سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا باید خودمان را دوست داشته باشیم?



عاشق خود,خودشیفتگی ,خود کم بینی

خودشیفتگی یک بیماری روانی و ناشی از عدم تعادل روان است. اصولا وقتی بیماری عارض می شود که تعادل امور جسم و روح بر هم بخورد. در مقابل خودشیفتگی وقتی ازخودمان بیزار باشیم دچار خود کم بینی و عدم اعتماد به نفس خواهیم شد.

تعادل در توجه به خود باعث تعادل روان می شود. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید به بدنتان عشق نورزید وسعی نکنید آن را در اوج سلامت و زیبایی نگهداری، اگر مهر و محبتی به خودتان نداشته باشید چطور می توانید سایر انسان ها را دوست بدارید؟ در این مقاله 7 دلیل برای اینکه عاشق خودتان بشوید و به شکل تازه ای به خودتان بنگرید به شما معرفی می کنیم.

1 - کی عزیز تر از من؟!
هیچ کس به شما از شما نزدیکتر نیست. موقع درد ها ،رنج ها، سختی ها و شادی ها خوب است که مصاحب خوبی داشته باشیم و کسانی که دوستشان می داریم کنارمان باشند اما حقیقت این است که یک نفر همیشه با ماست آن هم خودمان هستیم.
پس چرا برای خودمان وقت نمی گذاریم. چرا هر ماده غذایی مضری را می خوریم و به خودمان احترام نمی گذاریم. همیشه به دیگران احترام بگذار و برایشان بهترین ها را آرزو کن. اما تو هم شایسته بهترین ها هستی اشکال ندارد بعضی وقت ها در بشقاب خورش زندگی گوشت هایش را برای خودت جدا کنی!!!

2 - اول و آخر تویی
بهترین همسر، بهترین فرزند، بهترین خانواده، بهترین دوست تا کجا با تو هستند؟ آخر دنیا؟ً نه حقیقت این است که ما تنها به دنیا می آییم  و تنها خواهیم رفت. در این مسیر خاطراتمان خواهند ماند پس در هر لحظه تلاش کن بهترین خاطرات را به جای بگذاری برای آرامش خاطر خودت برای نشاط روحت خودت را دوست بدار و به شکرانه حضورت در این جهان به دیگران کمک کن.

3 - ارتباطات اجتماعی
ما انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی خواهان ارتباط و دوستی با سایر همنوعان خودمان هستیم اما خیلی پیش می آید که در این مسیر موفقیت های مطلوبی به دست نمی آوریم.
شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که مهم‌ترین عامل این است که ابتدا بتوانید خودتان را دوست بدارید و برای خود احترام قائل شوید. ولی باید بدانید که ما اگر نتوانیم به خودمان عشق بورزیم، نمی‌توانیم دیگران را هم دوست بداریم و به آنان احترام بگذاریم.

4 - منحصربفرد بودن
در کل دنیا فقط یکی از شما هست. حتی اگر خواهر یا برادر دو قلوی همسانی داشته باشید باز هم در کل دنیا یکی از شما هست! هیچ کدام ما بی نقص نیستیم و نخواهیم بود اما تک هستیم و خدایی داریم که عاشق ماست.
پس چرا خودت را می آزاری و انقدر به خودت سخت می گیری؟

5 - احساساتتان را بپذیرید
هنگامی که خود را دوست بدارید و به خود عشق بورزید، بخش مهمی از این پذیرفتن بی‌چون و چرای خود، پذیرفتن احساسات نیز هست.
هیچ‌گاه سعی نکنید در برابر هیچ احساسی مقاومت کنید. مهم نیست که احساس اندوه باشد یا خشم یا هر چیز دیگر. بکوشید آن را احساس کنید و قبولش داشته باشید. فقط با پذیرفتن احساس و درک اینکه این احساس از کجا نشأت گرفته است می‌توانیم از واکنش‌های منفی مانند ترس و خشم دست بکشیم و بار دیگر به آزادی و رهایی برسیم.


هنگامی که در صدد انکار و حذف این احساسات برنیایید و خود را به خاطر داشتن این احساسات سرزنش نکنید بلکه آنها را درک کنید، در این صورت امکان دوست داشتن خودتان را فراهم می‌آورید.


فرونشاندن و انکار احساسات ممکن است ما را بیمار کند. در شرایط فشار عصبی، نظام ایمنی ما به خوبی وظایف خود را انجام نمی‌دهد و در این شرایط سرکوب کردن ممکن است بسیار تنش‌زا باشد.


آیا تاکنون اتفاق ناخوشایندی برایتان روی داده که خواسته باشید آن را فراموش کنید؟ هرچه بیشتر برای فراموش‌کردن چنین اتفاقاتی تلاش کنید، بیشتر ذهنتان را اشغال می‌کند. مثلا وقتی دوست‌تان با شما قطع رابطه کند و شما بخواهید به عمد به او فکر نکنید، ذهن شما به این سادگی نمی‌تواند خاطره او را فراموش کند و شما می‌بینید که جز او به کسی فکر نمی‌کنید. هرچقدر تلاش کنید، کمتر می‌توانید او را از ذهن خود دور کنید.


این چرخه تلاش برای فراموش‌کردن و به یادآوردن، کاری بسیار دشوار است. وقتی تمام نیروی‌تان را صرف این فعالیت می‌کنید، نمی‌توانید در زمینه‌های دیگر- مانند کار، تحصیل و سلامتی- موفق باشید.


شما نمی‌توانید از احساسات خود فرار کنید بلکه باید با آن روبه‌رو شوید و درکش کنید.
اگر خشمگین هستید از خود بپرسید: «این خشم من از کجا آمده است و چرا چنین احساسی دارم؟» از کنار عمل یا سخنی که شما را خشمگین کرده بگذرید و به علت زیربنایی آن پی ببرید. علت ظاهری ناراحتی، به ندرت علت ریشه‌ای آن است.

ریشه ناراحتی در خود شما پنهان است و درک آن مستلزم تلاش و بررسی است. نیاز اشخاص به رنجانیدن دیگران نیز اغلب ناشی از این حقیقت است که خود آنها به قدری رنجیده‌اند که تنها با رنج‌دادن دیگران می‌توانند احساس خوبی داشته باشند. وقتی کسی نسبت به ما خشم می‌ورزد، ممکن است خشم او ناشی از احساسات سرکوب‌ شده و در بسیاری از موارد ناشی از هراس او باشد.

اما ما باید سعی کنیم با خشم دیگران به شیوه متفاوتی برخورد کنیم. اگر بفهمیم و مسائل را آنگونه که هست درک کنیم، می‌توانیم با میل به جنگیدن متقابل، برخورد کنیم. این میل به فهمیدن به جای میل به جنگیدن، نشانه رشد بیشتر ماست.

6 - با خود ملایم، با محبت و صبور باشیم
اشكال بسیاری از ما این است كه همیشه می‌خواهیم فوراً به همه چیز برسیم. مثلا در یک روز خود را دوست بداریم. شاید نتوانیم در عرض یك روز خود را كاملاً دوست بداریم، ولی می‌توانیم هر روز خود را كمی بیشتر دوست داشته باشیم. اگر هر روز به خود كمی بیشتر عشق بورزیم بعد از دو یا سه ماه در مسیر "خود دوستی" پیشرفت شایانی خواهیم داشت.

7 - " دوست داشتن دشمن، آسان است اما دوست داشتن خود مشكل."
تو خودت را خوب می شناسی پس چگونه می توانی خودت را دوست داشته باشی با این همه اشکال ؟ اگر هر جور بیماری جسمی یا روحی یا فكری به سراغتون اومده یعنی به حد كافی خودتون رو دوست ندارین!
اگه هنوز هم به وجود این دیو در درونتون شك دارین ، صادقانه به خودتون بگین، چند بار تا حالا به خودتون گفتین :" خیلی دوستت دارم؟ چون بی نظیری! " و در مقابل اون چند بار به خودتون گفتین :"همه اش تقصیر خودمه! باز خراب كاری كردم ! و..."
پس این رو به عنوان یك قانون به خاطر بسپرین :

قانون :
هر گونه عذاب ( جسمی، روحی و فكری ) به دلیل انزجار از خویشتن و احساس گناه است. دست كشیدن از این نفرت و انزجار، حتی مرض سرطان را نابود می كند." پذیرش خود" كلید دگرگونیهای مثبت است.احساس گناه، همواره جویای مجازات است و مجازات درد می آفریند. (پس هر دردی كه در بدن، روح، فكر و احساستون دارین، یا دردی كه از برآورده نشدن آرزوتون حس می كنین، به همین دلیله.)
منبع : banki.ir


ویدیو مرتبط :
‫هممون یه دوست داریم که هرجا میره دوست داره دوست پسر یا دوست دخترشم پیشش باشه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه با وجود ضعف هایمان خودمان را دوست بداریم ؟



سایت روانشناسی ,  عزت نفس بالا

آیا ضعف هایتان موجب ناراحتی و افسردگی تان شده اند؟ اگر پاسختان مثبت است پس حالا وقت آن است که خود را به خاطر آنچه که هستید دوست داشته باشید و عاشق خود شوید. آغوش خود را به روی ضعف های خود بگشایید و خود را آنگونه که هستید، به طور کامل بپذیرید.

یکی از چیزهایی که مانع پیشرفت ما می شود اینست که نمی توانیم خودمان را دوست داشته باشیم ، ما خودمان را لایق موفقیت نمی دانیم چرا که اعتقاد داریم دارای کاستی های زیادی هستیم ،  در ادامه به ده نکته اشاره می کنیم تا بتوانید کاستی هایتان را در آغوش بگیرید  :

دلیل ناراحتی خود را بیابید
بدون دانستن علت اصلی نگرانی خود، نمی توانید با ضعف های خود کنار بیایید. خود را عمیقا مورد بررسی قرار دهید، ببینید آیا در زیر لایه ضعف های خود علتی نهفته است یا نه. در این صورت بهتر و آگاهانه تر می توانید با ضعف خود روبه رو شوید.

ضعف هایتان را به چشم یک راهنما ببینید که شما را به سمت پیشرفت هدایت می کند
به آغوش گرفتن ضعف ها به این معنی نیست که دیگر نمی توانید خود را رشد بدهید. بلکه گاهی، آگاهی از ضعف ها کمک می کند تا آن ها را محو کنیم. اگردر خود ضعفی می بینید که دوست دارید آن را در خود از بین ببرید، پس دیگر منتظر نمانید و در این راه تمام تلاش خود را بکنید.

به شخصیت خود احترام بگذارید
درست است که معایب شما ممکن است موجب تفاوت شما با سایرین شود اما آیا این متمایز بودن زیبا نیست؟! البته سعی نکنید که زیاد از حد، از دیگران متفاوت باشید!

اجازه ندهید که ضعف هایتان موجب عقب ماندگیتان شود
چندی پیش زندگی روزمره و کاملا عادی یک دوقلوی به هم چسبیده را می دیدم. پدر و مادر این دوقلو آن ها را به گونه ای تربیت کردند که باور داشته باشند می توانند هر کاری را که دیگران قادر به انجامش هستند، انجام دهند و البته آن ها هم این کار را عملی کردند! تصور کنید اگر این دو قلو به جای آنکه آغوش خود را به سوی این ضعف بگشایند، ذهن خود را درگیر آن می کردند زندگیشان چقدر متفاوت از این زندگی طبیعی می شد؟

نقاط قوت خود را برجسته کنید
به جای اینکه مدام بر روی چیزهایی که موجب آزارتان می شوند تمرکز کنید، یک دفترچه یادداشت بردارید و سه ویژگیتان را که به داشتنش می بالید یادداشت کنید. آیا ترجیح نمی دهید به جای داشتن زیبایی ای خیره کننده، تنی سالم و خانواده ای خوب و مورد پسند داشته باشید؟

گاهی می توان تعریفی نو از کاستی ایجاد کرد!
اخیرا لیدی گاگا در پاسخ به انتقاداتی که به اضافه وزنش می شد بر روی صفحه اش پستی با نام "انقلاب بدن" گذاشت و در آن پست، عکس هایش را به نمایش گذاشت و از هوادارانش نیز خواست همین کار را انجام دهند. گاگا در وبلاگش نوشت: " می توانیم موجب معروفیت نقص هایمان شویم و به این طریق، مسائلی را که از دید عموم بد تعریف می شوند، مجددا تعریف کنیم"

آن ها را در گوگل بیابید
اگر نقص شما جنبه فیزیکی دارد، آن را در گوگل جستجو کنید. درست شنیدید! در صفحه گوگل بنویسید "هیکل چاق" یا "بینی بزرگ" و بعد تصاویر این موضوعات را بیابید. با این کار حتما تصاویر بسیار تاثیر گذاری را خواهید دید که موجب احترام شما به آن نقص فیزیکی تان می شود!

از داشتن بعضی از ضعف هایتان خوشحال باشید!
اگر بتوانید نقطه قوتی در ضعف هایتان بیابید احتمالا خودتان هم مایل به داشتن چنین ضعفی هستید. مثلا، اگر خودتان را آدمی خجالتی و ساکت می بینید، این احتمالا به این معنا است که شنونده و مشاهده گر بسیار عالی ای هستید.

خودتان را با کسی مقایسه نکنید
اجازه بدهید که امسال سال شما باشد. دست از مقایسه کردن خود با دیگران بردارید و به خاطر آنچه که هستید به خود عشق بورزید. هر فردی خصوصیت های ذاتی خود را دارد. و این همان چیزی است که موجب جذابیت زندگی می شود!

در کنار ضعف هایتان فوق العاده باشید
بله اخیرا سایت trendwaching.com این تعبیر را ابداع کرده است که با این تعبیر انسان باید با رویی خوش به استقبال ضعف هایش برود. به گفته آن ها :" همیشه به انسان ها دیکته شده است که باید به سختی تلاش کنند تا خود را شبیه انسان هایی کنند که دارای هیچ گونه ضعف، خطا و اشتباهی نیستند." اما براستی چه کسی این را می خواهد؟ پس آغوش خود را به سوی ضعف ها و نقص های خود بگشایید و در کنارشان فوق العاده باشید!
منبع:alamto.com