سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چه‌جوري بگم من باردارم؟!



 

 

بارداری

 

توصيه‌هايي به خانم‌هايي که مي‌خواهند باردار شدن‌شان را به همسر، والدين و فرزندان‌شان اطلاع بدهند. قاعدگي شما عقب‌افتاده و براي مطلع شدن از اين موضوع که بارداريد يا خير آزمايش خون داده‌ايد؟ اجازه بدهيد حدس بزنم: اگر شما به آزمايشگاه برويد و ببينيد که جواب آزمايش مثبت است فوق‌العاده خوشحال مي‌شويد، ضربان قلب‌تان تند مي‌شود، لبخند به لب‌تان مي‌نشيند و دوست داريد اين خبر را به هر کسي که مي‌شناسيد زودتر اطلاع بدهيد. اما کمي صبر کنيد! خبر بارداري را به اطرافيان دادن کار مهمي است. همه خانم‌ها به يک شکل اين کار را انجام نمي‌دهند. بعضي‌ها تا خبر را مي‌گيرند به والدين يا همسرشان زنگ مي‌زنند و با شادي آن را اعلام مي‌کنند. بعضي‌ها از گفتنش شرم دارند، مخصوصا اگر بارداري ناخواسته باشد و برخي ديگر، مدت‌ها آن را گوشه ذهن‌شان نگه مي‌دارند تا به زبان بياورند. مي‌دانيد از نظر پزشکان، کي و چگونه بايد خبر بارداري را به والدين، همسر، فرزندان، دوستان و آشنايان و همکاران اطلاع داد؟ ...


جنيني که شما در شکم داريد، فرزند شما و همسرتان است؛ پس همسرتان اولين نفري است که بايد از اين موضوع مطلع شود. اصلا مهم نيست که واکنش او در لحظه نخست چگونه باشد. فراموش نکنيد پدر شدن در مردها حداقل 9 ماه طول مي‌کشد. جنين شما براي همسرتان چيزي غيرقابل لمس است و احساس مسووليتي که از زمان اطلاع از خبر بارداري شما حس مي‌کند ممکن است در نظرش بسيار سنگين باشد!

 

 


5 پيشنهاد براي خبردار کردن همسر


صبح، صبحانه فوق‌العاده‌اي درست کنيد، ميز را بچينيد و او را با آرامش و نوازش بيدار کنيد. جواب آزمايش را گوشه ميز بگذاريد تا خودش آن را بخواند.

در يک بعد از ظهر دلپذير کنار او بنشينيد و آلبوم عکس‌هاي خودتان را همراه با همسرتان ورق بزنيد. در صفحه آخر مي‌توانيد عکس سونوي خودتان را بچسبانيد!

از درب ورودي خانه تا اتاق خواب کاغذهايي بچسبانيد و روي آنها جملاتي نظير «يک خبر مهم»، «تو به زودي پدر خواهي شد» بنويسيد.

يک کفش نوزاد بخريد و آن را در يک جعبه کادو کنيد، بعد روي روبان آن کارتي گذاشته و بنويسيد: «يک ني‌ني کوچولو؛ هديه به مهربان‌ترين باباي دنيا.»

يک اس‌ام‌اس به همسرتان بفرستيد و در آن بنويسيد: «تبريک 3=1+1»



بچه‌ها را خبر کنيد


پس از همسرتان، فرزندان شما در اولويت هستند؛ ولي خيلي سريع به آنها اطلاع ندهيد!



کودکان معمولا حس ششم خوبي دارند، پس نيازي نيست نگران خبردار کردن آنها باشيد. آنها به زودي خود متوجه بارداري شما مي‌شوند. اما سعي نکنيد اين موضوع را به همه اطلاع داده و آنها را در بي‌خبري نگه داريد. بعد از خبردار کردن همسرتان آرام‌آرام موضوع را به آنها هم اطلاع دهيد و به آنها بفهمانيد که هميشه دوست‌شان خواهيد داشت. اگر فرزندتان خيلي کوچک است و مفهوم گذر زمان را درک نکرده نيازي به اطلاع دادن نيست چون بزرگ شدن آرام‌آرام شکم شما بهترين نشانه براي او خواهد بود.

 

چه جوری بگم من باردارم


چگونه به والدين خبر بدهيم؟


بسياري از خانم‌ها تا پايان 3 ماهه نخست بارداري خود را به اطرافيان و به ويژه والدين خود اطلاع نمي‌دهند چون در اين 3 ماه احتمال سقط جنين بسيار زياد است. بعد از اين مدت مي‌توانيد به شکل يک مهماني شام يا يک عصرانه يا تنها با يک تلفن آنها را سورپريز کنيد. در صورتي که والدين به شکلي غيرمنتظره با خبر بارداري شما برخورد کردند، ناراحت نشويد. دادن اين گونه خبرها سبب بروز احساساتي با عکس‌العمل‌هاي متفاوت مي‌شود. بارداري به ويژه اگر بارداري نخست باشد، سبب متحول شدن نقش والدين خواهد شد و آنها را از يک والد به مادر يا پدر بزرگ تبديل مي‌کند. بايد به آنها فرصت دهيد تا اين موضوع را هضم کنند.

 


خبر دادن به خواهر و برادرها سخت‌تر است


بيان اينکه باردار شده‌ايد شايد به برادر يا خواهر، سخت باشد ولي نبايد اين موضوع را از آنها پنهان کنيد زيرا ممکن است از شما ناراحت و گله‌مند شوند. آنها مي‌توانند در مدت بارداري هواخواه و مراقب شما باشند.



در خبردادن به اين و آن عجله نکنيد!


خيلي از خانم‌ها به قدري از بارداري خود خوشحال مي‌شوند که دوست دارند سريعا اين خبر را با تمامي دوستان و آشنايان در ميان بگذارند اما شايد بهتر است عجله نکنند و کمي صبر داشته باشند. توصيه مي‌کنيم ابتدا 12 هفته صبر کنيد و وقتي مطمئن شديد روند بارداري طبيعي و جنين سالم است، خبر را به اطرافيان بدهيد. در صورتي که دچار سقط شويد و فقط همسر شما از بارداري شما مطلع باشد، اتفاقي نمي‌افتد اما اگر تمامي دوستان و آشنايان مطلع باشند، رساندن اين خبر بد به همه سخت خواهد بود.

 

 

5 پيشنهاد جالب


يک مهماني ترتيب بدهيد و روي در ورودي بنويسيد: «مقدم مادربزرگ و پدربزرگ (يا هر مهماني که مي‌خواهيد خبردارش کنيد) را گرامي مي‌داريم!»


کنار ميزتان هديه‌اي نمادين مثل يک جفت کفش نوزاد يا عروسک بگذاريد و زير آن عکس‌ سونوگرافي يا جواب آزمايش را قرار دهيد.


يک معما يا بيست سوالي طرح کنيد که جواب آن بچه باشد!


يک کارت تبريک با عکس کودک بفرستيد!


خبر دادن به همکاران خوب است اما الزامي نيست. هيچ اجباري نداريد که به همکارانتان، بارداري خود را خبر دهيد. وقتي مجبور شويد مرخصي بگيريد آنها خود متوجه خواهند شد اما اگر تمايل داريد، در پايان 3 ماهه نخست مي‌توانيد اين موضوع را به رييس خود اطلاع دهيد تا او پيشاپيش براي زماني که شما در مرخصي هستيد، برنامه‌ريزي کند. در صورتي که مسووليت شما سنگين است، مطلع کردن همکاران سبب مي‌شود دليل توجيه‌کننده‌اي براي سبک کردن کارتان داشته باشيد يا هر از گاهي بتوانيد مرخصي اورژانسي بگيريد. در صورتي که کار شما سبک‌تر است و نيازي به جايگزين نداريد مي‌توانيد در آخر ماه ششم اين خبر را به همکاران بدهيد. بهترين روش نيز نوشتن نامه‌اي رسمي به رييس است که در آن، تاريخ زايمان و زماني که شما محيط کار را براي استراحت ترک مي‌کنيد، درج شده باشد.

 

 


ویدیو مرتبط :
و باز هم بگم بگم..اتخاذسیاست نخ نما شده علیه مجیدی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بگو چی گوش میدی تا بگم کی هستی!!




 

 

تست


طبق این تحقیقات موسیقی راک،رپ وتکنو معمولا متهم می‌شوند که سبب بروز رفتارهای خشونت‌آمیز در نوجوانان هستند.اما به گفته محققان آمریکایی آنچه که سبب بروز خشونت در پی گوش دادن به برخی موسیقی‌ها می‌شود،آهنگ نیست بلکه بار معنایی کلمات استفاده شده است.بار منفی کلمات گاهی می‌تواند سبب افزایش احساسات منفی و رفتارهای خشونت‌آمیز شود.کلمات حتی می‌تواند بر نوع نگاه به جامعه نیز تاثیر بگذارد.این موضوع به ویژه وقتی در یک موسیقی از کلمات رکیک استفاده می‌شود، پررنگ‌‌تر است...
در سال 2003 تحقیقات وسیعی در آمریکا انجام شد که رابطه میان هر نوع شخصیت و تمایل آن به گوش دادن به نوعی موسیقی را روشن می‌کرد.در این تحقیق پژوهشگران 3500 دانشجو را زیر نظر گرفتند و آنها را برحسب علاقه‌شان به نوعی موسیقی به 4 دسته تقسیم کردند:

 


1)موسیقی کلاسیک،جاز،بلوز و فولک


علاقه‌مندان به این دسته موسیقی‌ها انسان‌هایی باهوش،از نظر سیاسی آزاد و به دنبال تجربیات تازه‌اند.

 

 

2 )موسیقی راک،آلترناتیو و هوی‌متال


علاقه‌مندان به این موسیقی،کنجکاو،باهوش،فعال از نظر فیزیکی و بدون علاقه به مسایل سیاسی‌اند.

 

موسیقی

3 )موسیقی پاپ،موسیقی ملایم و موزیک فیلم‌ها


علاقه‌مندان به این موسیقی خیلی کنجکاو نیستند.بیشتر جنبه احتیاط را می‌گیرند و در سیاست محافظه‌کارند.

 

 

4 )موسیقی رپ،سول و فانک


علاقه‌مندان به این نوع از موسیقی‌ها از نظر اجتماعی باز هستند و روابط عمومی خوبی دارند. دلنشین‌ هستند و به دنبال ریاست نیستند.


* البته باید به این نکته توجه داشت که نتایج این تحقیق به این معنی نیست که شخصیت همیشه تحت تاثیر موسیقی است یا برعکس.لازم است بدانید مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند:گروهی که این فرمول برای آنها صادق است و گروهی که بیشتر نوجوانان در آن جای می‌گیرند و از موسیقی به عنوان یک ویترین و وسیله استفاده می‌کنند و توسط آن می‌خواهند خود را آن گونه که می‌خواهند باشند به مردم نشان دهند.