سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چهارزانونشستن موجب آرتروزمي‌شود







يك متخصص فيزيوتراپي گفت: چهار زانو نشستن موجب اعمال فشار زياد به مفصل زانو شده و توصيه مي‌شود تا حد امكان از چهار زانو نشستن پرهيز شود.
دكتر شهلا زاهدنژاد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه خوزستان، اظهار داشت: در هنگام نشستن به حالت چهار زانو، مفصل زانو تا آخرين دامنه حركتي‌اش (140 درجه) خم شده و موجب وارد آمدن فشار به مفصل زانو و درد در اين ناحيه مي‌شود.

وي افزود: توصيه مي‌شود تا حد امكان از نشستن به صورت چهار زانو پرهيز شده و در مواقع ضرورت سعي شود مفصل زانو بيش از 100 درجه خم نشود.

 

 

زاهدنژاد تاكيد كرد: جوانان براي پيشگيري از ابتلا به درد و آرتروز زانو در سنين بالاتر، از چهار زانو نشستن پرهيز كنند.

اين متخصص فيزيوتراپي خاطرنشان كرد: بهترين شرايط براي نشستن، استفاده از مبل و صندلي است و افراد مسن نبايد به هيچ وجه چهار زانو بنشينند.

وي اظهار داشت: ارتفاع مبل و صندلي نيز بايد در حدي باشد كه كف پا به طور كامل بر روي زمين قرار گيرد و صندلي‌هاي با ارتفاع كم و يا زياد نيز مضر هستند.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
انفجاری که موجب شد ... 18+

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استرس موجب پیری زودرس می‌شود



یک متخصص پوست و مو گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد زندگی پر استرس به بروز برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پیری زودرس کمک می‌کند.

 

دکتر حسین مرتضوی، متخصص بیماری‌های پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که شفافیت پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد اظهار کرد: مبتلایان به بیماری‌هایی مانند آسم، اگزما و کهیر معمولا پوست‌هایی تیره و خشک دارند.

 

استرس

 

وی با اشاره به این نکته که نوع آب و هوا نیز در رنگ پوست موثر است، گفت: در کشور ما با وجود هوای نیمه خشک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حتی در هوای ابری برای پیشگیری از تیرگی و ابتلای به سرطان پوست، ضروری است.

 

دکتر مرتضوی در خصوص تاثیر ویتامین‌ها بر شادابی پوست اظهار داشت: مطالعات سال ۲۰۰۶ در آمریکا نشان می‌دهد استفاده از رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین ث و میوه‌ها در مقایسه با رژیم‌های حاوی مواد قندی و چربی‌ها پوست سالم و شاداب‌تری به همراه دارند.