سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا چینــی‌ها 100 سال عمر می‌كنند


بر‌اساس مطالعات و تحقیقات دانشمندان و محققان در دهه‌های گذشته، مردان و زنان چینی نسبت به مردم سایر نقاط جهان، بیشتر عمر می‌كنند و غالب آنها از مرز 100 سالگی عبور می‌كنند؛ این مسئله 2 دلیل اساسی و بزرگ دارد كه یكی از آنها دریافت ماساژ روزانه توسط مردان و زنان چینی است و دیگری مصرف گیاه جنسینگ كه از آن با عنوان اكسیرجوانی یاد می‌كنند.





ویدیو مرتبط :
‫چه شد که عمر انسان ها از 100 و 200 و 300 سال به 50 سال کنونی رسید؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاییز متولد شوید تا 100 سال عمر كنید!



پاییز متولد شوید تا 100 سال عمر كنید!

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، فصل تولد نوزاد اثر علمی قابل اندازه گیری بر طول عمر فرد داشته و متولدان پاییز شانس بیشتری برای رسیدن به 100 سالگی دارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

«لئونید گاریلوف» و «ناتالیا گاوریلوا» از محققان دانشگاه شیكاگو رابطه تاریخ تولد و طول عمر افراد را مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند كه محیط، دما و ماه تولد نقش بسزایی بر رفتار، خصوصیات ژنتیكی و طول عمر افراد ایفا می‌كند.

محققان در این پژوهش یك هزار و 500 فرد 100 ساله كه بین سال های 1880 و 1895 میلادی به دنیا آمده بودند را مورد برسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد، افرادی كه طی ماه های سپتامبر تا نوامبر (مهر تا اوایل آذر) به دنیا آمده بودند، بیش از سایر افراد به سن 100 سالگی رسیده اند.

همچنین افراد متولد ماه های مارس، می و جولای (فروردین، اردیبهشت و تیر) كمتر از سایرین شانس رسیدن به 100 سالگی را دارند.

در تحقیقات قبلی در خصوص رابطه طول عمر و ماه تولد نیز مشخص شده بود كه متولدین پاییز از شانس بیشتری برای طول عمر برخوردار هستند.

فرضیه ای كه در خصوص طول عمر بیشتر متولدین پاییز مطرح می شود، به نوع بیماری های این فصل ارتباط دارد.

به گفته محققان، سرماخوردگی متداول در نخستین ماه های زندگی نوزاد می تواند بدن و سیستم ایمنی را در مقابل سایر بیماری ها مقاوم كند.

تغییرات هورمونی فصلی نیز از دیگر عواملی است كه می‌تواند در افزایش سن متولدین پاییز نقش داشته باشد./ایسنا