سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا بعضی از موها قشنگند و بعضی نه؟


چرا برخی افراد موهای نرم، لَخت، غیر‌جذاب و چسبیده‌به‌سر دارند و در عوض، برخی همیشه از موهای پُر، با حالت ارتجاعی و زیبا برخوردارند؟ برای پاسخ به این سوالات، این مقاله ویژه را بخوانید:




زیبایی و حالت ارتجاعی موها به چند عامل بستگی دارد که در صورت نبودن یکی از آنها زیبایی مو کمی دچار اختلال می شود. اگر شما جزو آن دسته از آن خانم ها هستید که موهایتان زیبایی خود را از دست داده است، با خواندن مقاله زیر و اجرای راهکارهای آن، زیبایی را به خود بازگردانید.

  • قطر و سایز موها: هر یك از تارهای مو چه قطر و سایزی دارند؟
  •  دانسیته موها: یعنی چه مقدار مو روی سر قرار دارد.
  •  نرمی موها: یعنی تا چه حد مو قادر است از سطح سر فاصله بگیرد و این فاصله را حفظ كند؟
  •  مواج بودن موها: یعنی تا چه حد مو، موج و فِر طبیعی دارد؟
  •  اصطكاك موها: هریك از تارهای موی سر تا چه حد سُر و لیز است؟
  •  چسبندگی موها: تا چه حد موهای سر به یكدیگر می‌چسبند؟



  •  قطر موها:
قطر موی انسان از 40 تا 120 میكرون متفاوت است. ساختار و بافت مو معمولا در سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند:

 موی نازك: كمتر از 60 میكرون
 موی متوسط: 60 تا 80 میكرون
 موی ضخیم: بزرگتر از 80 میكرون
متاسفانه قابلیت كمی برای افزایش دائمی قطر مو وجود دارد. اما می‌توان با سالم نگه‌داشتن ساقه مو، تا حد امكان افزایش قطر مو را به بیشترین حد ممكن رساند. به عبارتی، همواره باید از یك رژیم غذایی خوب و متوازن استفاده کرد.



 توصیه متخصصان:
محصولات styling (مثل موس و ژل) با تشكیل لایه پلیمری در اطراف مو‌ها، می‌توانند قطر موها را تا دو برابر افزایش دهند.



  • دانسیته:
دانسیته مو یعنی تعداد موهای موجود در یك سانتی‌متر مربع از پوست سر. به‌طور متوسط، اغلب افراد بالغ، بین 10هزار تا 150هزار مو بر روی سرشان دارند.

چرا دانسیته مو مهم است؟
1 - اگر شما دانسیته موی بالاتری داشته باشید، موی بیشتری دارید و طبعا
دم اسب ضخیم‌تری هم خواهید داشت.
2 - زمانی كه موها به یكدیگر نزدیكترند، به یكدیگر كمك می‌كنند تا صاف و مستقیم بایستند.
در واقع دانسیته موی سر، در دوران كودكی بیشترین مقدار را دارد و با گذشت زمان و پیر شدن فرد، كاهش می‌یابد. بیشترین دانسیته مو، مربوط به 16 سالگی است و سپس تا 50 سالگی كاهش می‌یابد.



 توصیه متخصصان:
- ساده‌ترین كاری كه می‌توان برای نگهداری دانسیته موها انجام داد، سالم نگه‌داشتن مو و پوست سر است.
- بایستی از كشیدن و شانه‌كردن شدید موها و بستن محكم آنها به شكل دم اسبی خودداری کرد.
-استفاده از شامپوهای ضدشوره و استفاده از موس به جای ژل



  • سختی و سفتی مو:

اصطلاح سفتی به قابلیت و توانایی صاف و سفت ایستادن مو گفته می‌شود. سفتی، فاكتوری است كه مستقیما با ضخامت مو مرتبط بوده و هر چقدر مو نازكتر باشد، سفتی آن كمتر است.

یك برش صحیح و كامل توسط آرایشگر، در به حداكثر رساندن سفتی موها بسیار مهم است. بافت و لایه‌های مو این امكان را فراهم می‌سازند كه موها با یكدیگر كار كنند و سفتی و بلند شدن بیشتری داشته باشند.



 توصیه متخصصان:
برای به‌دست آوردن انسجام بیشتر، بایستی از موم‌های استایلینگ(wax,paste) استفاده شود. افزایش سفتی مو به‌وسیله محصولات استایلینگ، از طریق پلیمرهای نگهدارنده آن است. این پلیمرها قادرند سفتی موها را با اتصالاتی كه بطور جمعی با موها ایجاد می‌كنند، موقتا افزایش دهند.



  • انحنا:
موهای مواج و مجعد نسبت به موهای صاف، فضای بیشتری را به‌خود اختصاص می‌دهند.

با استفاده از یك استایلر مانند موس و یا ژل می‌توان به موها انحنا داد. حرارت نیز، پلیمر‌های استایلینگ را ذوب كرده و به جریان می‌اندازد. بنابراین تماس مو به مو افزایش یافته و یك نگهداری طولانی‌تر و بهتر ایجاد می‌شود. همچنین افزایش موج و انحنای طبیعی موها، یك راه آسان برای ایجاد حجم طولانی‌مدت موها خواهد بود.



 توصیه متخصصان:
استفاده از یك برس گِرد و ترجیحا هم‌شكل موها نیز به بلند شدن ریشه موها كمك می‌كند. از این جهت، می‌توان از فلز گرد داغ (مانند بابی‌لیس) برای افزایش حجم انتهای موها استفاده كرد.



  • اصطكاك:
اصطكاك یا عدم یكنواختی تار مو، بر حجم موها اثر می‌گذارد.

معمولا افرادی كه موهای نازك دارند، تمایلی به استفاده از نرم‌كننده‌ها ندارند ولی باید دانست كه حتی موهای نازك نیز احتیاج به مقدار معینی نرم‌كننده حاوی سیلیكون دارند.
به همین دلیل، اغلب خانم‌هایی كه موهای نازك دارند، بایستی مقدار كمتری از نرم كننده‌های موی سر استفاده كنند؛ چرا كه مصرف بیش از حد نرم‌كننده‌های مو، اصطكاك موها را از بین برده و مو به حجم دلخواه نخواهد رسید.



 توصیه متخصصان:
ژل‌های استایلینگ و موس‌ها (به‌طور موقت) اصطكاك را برای نگهداری استیل مو افزایش می‌دهند، این امر كمك می‌كند تا موها در یك شكل و استیل مناسب باقی بماند. راه دیگر افزایش اصطكاك، رنگ كردن موهاست.



  • چسبندگی:
میزان تمایل مو برای چسبیدن به سر را چسبندگی گویند.

دو نوع چسبندگی می‌تواند به حجم مو ضربه بزند:
1. سنگینی ناشی از چرك و روغن موها، می‌تواند موها را به یكدیگر و یا به پوست سر بچسباند.
2. بار الكتریكی ساكن، می‌تواند باعث پرواز مو و یا برعكس چسبیدن آنها به یكدیگر شوند. اگر موها پس از برداشتن كلاه، به گردن یا صورت بچسبد، به‌دلیل بار‌های الكتریكی ساكن است.



 توصیه متخصصان:
برای حجیم ماندن طولانی‌مدت موها، باید آنها را كاملا تمیز کرد.
حتی الامکان سعی کنید از کلاه برای مدت طولانی استفاده نکنید.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
عروسک های فروزن به سبک لگو خیلی قشنگند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی در خصوص حالت دادن موها



 

 

حالت دادن موها


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس....



تكنیكهای بالا نگاه داشتن موها :


1. موها را در حالیكه خیس هستند حالت داده تنظیم كنید .

 

2. اصطكاك داخل مویی را افزایش دهید .

 

3. موها را در جایگاه‌های خودشان متصل كنید .

 


تنظیمات در حالت خیس و تغییر شكل تارهای مو :


اغلب مردم برای تغییر شكل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو كردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس كردن مو و سپس خشك كردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین كار، شامپو كردن موها با سورفكتانت است كه به نفوذ آب بداخل تارهای مو كمك می‌كند . یكبار مو را خیس كرده سپس مجددا آنرا در شكل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشك نمایید.

حالت دادن موها

 

استالینگ گرم :


بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشك بر همین اساس كار می‌كنند .آب در پیوندهای نمكی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشكیل داده و شكل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 


توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :


آب موجود درهوا كه بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ كند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشكند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است كه چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌كند كه با شامپو مخلوط شود .

 


ایجاد اصطكاك میان موها :


افزایش موقتی اصطكاك میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن كمك می‌كند .

 

حالت دادن موها


چهار راه برای افزایش موقتی اصطكاك مو وجود دارد :


1. تمیز كردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است كه می‌تواند سنگینی ، لیزی ، كاهش اصطكاك و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاك نمودن این روغنها با استفاده از یك شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطكاك اولیه اش در آورده و این بهترین كار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

2. استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطكاك مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وكمك می‌كنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یك فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی كه نیمه خشك شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشك شدن كامل، به موها فرم می‌دهند .

 

3. شانه كردن معكوس : شانه كردن معكوس از نوك به ریشه به راحتی اصطكاك موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

4. استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممكن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معكوس شانه نمایند. ولیكن بایستی با این نكته توجه نمود كه پوش دادن مكرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده كه معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیكه یكی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است كه همان فوائد افزایش اصطكاك را بهمراه دارد بدون آنكه به كوتیكول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطكاك می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تكان دادن‌های مكرر سر محافظت كند .