سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چای خود را جادویی كنید با...


مشاور گیاه‌درمانی در این شماره خواص درمانی متعددی را از دانه گیاهی هل با خوانندگان سیب سبز در میان می‌گذارد و به خانم‌ها توصیه می‌كند، حتما دانه گیاهی هل را در سبد گیاهان دارویی خود در خانه نگهداری كنند.




ویدیو مرتبط :
توجه كنید دوستان از بالای مانیتور نگاه كنید تصویر نامرئی میبینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه چای را به نوش‌ دارو تبدیل كنید


بهبود عملكرد دستگاه‌های درونی بدن، پاكسازی بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درمانی با استفاده از این گیاهان دارویی و كم عارضه بودن آن‌ها، از جمله ویژگی‌هایی است كه برای گیاهان‌ دارویی نام برده شده است. در این جا پیشنهاد‌هایی داریم برای شما كه علاوه بر اینكه به چای‌تان تنوع طعم و بو می‌دهید، آن را به معجونی شفا بخش هم تبدیل كنید.




صبح بخیر: بهبود عملكرد دستگاه‌های درونی بدن، پاكسازی بدن از اخلاط زائد و بهبود روند درمانی با استفاده از این گیاهان دارویی و كم عارضه بودن آن‌ها، از جمله ویژگی‌هایی است كه برای گیاهان‌ دارویی نام برده شده است و موجب شده تا روز به روز بر شمار افرادی كه به معجزه این گیاهان ایمان می‌آورند بیشتر شود. در این جا پیشنهاد‌هایی داریم برای شما كه علاوه بر اینكه به چای‌تان تنوع طعم و بو می‌دهید، آن را به معجونی شفا بخش هم تبدیل كنید.



  اگر چاق هستید چای سبز بنوشید

به گزارش صبح بخیر نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز تاثیر زیادی در بهبود و درمان بیماری‌هایی كه ناشی از ابتلا به چربی خون هستند، دارد. برای تهیه این چای كافی است برگ‌های خشك شده چای سبز را در یك لیوان آب جوش بریزید و آن را به‌مدت 10 دقیقه دم كنید. بهتر است یك نعلبكی روی لیوان قرار دهید و پس از 10 دقیقه چای را از صافی گذرانده و آن را میل كنید.

علاوه بر این افراد چاق كه تصمیم به گرفتن رژیم غذایی برای كاهش وزن دارند بهتر است به جای نوشیدن چای معمولی در طول روز از چای سبز استفاده كنند. این چای علاوه‌بر آن‌كه سیستم ایمنی را تقویت می‌كند به آن‌ها كمك می‌كند تا روند رژیم درمانی خود را راحت‌تر پشت سر بگذارند.



 آلزایمر را در خانه ریشه كن كنید

یكی از خواص بی‌نظیر زردچوبه اثرگذاری در بهبود عملكرد مغز و پیشگیری از ابتلا به فراموشی و ضعف مغز است. به گزارش صبح بخیر براساس تحقیقات انجام شده وجود ماده‌ای به نام كوركومین در زردچوبه به انسان كمك می‌كند تا از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری كند. به این ترتیب توصیه می‌كنیم، استفاده از این ادویه خوش آب و رنگ و خوشبو را در برنامه غذایی خود بگنجانید و سعی كنید در یكی از وعده‌های غذایی خود در طول روز حتما از زردچوبه استفاده كنید.





   لثه‌های‌تان را تقویت كنید

میوه و برگ زرشك از جمله مواد طبیعی محسوب می‌شوند كه تاثیر زیادی در تقویت و افزایش استحكام لثه‌ها دارند. استفاده از برگ زرشك در بهبود كیفیت لثه‌ها و استحكام و زیبایی آن‌ها نقش موثری دارد. حتی نوشیدن آب زرشك نیز می‌تواند به شست‌و‌شو و پاكسازی محیط دهان و قوی‌شدن لثه‌ها كمك كند. بنابراین مصرف میوه، برگ و آبمیوه زرشك در طول سال به‌ویژه در فصل تابستان به خانواده‌ها توصیه می‌شود.



  بیدمشك و درمان جوش صورت

گیاه بیدمشك به دلیل خاصیت ضدعفونی‌كننده و ضدباكتری كه دارد همواره از سوی درمانگران و طبیبان طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه به این جهت كه یكی از بهترین ضدعفونی كننده‌های دستگاه گوارش محسوب می‌شود،؛ می‌تواند تاثیر خوبی در بهبود عملكرد دستگاه گوارش و پاكسازی آن داشته باشد و در نهایت به پاكسازی پوست و بهبود جوش‌های سطحی صورت و بدن منتهی شود. برای استفاده از این خاصیت بیدمشك كافی است دم‌نوشی از برگ‌های خشك شده آن را روزی 2 بار میل كنید.



با اسطوخودوس ضدآفتاب بسازید

عصاره به‌دست آمده از گیاه اسطوخودوس خواص درمانی مختلفی دارد كه یكی از پرفایده‌ترین این خواص در روزهای گرم تابستان، كاربرد این گیاه در پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست زیر نور خورشید است. تركیب روغن یا عصاره اسطوخودوس با روغن كنجد می‌تواند این اثر را 2 برابر كند و ضدآفتابی طبیعی برای پیشگیری از آفتاب سوختگی برای شما باشد.



  چای نعنا؛ انرژی زای طبیعی

اگر در طول روز و با پیشروی كارهای روزانه دچار ضعف بدنی می‌شوید و این ضعف مانع از ادامه فعالیت‌های روزانه‌تان می‌شود، می‌توانید با نوشیدن چای نعنا بر آن غلبه كنید. به گزارش صبح بخیر نوشیدن روزانه 2 فنجان چای نعنا با یك قاشق غذاخوری عسل تاثیر زیادی در بهبود ضعف جسمی و افزایش توان‌و‌قوای جسمی بدن دارد. بنابراین درصورتی كه در طول روز دچار بی‌حالی می‌شوید و احساس می‌كنید احتیاج به یك خوراكی انرژی بخش دارید بهتر است از چای نعنا و عسل استفاده كنید.





  دیرتر چروك شوید

استفاده از لوسیون برگ و جوانه بادرنجبویه برای برطرف‌شدن خشكی پوست بدن بسیار مناسب است. در حقیقت استفاده از این عصاره موجب می‌شود تا روند پیری پوست در انسان به تعویق بیفتد. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است، برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به‌مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف كرده و بگذارید تا سرد شود. این لوسیون را می‌توانید با كمك پدهای مخصوص یا پنبه تمیز به‌صورت خود بمالید. علاوه بر این می‌توانید یك دستمال نخی كه آغشته به این عصاره است را روی صورت خود كمپرس كنید. 



 بابونه دشمن اگزما

 حمام كردن یا دراز كشیدن در وان آبی كه با عصاره یا اسانس گیاه بابونه تركیب شده است تاثیر زیادی در بهبود پوست مبتلا به اگزما و دیگر حساسیت‌های پوستی دارد. بنابراین درصورتی كه دچار خارش یا سوزش ناشی از اگزما یا حساسیت‌های پوستی هستید می‌توانید با استفاده از عصاره این گیاه و ریختن آن در آب وان و دراز كشیدن به‌مدت 20 دقیقه به بهبود سوزش و خارش‌های ناشی از این بیماری كمك كنید. علاوه براین، می‌توانید این عصاره را روی بدن خود كمپرس كرده و به درمان این عارضه پوستی كمك كنید.



 فشارهای عصبی را از خود دور كنید

گیاه بادرنجبویه یكی از مفیدترین گیاهان دارویی در تسكین فشارها و ناراحتی‌های عصبی است كه روزانه بسیاری از ما به واسطه كار روزانه و فعالیت‌هایی كه داریم، از آن استفاده می‌كنیم. مصرف این گیاه همواره از سوی متخصصان و درمانگران طب سنتی برای كاهش میزان استرس و اضطراب بیماران به‌ویژه بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی توصیه و تجویز می‌شود. به اعتقاد درمانگران، استفاده از اسانس یا عصاره گیاه بادرنجبویه در استحمام تاثیر بسیار زیادی در تسكین این تنش‌ها در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی دارد. برای تاثیرپذیری بیشتر از این دارو پیشنهاد می‌شود كه عصاره این گیاه به‌طور خالص و بدون آن‌كه رقیق شود مورد استفاده قرار گیرد.



بهبود گرگرفتگی در زنان با شبدر

شبدر قرمز به‌دلیل خواص درمانی ویژه‌ای كه در بهبود علائم یائسگی در زنان دارد در جهان شناخته شده است. این گیاه دارویی اگر‌چه از سوی درمانگران برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم، ناراحتی‌های مزمن كبد، بیماری‌های دستگاه گوارش و ناراحتی‌های پوستی به كار می‌رود اما خواص درمانی آن در درمان نشانگان یائسگی در زنان كه با گرگرفتگی و كلافگی همراه است، بسیار مطرح است. این گیاه و مكمل‌های