سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چایی كه گریه كودك تان را قطع می كند


متاسفانه امروزه برخی از نوزادان به دلایل مختلف از نعمت تغذیه با شیر مادر محروم هستند. این مسئله به دلایل مختلفی از قبیل توانایی نداشتن مادر در شیردادن به نوزاد یا ‌قبول نكردن شیر توسط نوزاد به‌عنوان غذا صورت می‌گیرد.






متاسفانه امروزه برخی از نوزادان به دلایل مختلف از نعمت تغذیه با شیر مادر محروم هستند. این مسئله به دلایل مختلفی از قبیل توانایی نداشتن مادر در شیردادن به نوزاد یا ‌قبول نكردن شیر توسط نوزاد به‌عنوان غذا صورت می‌گیرد. در این شرایط درصورتی كه نوزاد توان تغذیه شدن با شیر مادر را ندارد، شیرخشك و شیشه جایگزین غذای اصلی‌اش می‌شود. در این شرایط نوزاد قطعا با مشكل نفخ و درد شكم روبه‌رو می‌شود. این مشكل به‌دلیل مكیدن‌های شیشه شیر و ورود هوا به هنگام خوردن شیر خشك در معده نوزاد ایجاد می‌شود. خوشبختانه در طب سنتی ایران شیوه‌های درمانی مختلفی برای پیشگیری و درمان این عارضه وجود دارد. یكی از ساده‌ترین این شیوه‌ها استفاده از عسل تهیه شده از گیاه رازیانه است. این عسل كه با گرده گل رازیانه توسط زنبور عسل تهیه می‌شود و در فروشگاه‌ها به راحتی در دسترس است تاثیر زیادی در بهبود نفخ نوزاد دارد. البته باید دقت داشته باشید كه بنا به توصیه متخصصان طب سنتی تجویز هر گونه عسل برای كودكان كمتر از یك سال ممنوع است.

چای رازیانه و بهبود دل درد كودكان

همان‌طور كه گفتیم گیاه رازیانه از جمله مفیدترین گیاهان دارویی است كه برای درمان نفخ معده در نوزادان و كودكان توسط درمانگران طب سنتی توصیه شده و نوشیدن چای آن، برای درمان نفخ كودكان و بزرگسالان بسیار مفید است. با تهیه این چای كافی است یك قاشق چای‌خوری از گیاه رازیانه را كه به‌صورت پودر در آمده در یك استكان آب جوش دم كرده و روی استكان را با كمك نعلبكی بپوشانید. این چای پس از 10 دقیقه آماده می‌شود و می‌توانید این چای را به‌صورت مستقل یا با یك قاشق چای خوری عسل رازیانه به كودك خود بخورانید. این مخلوط تاثیر زیادی در درمان نفخ كودك و تسكین دردهای شكمی ناشی از نفخ خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
اتمام نماز به خاطر گریه كودك - سیره رسول اكرم (ص)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشخیص علت گریه كودك با لباس هوشمند



 

گریه کودک , علت گریه کودک

 

محققان لباس هوشمندی برای نوزادان طراحی كرده اند كه مجهز به حسگرهایی برای تشخیص علت گریه و بررسی وضعیت جسمانی كودك است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسگرهای تعبیه شده در تار و پود لباس هوشمند نوزادان، دمای بدن، ضربان قلب و حركات كودك را بررسی و گزارشی از وضعیت كودك در اختیار والدین قرار می دهد.

لباس هوشمند با تشخیص رطوبت در لباس كودك، زمان مناسب تعویض پوشك را از طریق ارسال ایمیل یا پیام كوتاه به اطلاع والدین می رساند.

هر لباس مجهز به فرستنده هایی قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند و رایانه است و والدین با نصب نرم افزارهای مخصوص می توانند داده های دریافتی درخصوص وضعیت سلامت نوزاد را مورد بررسی قرار دهند.

با نصب یك نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمند، والدین قادر خواهند بود از سطح فعالیت بدنی، ضربان قلب و وضعیت جسمی نوزاد آگاه شوند كه در این حالت احتمال بروز آپنه خواب و سایر خطرات مرتبط با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) بطور چشمگیری كاهش می یابد.

این لباس به طور آزمایشی در بیمارستان كودكان مورد آزمایش قرار گرفته است و محصول نهایی پس از تكمیل شدن به قیمت ۱۰۰ دلار عرضه خواهد شد.... /  خبرگزارى ایسنا