سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا زنها خیانت را فراموش نمی‌كنند؟


ساعت یادگیری كمتر در طول روز، برای كودكانی كه صبحانه نمی‌خورند. محققان می‌گویند حاصل گرسنگی برای كودكان، كم شدن قدرت یادگیری، مشكلات رفتاری و بروز خشم است؛ پس برای جلوگیری از همه این مشكلات، كودك‌تان را تنها یك‌ربع زودتر از خواب بیدار كنید و هر روز قبل از مدرسه رفتن او را پای میز صبحانه بنشانید.


مجله سیب سبز: ساعت یادگیری كمتر در طول روز، برای كودكانی كه صبحانه نمی‌خورند. محققان می‌گویند حاصل گرسنگی برای كودكان، كم شدن قدرت یادگیری، مشكلات رفتاری و بروز خشم است؛ پس برای جلوگیری از همه این مشكلات، كودك‌تان را تنها یك‌ربع زودتر از خواب بیدار كنید و هر روز قبل از مدرسه رفتن او را پای میز صبحانه بنشانید.

چرا زن‌ها  خیانت را فراموش نمی‌كنند؟

همسرتان سال‌ها پیش بی‌وفایی كرده و گرچه در همه سال‌های گذشته صداقت و عشقش را به شما ثابت كرده اما نمی‌توانید او را ببخشید؟ شما تنها نیستید؛ حتی بخشنده‌ترین و عاشق‌ترین زنان هم نمی‌توانند تا پایان عمر چنین موضوعی را فراموش كنند. دیلی‌میل نوشته زنان به‌طور كلی، نسبت به مردها قدرت یادآوری بیشتری دارند و به همین دلیل می‌توانند در ذهن‌شان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای كارهایی كه قرار است انجام شود داشته باشند، درحالی‌كه مردها فراموشكارند و نه‌تنها تلخی‌های زندگی بلكه خواسته‌های شما را هم خیلی زود از یاد می‌برند.

چرا زنها خیانت را فراموش نمی‌كنند؟

از نظر محققان به همین دلیل است كه آقایان فهرست خریدی كه برای‌شان نوشته‌اید را فراموش می‌كنند یا یادشان می‌رود كه به‌خاطر برخورد اشتباه خواهرشان با شما باید كمی با او سرسنگین باشند. محققان می‌گویند چنین اتفاقاتی نشانه بی‌توجهی همسرتان به شما و حرف‌های‌تان نیست بلكه با توجه به ساختار مغزشان، احتمال اینكه قرارهایی كه با هم گذاشته‌اید را به یاد بیاورند بسیار پایین است. البته محققان می‌گویند اگر زمان زیادی روی مغز همسرتان كار كنید و مسوولیت‌های مختلفی را به او بدهید، این مشكل كمتر می‌شود.

نسخه ضد سرطان را در جیب‌تان‌بگذارید!

اگر در خانواده‌تان سابقه ابتلا به سرطان وجود دارد، باید همین حالا به بقالی سر کوچه مراجعه کنید و اگر دیر جنبیده‌اید و به جمع سرطانی‌ها وارد شده‌اید از راهی كه در ادامه می‌گوییم برای جنگیدن با این بیماری كمك بگیرید. محققان می‌گویند، مصرف سیاه‌دانه، یكی از كارهایی است كه می‌توانید برای حفظ سلامت‌تان و دور شدن از سرطان انجام دهید. به نوشته ساینس‌دیلی، سیاه‌دانه تنها ضد دیابت، فشارخون و آسم نیست بلكه در مهار سلول‌های سرطانی به‌ویژه سرطان روده بزرگ، دهان، مغز، كبد، رحم و سینه موثر است. امتحانش مجانی است. از همین امروز سیاه‌دانه را هم به جمع هله‌هوله‌های روی میزتان اضافه كنید و در طبخ غذا هم از آن كمك بگیرید.

ازدواج نکنید خوب می‌مانید؟

محققان می‌گویند متاهل‌ها قلب سالم‌تری دارند و كسانی كه از همسرشان جدا شده‌اند بیشتر با خطر مرگ روبه‌رو هستند. اما پژوهشگران در بررسی‌های مختلف بارها همدیگر را رد می‌كنند و به‌تازگی هم در بررسی‌های‌شان به این نتیجه رسیده‌اند كه مجرد‌ها سالم‌تر از متاهل‌ها هستند. به نوشته تلگراف، از آنجایی كه متاهل‌ها كمتر سراغ ورزش می‌روند و بیشتر غذاهای چاق‌كننده می‌خورند، جان‌شان بیشتر از كسانی كه ازدواج نكرده‌اند در خطر است.

به باور محققان كسانی كه قبل از گذراندن دوره‌های تحصیلات عالیه ازدواج می‌كنند، 65 درصد بیشتر از دیگران در معرض چاقی قرار دارند چراكه به باور آنها، تحصیلكرده‌ها حتی اگر متاهل باشند، بیشتر سراغ ورزش و رژیم‌های غذایی سالم می‌روند؛درحالی كه تحصیل‌نكرده‌ها با ازدواج كردن، بیشتر از قبل از رژیم غذایی سالم فاصله می‌گیرند. به عقیده محققان، وارد دانشگاه شدن و پا گذاشتن به جمع تحصیلكرده‌ها برای سلامت افراد منافع زیادی دارد.

راز كلوچه  دوستی  افسرده‌ها!

به جای اینكه سر راه‌تان یك بربری و یك قالب پنیر بخرید، كیك و كلوچه می‌خرید و این محصولات را جایگزین صبحانه سالم می‌كنید؟ نمی‌خواهیم باز هم بگوییم كه با مصرف كلوچه و بیسكویت چاق می‌شوید و دیابت می‌گیرید بلكه می‌خواهیم اعتراف كنیم كه این خوراكی‌ها نه‌تنها برای جسم بلكه برای روان‌تان هم مضر هستند.  به نوشته دیلی‌میل، چربی‌های موجود در این خوراكی‌ها، وقتی پخته می‌شوند، دچار تغییراتی می‌شوند كه می‌توانند سلامت روان شما را به خطر بیندازند.

 اسیدهای چرب ترانس كه در این خوراكی‌ها موجود هستند بر خلق و خو اثر مستقیمی می‌گذارند و خطر دچار شدن‌تان به افسردگی را بیشتر كرده و توانایی شما برای كنترل احساسات‌تان را هم كمتر می‌كنند.  با این وجود شما می‌توانید برای فرار از افسردگی سراغ خوراكی‌های زیر بروید:

بورانی اسفناج

اگر سراغ غذاهایی كه با اسفناج درست می‌شوند بروید، به‌خاطر ویتامین B6 موجود در آنها می‌توانید سلامت روان‌تان را حفظ كنید. شاید بد نباشد سالاد اسفناج را هم به جمع پیش‌غذاهایی كه درست می‌كنید وارد كنید و با نپختن این سبزی، مواد مغذی‌اش را از بین نبرید.

دسر شكلات تلخ

شكلات سیاه می‌تواند به سلامت روان و آرامش شما كمك كند. وقتی كه كمی شكر هم به این ماده پرخاصیت اضافه می‌شود، همه‌چیز برای شادتر شدن شما فراهم  است.

سالمون كبابی

نه‌تنها ماهی سالمون كه همه ماهی‌ها به‌خاطر اسیدهای چرب غیراشباع و امگا3 فراوانی كه دارند، می‌توانند به سلامت روان شما كمك كنند.

چرا زنها خیانت را فراموش نمی‌كنند؟

رژیم صدا به جای رژیم غذا

همیشه برای كم كردن وزن‌تان نباید یخچال‌تان را از خوشمزه‌ها خالی كنید. محققان می‌گویند رژیم‌های دیگری هم وجود دارند كه بدون كم كردن حجم غذای شما، به پایین آمدن وزن‌تان كمك می‌كنند. یكی از این رژیم‌ها، رژیم صداست. به نوشته دیلی‌میل، آلودگی‌های صوتی، صدای تلویزیونی كه از صبح تا شب كنارتان روشن است یا هدفونی كه در تمام ساعات روز در گوش‌تان موسیقی می‌خواند، همه می‌توانند دلیل چاقی شما باشند. به همین دلیل پژوهشگران توصیه می‌كنند با حذف این صداهای مزاحم و به قول خودشان گرفتن رژیم صدا، برای كم كردن وزن‌تان تلاش كنید. به باور آنها صداهای مزاحم نه‌تنها به شنوایی شما آسیب می‌زنند بلكه برای سلامت قلب و روان‌تان هم مضر هستند و می‌توانند زحمات‌تان برای كاهش وزن را هم به باد دهند.

با خیال راحت  پاشنه‌دار بپوشید

سال‌هاست محققان می‌گویند كفش پاشنه‌دار سلامت زانو و استخوان‌های پای شما را به شكل غیرقابل برگشتی مورد تهدید قرار می‌دهد و می‌گویند كه تنها سه سال پوشیدن كفش‌های پاشنه‌دار می‌تواند به عضلات پای شما تا پایان عمر آسیب بزند. اما اگر نمی‌توانید خیال پوشیدن این كفش‌های محبوب را از سر بیرون كنید به یافته‌های جدید پژوهشگران توجه كنید. آنها به‌تازگی اصولی را برای پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند پیدا كرده‌اند كه می‌تواند ضامن سلامت پاهای شما باشد. به نوشته دیلی‌میل، اگر تنها سه‌بار در هفته كفش پاشنه‌بلند بپوشید، پاشنه پهن را برای كفش‌تان انتخاب كنید و چهار بار در هفته تمرین‌هایی كه برای تقویت عضلات پا توصیه می‌شود را انجام دهید، خطری استخوان‌ها و غضروف‌های شما را تهدید نخواهد كرد. پس با رعایت این اصول، بدون عذاب وجدان پاشنه‌دار بپوشید.

بار مجازید كه از حوله آشپزخانه پیش از شستن آن استفاده كنید

محققان می‌گویند حوله آشپزخانه از آلوده‌ترین نقاط خانه شماست و به همین دلیل اگر زیاد با آن سر و كار دارید، باید هر روز آن را بشویید.


ویدیو مرتبط :
خیانت فراموش شده فرانسه نسبت به ما ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم سجده و تشهد فراموش شده



سجده

سجده و تشهدی را که انسان فراموش کرده و بعد از نماز، قضای آن را بجا می آورد باید تمام شرایط نماز؛ مانند پاک بودن بدن و لباس و رو به قبله بودن و شرطهای دیگر را داشته باشد.

اگر سجده ی تشهد را چند دفعه فراموش کند مثلا یک سجده از رکعت اول و یک سجده از رکعت دوم فراموش نماید باید بعد از نماز قضای هر دو را با سجده های سهوی که برای آنها لازم است بجا آورد و لازم نیست معین کند که قضای کدام یک از آنها است .


اگر یک سجده و تشهد را فراموش کند احتیاط واجب آن است که هر کدام را اول فراموش کرده، اول قضا نماید و اگر نداند کدام اول فراموش شده باید احتیاطاً یک سجده و تشهد و بعد یک سجده دیگر بجا آورد یا یک تشهد و یک سجده و بعد یک تشهد دیگر بجا آورد تا یقین کند سجده و تشهد را به ترتیبی که فراموش کرده قض نموده است .

اگر به خیال این که اول سجده را فراموش کرده اول قضای آن را بجا آورد و بعد از خواندن تشهد یادش بیاید که اول تشهد را فراموش کرده احتیاط واجب آن است که دوباره سجده را قضا نماید و نیز اگر به خیال این که اول تشهد را فراموش کرده اول قضای آن را بجا آورد و بعد از سجده یادش بیاید که اول سجده را فراموش کرده بنابر احتیاط واجب باید دوباره تشهد را بخواند.

اگر بین سلام نماز و قضای سجده یا تشهد کاری کند که اگر عمدا یا سهوا در نماز اتفاق بیافتد نماز باطل می شود مثلا پشت به قبله نماید ،باید قضای سجده و تشهد را بجا آورد و نمازش صحیح است .

اگر بعد از سلام نماز یادش بیاید که یک سجده از رکعت آخر را فراموش کرده باید قضای سجده ای را که فراموش کرده بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد چه کاری که نماز را باطل می کند کرده باشد یا نه و اگر تشهد رکعت آخر را فراموش کرده باشد باید قضای تشهد را بجا آورد و بعد از آن دو سجده سهو بجا آورد.

اگر بین سلام نماز و قضای سجده یا تشهد کاری کند که برای آن سجده سهو واجب می شود مثل آن که سهوا حرف بزند باید سجده یا تشهد را قضا کند.

اگر نداند که سجده را فراموش کرده یا تشهد را، به احتیاط واجب باید هر دو را قضا نماید و هر کدام را اول بجا آورد اشکال ندارد و باید یک بار سجده سهو نیز بجا آورد.

اگر شک دارد که سجده یا تشهد را فراموش کرده یا نه واجب نیست قضا نماید.

اگر بداند سجده یا تشهد را فراموش کرده و شک کند که پیش از رکوع رکعت بعد بجا آورده یا نه، احتیاط واجب آن است که آن را قضا نماید.

کسی که باید سجده ی تشهد را قضا نماید اگر برای کار دیگری هم سجده سهو بر او واجب شود باید بعد از نماز، سجده یا تشهد را قضا نماید بعد سجده سهو را بجا آورد.

اگر شک دارد که بعد از نماز قضای سجده یا تشهد فراموش شده را بجا آورده یا نه چنانچه وقت نماز نگذشته باید سجده یا تشهد را قضا نماید و اگر وقت نماز هم گذشته بنابر احتیاط واجب باید سجده یا تشهد را قضا نماید.