سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند راه عجیب برای سرما نخوردن


پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم

عصرایران: یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

چند راه عجیب برای سرما نخوردن

1- دست‌هایتان را بشویید. هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید. هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.


ویدیو مرتبط :
سالم بمانید(4از7) طب اسلامی نخوردن چای و گوجه فرنگی -نخوردن مشروب-ضعیف بودن کودکان و حتی بزرگسالان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۷ توصیه برای سرما نخوردن !



 

 

۷ توصیه برای سرما نخوردن !


با وزیدن اولین باد سرد سیستم ایمنی بدن آماده می شود تا با سرما خوردگی مقابله کند اما سرما با خود افسردگی را هم به دنبال می آورد و همین افسردگی قدرت دفاعی بدن را کاهش می دهد. برای آنکه بدنتان را در برابر هر نوع بیماری در فصل زمستان مصون نگه دارید به این هفته توصیه عمل کنید:

 

۱) میوه و سبزی فراموش نشود.

انتخاب یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل بهترین راه برای قوی نگاه داشتن سیستم ایمنی بدن است. طی فصل های سرد سال خوردن می وه و انوع سبزی را فراموش نکنید حتی می توانید با برخی سبزی ها ماند هویج و کلم سوپ درست کنید.

 

۲) خوب بخوابید.

برای سالم بودن باید به اندازه کافی خوابید. در فصل سرد سال بهتر است شب ها زودتر بخوابید تا صبح ها سرحال تر باشید.

 

۳) به اندازه لباس بپوشید.

اغلب با وزش اولین باد سرد تا می توانیم لباس می پوشیم تا خود را گرم نگه داریم اما کارشناسان معتقدند که باید به اندازه و درست لباس پوشید. در رابطه با گرم کردن بیش از حد خانه یا اتاق کار نیز دقت کنید زیرا گرمای بیش از حد هم رخوت می آورد و هم می تواند سبب بیمار شدن شما در صورت خروج از منزل شود.

 

۴) به قوانین زمستان احترام بگذارید.

برای آنکه ویروس آنفولانزا به سراغ تان نیاید مرتب دستان خود را پیش از غذا خوردن و پس از رفتن به دست شویی، یا دست دادن با دیگران بشویید. هر بار که آب بینی تان را می گیرید، دستمال آلوده را درون سطل آشغال بیندازید.

 

۵) به طور مرتب ورزش کنید.

یک فعالیت مرتب بدنی سیستم ایمنی را تقویت کرده و در ضمن می توانید با شرایط استرس زا بهتر مقابله کنید.

 

۶) مراقب پوست تان باشید.

سرما سبب خشک شدن پوست می شود. همیشه از کرم های مرطوب کننده به ویژه کرم بچه یا روغن بچه استفاده کنید.

 

۷) در صوت لزوم واکسن آنفولانزا بزنید.

در صورتی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است حتما واکسن آنفولانزا را از یاد نبرید. در صورتی که سن شما بالای ۶۵ سال است یا دچار نوعی بیماری طولانی مدت شده اید حتما این واکسن را بزنید . تزریق آن از دو ماهگی به بعد برای تمامی افراد آزاد است.

منبع:aftab.ir