سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چهره غمگین خانواده



 

خانواده شاد,خانواده غمگین

 

خانواده شما چقدر شاد است؟ منظورمان این نیست که چقدر می‌خندید، می‌پرسیم چقدر رضایت دارید و احساس آرامش می‌کنید؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از 20 درصد خانواده‌ها جو هیجانی شاد داشته و بیشتر خانواده‌ها جوی افسرده و مضطرب دارند.

 

روانشناسان خانواده‌های ایرانی را به چند دسته تقسیم می‌کنند. خانواده‌های شاد که 20درصد جمعیت را شامل می‌شوند، خانواده‌هایی که شکل خوابگاهی پیدا کرده و اعضای آن بدون داشتن هیچ حسی فقط در کنار هم زندگی می‌کنند و خانواده‌هایی که جوی خشن داشته و اعضای آن با آن که نسبت به هم بی‌اعتنا نیستند اما پرخاشگرند.به جز این‌ها، یک شکل خانواده هم وجود دارد که ایده‌آل‌ترین شکل آن به حساب می‌آید و البته کمیاب‌تر از بقیه گونه‌ها است.

 

خانواده مقتدر که در آن کودک پذیرفته شده و همه نسبت به هم احساس دلسوزی دارند. توقع والدین از کودکان بر اساس اقتضای سنی آنها بوده و وظایف به راحتی قابل انجام است. همچنین کودکان اجازه تصمیم‌گیری داشته و می‌توانند افکارشان را به راحتی مطرح کنند.اساس خانواده مستبد برخلاف خانواده مقتدر که اساس آن بر احترام است، ترس است.

 

رابطه اعضای این خانواده‌ها سرد و طرد کننده بوده و تحقیر در آن نسبت به بچه‌ها زیاد است و همه حرف‌ها به گونه‌ای است که عزت نفس اعضا را به شدت تهدید می‌کنند. همچنین والدین از طریق فشار، تنبیه و دریغ کردن محبت کودک خود را کنترل می‌کنند.

 

اما باید توجه داشت که این فشارها تنها تا سن نوجوانی ادامه پیدا می‌کند زیرا پس از آن فرد دیگر قابل کنترل نیست. 

منبع:سلامت نیوز 


ویدیو مرتبط :
کتاب صوتی چهره غمگین من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره غمگین جیم کری زیر تابوت نامزد سابقش



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بازیگر سرشناس سینمای هالیوود در مراسم خاکسپاری نامزد سابق خود حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جیم کری روز گذشته برای شرکت در این مراسم با یک جت خصوصی به ایرلند پرواز کرد. این بازیگر 53 ساله در این مراسم در کنار خانواده کاتریونا وایت نامزد سابقش حاضر شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

جسد کاتریونا وایت 28 سپتامبر در خانه‌اش واقع در لس‌آنجلس پیدا شد. پس از اعلام خبر درگذشت این چهره‌پرداز ایرلندی، کری با بیان این‌که از شنیدن خبر شوکه شده است، پیامی برای درگذشت او منتشر کرد. او در پیام خود نوشت : «گل مهربان ایرلندی روحی بسیار حساس داشت، کسانی را دوست‌ داشت و کسانی که دوستش داشتند، نزد او از اهمیت بالایی برخوردار بودند.»

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

پس از انتشار خبر خودکشی وایت، بسیاری دلیل خودکشی او را در رابطه با جدایی‌اش از جیم کری می‌دانستند. وایت در آخرین پیام خود در توئیتر نوشته بود: «توییتر دیگر نمی‌خواند. امیدوارم برای نزدیک‌ترین و عزیزترین شخص زندگی‌ام نوری بوده باشم.»

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین