سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند راهکار برای پیشگیری از چاقی کودکان



 

 

 

چند راهکار خانگی  برای پیشگیری از چاقی در کودکان


افزایش نرخ ابتلا به چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان، خطر بروز مشکلات سلامتی و ابتلا به بیماریهای جدی مانند دیابت رو به افزایش است.


یکی از متخصصان تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس خاطر نشان می‌کند که کمک به کودکان در جلوگیری از افزایش وزن از همان آغاز زندگی و سنین کودکی ضروری است.

 


وی تصریح کرد: حتی افرادی که گرایش ژنتیکی در کسب اضافه وزن دارند، می‌توانند از طریق تغذیه مناسب و ورزش کردن از افزایش وزن خود به طور مناسب جلوگیری کنند. این آموزش از همان زمان شیردهی و با معرفی غذاهای جامد در زمانی که کودک آماده رشد است یعنی حدود 4 تا 6 ماهگی باید آغاز شود.



این متخصص تغذیه همچنین چند راه کار خانگی برای سالم ماندن کودکان و جلوگیری از چاقی آنها ارائه کرده است که عبارتند از:


- در هر نوبت مقدار وعده‌های غذایی را کاهش دهید و اجازه دهید که اگر کودک هنوز گرسنه است خودش غذای بیشتری درخواست کند.



- حتما به کودک غذاهای سالم و میان وعده‌های سالم که در آشپزخانه خودتان موجود هستند، مانند میوه بدهید.


- چون ممکن است مجبور شوید چندین بار تلاش کنید تا کودکتان نوع خوردنی را که به او می‌دهید بپذیرد لذا ناامید نشده و هیچگاه پیشنهاد یک خوردنی سالم را به او رها نکنید.



- به هنگام طبخ غذا از مواد و محتویات کم کالری مثل پنیر کم چرب یا شیر بدون چربی استفاده کنید.


- کودک خود را به انجام ورزش و تحرک بدنی تشویق کنید.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
راهکار پیشگیری از مفاسد اقتصادی از دیدگاه سعید جلیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از چاقی کودکان با صبحانه



 

 پیشگیری از چاقی کودکان با صبحانه


کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، در طول روز تمایل بیشتری به خوردن مواد غذایی بیشتر پیدا می‌کنند و همین مسئله باعث بروز اضافه وزن و چاقی در آن‌ها می‌شود.

 

حتماً شما نیز همیشه شنیده‌اید که خوردن صبحانه اهمیت زیادی دارد. بدون شک افرادی در کنارتان بوده یا هستند که شما را به خوردن صبحانه‌ی کامل و مفصل تشویق می‌کنند و یا شما خودتان جزو افرادی هستید که به دیگران توصیه می‌کنید در خوردن صبحانه کوتاهی نکنند.

 

در هر حال همیشه توصیه‌های مکرری برای خوردن صبحانه می‌شود و همین امر محققان را وا داشته است تا در خصوص فواید صبحانه خوردن مطالعه و بررسی بیشتری بکنند.

 

اخیراً پژوهشی در International Journal of Obesity به چاپ رسیده است که نشان می‌دهد خوردن صبحانه‌ی خوب، امکان اضافه وزن در کودکان را کاهش می‌دهد.

 

محققان دانشگاه هنگ‌کنگ چین 68606 کودک بین 9 تا 10 سال را به مدت دو سال زیر نظر گرفتند تا ارتباط بین خوردن صبحانه و اضافه وزن را در آن‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

 

 

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که 5 درصد کودکان در این رده‌ی سنی صبحانه نمی‌خورند.

 

پس از دو سال بررسی و تحت نظر گرفتن آن‌ها مشخص شد کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مقایسه با آن‌هایی که از این وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نمی‌کنند بیشتر در معرض اضافه وزن و انباشته شدن وزن قرار دارند.

 

محققان و متخصصان تغذیه توصیه‌ی اکید دارند که با هر ترفندی به کودکان صبحانه داده شود.

 


منبع: lanutrition