سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چای کوهی با افسردگی مقابله می کند



چای کوهی,خواص چای کوهی,خاصیت چای کوهی

از چای کوهی، گیاه بومی قاره اروپا، قرن هاست که برای درمان زخم ها استفاده می شود.

امروزه چای کوهی پرکاربردترین گیاه برای مقابله با افسردگی در اروپاست. برگ ها و گل های این گیاه را خشک می کنند و پس از آن برای درمان استفاده می شود.

* به نوشته سایت«ehow» ، با باکتری های مضر و ویروس هایی که از طریق بریدگی یا زخم وارد بدن می شود، مقابله می کند.

* قسمت های متورم بدن را التیام می بخشد.

* خاصیت آنتی بیوتیک و ضد ویروسی آن، در بهبود احتقان عفونت سینوزیت، آنفلوآنزا و علایم برونشیت موثر است.

* مصرف یک فنجان چای کوهی بعد از صبحانه و شام، ناراحتی گلو و سینوزیت را برطرف می کند.

* بهبوددهنده خلق و خو است.

* با مصرف آن می توان خواب راحتی داشت.

* درمان کننده کم خونی است.

* با سردرد مقابله می کند.

* برای درمان یرقان مفید است.

* قبل از مصرف هر گیاه دارویی، بهتر است با پزشک مشورت شود.

 

منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
‫چگونه با افسردگی مقابله کنیم؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك رژیم غذایی مفید برای مقابله با افسردگی



 

 

یك رژیم غذایی مفید برای مقابله با افسردگی

 

همه ما بعد از گذراندن یك روز بد و سخت و برای رهایی از احساس افسردگی به خوردنی‌ها روی می‌آوریم اما  نكته مهم این است كه در این لحظه باید خوردنی‌هایی را انتخاب كنیم كه به جای افزایش خستگی و كسالت، خلق ما را بالا ببرند و حال روحی ما را بهبود بخشند.

 

روزنامه نیویورك تایمز در یك مقاله بهداشتی جدید فهرستی كوتاه از چند خوراكی موثر را ارائه كرده است كه می‌تواند باعث افزایش خلق افراد شود. در این مقاله توصیه شده است:

 

1-‌ میوه‌ها، سبزی‌ها و ماهی را انتخاب كنید. در یك مطالعه جدید كه روی 3500 مرد و زن انجام گرفت معلوم شد اشخاصی كه طی سال گذشته رژیم غذایی‌شان غنی از این قبیل مواد غذایی بوده در مقایسه با افرادی كه بیشتر از انواع دسرها، غذاهای سرخ كرده، گوشت فرآوری شده، غلات تصفیه شده و محصولات پرچرب استفاده كرده خیلی كمتر دچار افت خلق و حالت‌های افسردگی شده‌اند.

 

بررسی‌های قبلی تایید می‌كند كه آنتی اكسیدانهای موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها و همچنین اسیدهای چرب امگا -3 در ماهی با كاهش خطر افسردگی رابطه مستقیم دارد. فولیت كه نوعی ویتامین B موجود در سبزیجات تیره رنگ مثل اسفناج و نخود است روی انتقال دهنده‌های عصبی مغز تاثیر می‌گذارد و این تاثیر مثبت موجب افزایش خلق می‌شود. بر همین اساس مصرف تمام انواع گروه‌های غذایی سالم و مفید به دلیل دارا بودن تمام انواع ریز مغذی‌ها و املاح ضروری برای بدن راهكاری موثر برای مقابله با افسردگی است.

 

2-‌ كربوهیدرات‌ها را فراموش نكنید. در بررسی جدیدی كه در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده تاكید شده است افرادی كه روزانه مقدار بسیار كمی كربوهیدرات مصرف می‌كنند بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و پرخاشگری می‌شوند. در حالی كه بروز این احساسات منفی در كسانی كه رژیم غذایی كم چرب ولی غنی از كربوهیدرات دارند به میزان زیادی كاهش پیدا می‌كند.

 

متخصصان معتقدند كه كربوهیدرات موجب افزایش تولید سروتونین می‌شوند كه ماده شیمیایی نشاط ‌آور در مغز است.

 

3-‌ یك كمی شكلات بخورید، نتایج یك مطالعه جدید در سوئیس نشان داد كه خوردن روزانه مقدار كمی (4/1 اونس) شكلات تلخ به مدت دو هفته موجب كاهش هورمونهای استرس از جمله كورتیزول در افرادی می‌شود كه استرس بالایی دارند.

 

شكلات تلخ حاوی آنتی اكسیدانی موسوم به پلی فنول است كه در میوه‌ها و سبزی‌ها نیز یافت می‌شود و روی ایجاد تغییرات در استرس تاثیر دارد.

منبع:سلامت نیوز