می‌توان گفت نگهداری از موهای قهوه‌ای نسبتا به رنگ‌های دیگر آسان‌تر است، همچنین قهوه‌ای جزو رنگ‌هایی است كه شما می‌توانید خودتان به‌راحتی در خانه به موهای‌تان بزنید و تا حد زیادی به رنگ دلخواه‌تان نیز نزدیك شوید، البته این مورد شامل كسانی كه خودشان به‌طور طبیعی موهای بور دارند، نمی‌شود.
  •   اگراحساس می‌كنید‌، ‌موهای‌تان آسیب دیده و بدون طراوت شده است، موهایی با رنگ تیره نور را منعكس می‌كند و در نتیجه موها هم زنده‌تر به‌نظر می‌آیند،  هم آسیب‌دیدگی‌ها و شكنندگی‌های مو پنهان می‌ماند،  همچنین اگر موهای شما وز داشته باشد كمتر خود را نشان می‌دهد و اگر به هر دلیل موها معایبی داشته باشند كمتر مشخص می‌شود.

  چگونه موی قهوه‌ای خوش رنگ داشته باشید؟

  •     جالب است بدانید مدل موهای شما در خوش‌رنگ به‌نظر رسیدن موهای‌تان تاثیر بسیاری دارد. اگر موهای خود را به‌صورت یك دست كوتاه كرده‌اید، باید تمام موها كاملا یك رنگ باشند تا رنگ موها به‌خوبی خود را نشان دهد. اگر موها كوتاه باشند یا آن‌ها را به‌صورت لایه‌لایه كوتاه كرده باشید،  بهتر است موها را به‌گونه‌ای رنگ كنید كه پایین موها یعنی نوك آن‌ها كمی‌شن‌تر باشد تا لایه لایه بودن موها خود را به‌خوبی نشان دهد.
احتمالا برای‌تان پیش آمده است كه گاهی وقتی خودتان موهای‌تان را در خانه رنگ می‌كنید، موها نارنجی ‌می‌شوند یا به عبارتی تن‌هایی از قرمز یا نارنجی دیده‌می‌شود، به‌خصوص زمان‌هایی كه از رنگ قهوه‌ای طلایی استفاده می‌كنید. پیشنهاد ما این است كه 2 رنگ بخرید یك رنگ قهوه‌ای طلایی و رنگ قهوه‌ای طبیعی  و آن‌ها را با هم مخلوط كنید و سپس به موهای‌تان بمالید.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه رنگ مویی را برای موهایمان انتخاب کنیم؟



 

رنگ مو

 

امروزه بسیاری از خانم‌ها موهای خود را رنگ می‌کنند اما بسیاری از آنها توجهی به تناسب بین رنگ انتخاب شده با موهایشان ندارند.

 


رنگ‌های گرم و سرد و تناسب آن با پوست صورت

 

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، رنگ‌های زنده و شفاف اند که چشم آنها را زودتر تشخیص داده و نزدیک تر به خود می‌بیند ولی رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، رنگ‌های کدر و مات هستند که چشم آنها را دورتر می‌بیند. رنگ‌های گرم برای پوست‌های تیره و گندمی و اشخاص لاغر اندام و رنگ‌های سرد برای پوست‌های روشن، سرخ و سفید و چاق مناسب است.

 

رنگ مو

 

اشخاص از لحاظ رنگ پوست و ظاهر، به دو دسته تقسیم می‌شوند رنگ موی انتخابی باید ضد آن بوده تا یکدیگر را خنثی کنند.اشخاص لاغر اندام جزو دسته سرد بوده و اشخاص چاق جزو دسته گرم. رنگ موهای مناسب برای پوست‌های تیره رنگ عبارت است از شرابی، مسی، شاه بلوطی، طلایی،‌فندقی، بادامی و آجری.

 

رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن نیز شامل بلوند خاکستری، زیتوی یا صدفی، قهوه ای مات و بلوند دودی است.

هفته نامه سلامت شماره 189