سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چطور هواپیما زده نشویم؟



سقوط هواپیما, سقوط, هواپیمایی , توصیه های پزشکی

 

تمام کسانی که با هواپیما مسافرت می کنند از خلبان ها گرفته تا مسافران همواره در معرض خستگی های ناشی از مسافرت قرار دارند. این خستگی ها، ریتم معمول بدن را مختلف کرده و ساعت بدن که ساعات بیداری و خواب با آن تنظیم می شوند را تغییر می دهد.

علاوه بر آن تاثیراتی نیز بر عملکردهای روحی و جسمی افراد گذاشته و حالاتی همچون خستگی، بی خوابی، کسالت، سردرد، سنگینی سر و بسیاری دیگر از این علائم را به انسان تحمیل می کند. پژوهش های پزشکی همچنین ثابت کرده اند که خستگی های ناشی از مسافرت های طولانی، مسافران را به بیماری هایی همچون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی بیماری های گوارشی مبتلا کرده است.

باوجود اتمام این علایم، نوع عوارض بسته به مسیر مسافرت های هوایی تفاوت دارد. به عنوان نمونه مسافرت از غرب به شرق از آنجایی که بدن برای تنظیم زمان از دست رفته با مشکلات فراوانی رو به رو است، سخت تر از مسافرت شرق به غرب است زیرا در این مسیر بدن زمان به دست می آورد. اما راهکارهای نسبتا مشترکی برای رفع آن وجود دارد که در زیر به نمونه هایی از آن اشاره می شود:

۱ – الگوی خواب خود را چند روز پیش از مسافرت تغییر داده و آن را با زمان مقصد خود هماهنگ کنید. تنظیم زمان خوب تا یک ساعت در روز آثار ناشی از خستگی های مسافرتی را کاهش خواهد داد.

 

۲ – پیش از مسافرت به قدر کافی استراحت کنید. بسیاری از افراد پیش از مسافرت احساس خستگی می کنند که در حقیقت آثار کسالت های مسافرتی را به صورت اغراق آمیزی افزایش خواهد داد.

 

۳ – در لحظات اولیه پرواز ساعت خود را با ساعت مقصد تنظیم کنید.

 

۴ – در زمان پرواز و حتی پس از آن مایعات زیاد بنوشید. فضای خشک داخل هواپیما باعث از دست رفتن آب بدن می شود که این امر خستگی ناشی از مسافرت های طولانی را بیشتر می کند.

 

۵ – اگر زمان مقصدتان شب هنگام بود، در هواپیما بخوابید و متعاقبا در صورتی که زمان مقصد موردنظر شما در هنگام روز بود، بیدار بمانید.

 

۶ – در زمان پرواز و در مواقعی که بیدار هستید، ورزش کنید. ورزش های کششی برای دست و پا و قدم زدن در طول هواپیما تاثیر خستگی های پروازی را کاهش می دهد.

 

۷ – از تجربه های گذشته خود استفاده کرده و بهترین روش را در هنگام سفر برای رفع خستگی برگزینید.

 

۸ – از قرص های خواب آور در هنگام مسافرت خودداری کنید زیرا آثار خستگی های مسافرتی را بیشتر می کند.

 

۹ – در هنگام ورود، از خوابیدن یا استراحت کردن خودداری کنید زیرا خوابیدن، ساعت بدن را همچنان در حالت قبلی نگه خواهد داشت.

 

۱۰ – در برخی موارد، مسافران در زمان خروج از سکونتگاه خود خسته نمی شوند بلکه این خستگی بیشتر در مسافرت های برگشت رخ می دهد. در این صورت تمام دستورالعمل های ذکرشده باید به همان روش به کار گرفته شوند.

منبع:7sobh.com


ویدیو مرتبط :
این کامیون از هواپیما هم جلو زده میتانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر پرواز مرد جتی در ارتفاع 1300متری/ مسافران هواپیما شگفت زده شدند



مرد جتی بار دیگر توانست با جت خود در آسمان پرواز کند اما این بار برای نخستین بار در کنار یک هواپیمای مسافرتی با سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 1300 متری زمین پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوز راسی مرد جتی اهل سوئیس مسافران یک هواپیما را با پرواز هفت دقیقه ای خود با سرعت 205 کیلومتر شگفت زده کرد، پروازی که با بالهای مجهز به جت وی انجام شد.

اگرچه مرد جتی چهره چندان جدیدی نیست و پیش از این پروازهای موفقیت آمیزی داشته است، اما این اولین باری بود که وی توانست در کنار یک هواپیمای مسافری پرواز کند.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

مرد جتی با پرواز در کنار یک هواپیما، مسافران آن را شگفت زده کرد

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی در کنار هواپیمای Breitling Douglas برفراز دریاچه لورسن به مدت هفت دقیقه پرواز کرد

وی در آخرین اقدام خود ابتدا توسط یک هلی کوپتر در ارتفاع 1800متری به سمت زمین رها شد. این فرمانده بازنشسته خطوط هوایی بین المللی سوئیس خود را به واسطه بالهای جتی در هوا ثابت نگاه داشت و به نوعی از این بالهای جتی استفاده کرد که گویی بخشی از بدن وی هستند.

پس از آن وی ارتفاع خود را کم کرد و نزدیک هواپیما قرار گرفت. وقتی که سوخت وی تمام شد به سادگی چتر خود را باز کرد و در فرودگاه بوش به زمین نشست.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

این اولین پرواز مرد جتی در کنار یک هواپیمای مسافربری بود

 

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی نخستین نفری است که در سال 2006 با بالهای جتی پرواز کرد

 

راسی در ابتدا خلبان ارتش بود اما بعدها به عنوان فرمانده پرواز در پروازهای تجاری مشغول کار شد. وی در وب سایت شخصی خود نوشته است که همواره تمام وقت آزاد خود را به پرواز و تجربه پرواز به تمام اشکال مختلف معطوف کرده و بالهایی را ساخت که دارای چهار موتور جتی است.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی توسط یک هلیکوپتر در ارتفاع 1800متری در آسمان رها شد

وی تاکنون برفراز کوهستان آلپ از جمله دریاچه ژنو پرواز و از کانال مانش نیز عبور کرده است.

اکنون وی اختراع خود را به نوعی تغییر داده است که تنها یک ارتفاع سنج و دستگاه کنترل سوخت را در دستان خود نگاه می دارد.

 

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

لباس چتری که این خلبان 53 ساله می پوشد همراه بالهای دومتری خود 55 کیلو وزن دارد

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

وقتی سوخت مرد جتی تمام شد وی به سادگی چتر خود را باز کرد و در فرودگاه بوش فرود آمد ...../ خبرگزاری مهر