سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند راه‌حل برای افزایش حافظه كوتاه‌مدت



 

چند راه حل برای افزایش حافظه کوتاه مدت

 

گروهی از والدین معتقدند فرزندانشان بی‌توجه هستند یا نمی‌توانند مسائل را به خاطر بسپارند.در زیر 9 راهكار برای تقویت حافظه آمده است كه می‌تواند در‌ این زمینه به شما كمك كند.

 


‌1- بازی داستان‌گویی:

 

انجام این بازی به‌خصوص در قالب گروه، بسیار جالب است. این بازی بدین نحو انجام می‌شود كه باید 20 وسیله را روی میز بزرگی قرار دهید و هر كدام از افراد گروه 3 الی 4 مورد از وسایلی كه روی میز چیده شده است را در قالب یك داستان بگنجاند؛ مثلا داستانی كه درباره سیب، كلید، تلفن همراه می‌توان ساخت بدین صورت است:

در باغ، سیب‌های رسیده‌ای از درخت روی زمین ریخته بود. ما در باغ قفل بود و من كلید را اشتباه برداشته بودم. نابراین با تلفن همراه به یكی از دوستانم زنگ زدم تا او برای باز كردن در به كمك بیاید. بازی فوق باعث می‌شود كه والدین بتوانند به دو هدف تقویت قدرت خلاقیت و تمركز كودك و تقویت حافظه دست پیدا كنند.

 


2- ایجاد ارتباط‌های تصویری:

 

یكی از راه‌هایی كه برای تقویت حافظه تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد به یاد سپردن نام افراد با توجه به‌خصوصیات و ویژگی‌های آنهاست؛ مثلاً كسی اسمش رضاست، شما در او خصلتی مانند تلاش در جهت كسب كه رضایت اطرافیان بیابید، بدین‌ترتیب بین نام رضا و رضایت ارتباط برقرار كرده‌اید و نام او را هیچ وقت فراموش نخواهید كرد.

 


3- استفاده از تصاویر:

 

تصاویر، ابزار مناسبی برای به‌خاطر‌سپردن مطالب و اطلاعات مفید هستند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید حتی از تصاویر یك فیلم برای به خاطر سپردن موضوع، اعداد، اطلاعات تاریخی و جغرافیایی و... استفاده كنید. یا برای به خاطر سپردن اعداد (5، 5،‌1) شما می‌توانید آن را در قالب یك تصویر دربیاورید مانند دستكش و یك چوب. با حك این تصویر در ذهنتان، اعداد (5، 5،‌1) را به یاد می‌آورید زیرا هر دستكش 5‌انگشت دارد و یك چوب هم نماد عدد یك است. لذا سعی كنید آنچه را كه باید به خاطر بسپارید در قالب تصویرسازی در ذهنتان حك كنید. ولی ذخیره‌سازی‌ اطلاعات باید به‌گونه‌ای باشد كه شما رجوع به اطلاعات را به راحتی انجام دهید و بتوانید از آنها استفاده كاربردی داشته باشید. با به‌كارگیری این روش و تكرار آن به مرور زمان، ذهن شما این آمادگی را پیدا می‌كند كه فعالانه روش تصویری مناسب برای به ذهن سپاری مطالب را به‌كار گیرد.

 

چند راه حل برای افزایش حافظه کوتاه مدت

 

4- به فرزندتان یادآوری كنید آنچه می‌آموزد را نكته برداری و یادداشت كند.

 

5- ساعت مطالعه او را افزایش دهید.

 

6- او را تشویق به حفظ كردن شعر یا متن‌های ادبی كنید.

 

7- اگر فرزندتان راست دست است از او بخواهید به‌عنوان تفریح و سرگرمی برخی كارهایش را با دست چپ انجام دهد.

 

8- به او خواندن كتاب‌های داستانی و پلیسی كه ذهن را درگیر حل معما می‌كند، پیشنهاد دهید.

9- او را تشویق به یادگیری زبان یا فعالیت‌های هنری جدید كنید.

منبع:hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
افزایش حافظه بلو استکس (افزایش رم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرما حافظه كوتاه مدت را زیاد می کند!


مصرف خرما به دلیل اینكه قند طبیعی آزاد می‌ كند به حافظه كوتاه مدت كمك كرده و در فصل امتحانات بسیار توصیه می شود.

دكتر كیمیاگر متخصص تغذیه افزود: با توجه به اینكه اكنون فصل امتحانات است مصرف خرما به عنوان یك جایگزین برای غذاهای حاوی قند بسیار توصیه می شود زیرا خرما به دلیل داشتن قند طبیعی به راحتی بر روی حافظه كوتاه مدت مغز تاثیر می‌گذارد و قند نیز خوراك مغز است و وقتی این خوراك فراهم شود فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهد.



وی گفت: بهترین توصیه به دانش آموزان در زمان امتحانات این است كه شب قبل غذاهای آرام بخش مثل سوپ جو بخورند تا ‌آرامش داشته باشند همچنین كاهو، دوغ و ماست نیز به عنوان غذاهای آرام بخش توصیه می‌شود.

كیمیاگر تصریح كرد: برای وعده صبحانه خرما، كشمش، عسل به همراه نان و مواد نشاسته ای ضروری است زیرا این مواد بعد از 2 ساعت در بدن آزاد می شوند البته مصرف تخم مرغ به علت چربی زیاد توصیه نمی شود.

منبع : Salamatnews.com
باز نشر : مجله اینترنتی Bartarinha.ir