سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چای سبز برای این افراد ممنوع است!



خواص چای سبز. اثر چای سبز بر قندخون. چای سبز و چربی خون

 

افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف چای سبز خودداری کنند.
یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.
وی ادامه داد: چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن‌ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می‌باشد.
وی افزود: مهم‌ترین ماده موثر در چای سبز کاتچین می‌باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و موثر در پیشگیری از بروز سرطان‌ها و آسیب‌های قلبی عروقی می‌باشد.
وی اضافه کرد: چای سبز همچنین دارای پلی فنولهای فراوان بوده که علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونت هم دارد.
این کار‌شناس تغذیه گفت: چای سبز حاوی فلوئور بالا می‌باشد که نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می‌کند.
نقیایی تصریح کرد: چای سبز حاوی موادی است که منجر به فعال شدن آنزیم لیپاز شده و این امر به کاهش تری گلیسرید کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این نوشیدنی همچنین حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان‌های مهم مانند قلب می‌شود و سایر خواص آن شامل کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، قند خون و پیشگیری از افزایش قندخون و افزایش ایمنی بدن می‌باشد.
مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد منع مصرف چای سبز در افراد مختلف گفت: افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. همچنین مصرف آن در دوره بارداری و شیردهی طبق نظر و توصیه پزشک و با احتیاط مصرف شود.

منبع : webda.ir


 

 

 


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین چای سیاه، چای سبز و دمنوش های گیاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بی نیازشدن ازدندان پزشک با چای سبز



 

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

روزانه نوشيدن يک فنجان چاي سبز شما را از دندان پزشک بي‌نياز مي‌کند

 

محققان با اعلام تاثير چاي سبز در تقويت دندان ها، يک نمره مثبت ديگر به کارنامه درخشان اين نوشيدني پرفايده اضافه کردند.نوشيدن يک فنجان چاي سبز در روز شما را از بي‌نياز مي‌کند. اين يافته، نشان مي‌دهد که نوشيدن حداقل يک فنجان چاي سبز در روز قدرت و استحکام دندانها را با وجوددندان پزشک افزايش سن، بيشتر مي‌کند.

 

بی نیازشدن از دندان پزشک با نوشیدن چای سبز

 

محققان تصور مي‌کنند که مولکول هاي ضد ميکروبي موجود در چاي سبز موسوم به «کاتچين‌ها» سبب تقويت بهداشت و سلامت دندان ها مي‌شود. البته اين گروه هشدار دادند که اگر علاقه داريد چاي را با قند مصرف کنيد، مراقب باشيد که شيرين کننده‌ها و مواد قندي اين تاثير را معکوس مي‌کند.

 

 

 

چاي سبز مي‌تواند تاثيرات باکتري زايي داشته باشد و براي دندان ها مفيد باشد، البته در صورتي که بدون قند مصرف شود.نوشيدن قهوه شيرين در واقع اثر تخريب کننده روي دندان ها دارد. قهوه به تنهايي هيچ مشکلي ندارد اما اگر شيرين شود در واقع باعث مي‌شود که زودتر دندان هايتان را از دست بدهيد.