سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چای سیاه بنوشید تا استخوان سالم داشته باشید


چای یا قهوه؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ هنگام خستگی و خواب آلودگی چای بهتر شما را سرحال می آورد یا قهوه؟ اگر جزء طرفداران چای هستید، یک نوید برایتان داریم؛ ما به شما استخوان های سالم و مستحکم را مژده می دهیم!

وب سایت شفقنا زندگی: چای یا قهوه؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ هنگام خستگی و خواب آلودگی چای بهتر شما را سرحال می آورد یا قهوه؟ اگر جزء طرفداران چای هستید، یک نوید برایتان داریم؛ ما به شما استخوان های سالم و مستحکم را مژده می دهیم!

چای سیاه بنوشید تا استخوان های سالم داشته باشید

 نوشیدن چند فنجان چای سیاه بدون شیر در طول روز با قوی تر شدن استخوان ها و عدم شکستگی آنها ارتباط مستقیمی دارد. بر اساس یکی از آخرین تحقیقات انجام شده، زنانی که در طول روز حداقل سه فنجان چای می نوشند 34 درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به آرتروز قرار دارند.

 هم چنین، شکستگی استخوان در این گروه از زنان 43 درصد کمتر از دیگران اتفاق می افتد.

اگرچه تا کنون دلیل اصلی چنین اتفاقی مشخص نشده است؛ ولی دانشمندان بر این باور هستند که فلانوئید(نوعی آنتی اکسیدان) موجود در چای می تواند نقش تأثیرگذاری در ویژگی استحکام بخشی چای به استخوان ها داشته باشد.

 از همین رو، به زنان میانسالی که از شکستگی استخوان هایشان ترس دارند و دائماً به فکر راهی برای جلوگیری از این اتفاق هستند توصیه می شود مصرف روزانه سه فنجان چای یا بیشتر را در طول روز را فراموش نکنند.

چای سیاه بنوشید تا استخوان های سالم داشته باشید

بنابراین، اگر علاقه مند به مصرف نوشیدنی های کافئین دار هستید و باید صبح خود را با نوشیدنی گرم که قدرت انرژی بخشی داشته باشد آغاز کنید، پیشنهاد دانشمندان به شما چای است. نوشیدنی که نه تنها خواب را از چشمان فراری می دهد بلکه سلامت و استحکام استخوان های شما را هم تضمین می کند.


ویدیو مرتبط :
یخ چای گلستان ، سالم بنوشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!



 

 

 

برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.

 

1- شیرین‌کننده‌های مصنوعی را کنار بگذارید هیچ‌گونه آثار مضری در پی مصرف این مواد در حیوانات مشاهده نشده اما در آزمایشگاه بررسی‌ها نشان داده این مواد می‌توانند نورون‌های عصبی را تخریب کنند. پس، از قندهای طبیعی در حد متعادل مصرف کنید.

 

2- از رنگ‌های طبیعی به جای مصنوعی در غذا استفاده کنید برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.

 


3- برای گرم کردن ظرف پلاستیکی مناسب نیست
اگر قصد دارید غذای‌تان را گرم کنید یا غذا و نوشیدنی‌ گرم بخورید از ظروف شیشه‌ای، سرامیکی یا چینی کمک بگیرید. ظروف پلاستیکی در مواجهه با گرما اگر دارای ترکیبات بیسفنول A یا فتالات‌ها باشند آنها را به غذا پس می‌دهند.

 


4- شیشه‌های شیر پلاستیکی نخرید
اگر می‌خواهید برای فرزندتان شیشه شیر بخرید، حتما انواع شیشه‌ای را انتخاب کنید. اگر شیشه شیر پلاستیکی است از ریختن شیر گرم داخل آن خودداری کنید.



5- میوه و سبزی‌های فصل بخورید
خرید میوه تازه یعنی مصرف کمتر آفت‌کش‌ها و نگه‌دارنده‌ها. به میوه‌های خارج از فصل به منظور ضمانت سالم ماندن بعد از چینش، حمل و ذخیره‌سازی، آفت‌کش و نگه‌دارنده‌های فراوانی زده می‌شود.

 


6- محصولات طبیعی بخرید استفاده از میوه‌های پوست نازک طبیعی و نه گلخانه ای و پرورشی و غلات و شیر به نفع شماست چون این مواد حاوی کادمیوم، PBC و فلزات سنگین کمتری هستند.



7- ماهی پرورشی بهتر از آزاد است
مصرف ماهی‌های چرب غنی از امگا3 مثل تن توصیه نمی‌شود چون میزان PBC و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه در گوشت آنها بسیار بالاست. اگر تمایل به مصرف این ماهی‌ها دارید، انواع پرورشی را انتخاب کنید چون آنها در مقایسه با ماهی‌های آزاد آلودگی کمتری دارند.