سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چاره ای برای تورم بعد از زایمان



 

 

چاره ای برای تورم  بعد از زایمان

 

 

یکی از مسایلی  که به طور شایعی پس از زایمان  اتفاق می افتد، تورم  پا، قوزک و  دست هاست. این  احتباس آب به شدت شایع  است و البته این حس تورم و  پف کردگی برای  یک زائو  تجربه ناخوشایندی  است اما  قبل ازاینکه بدانید چه طور  به همسرتان  کمک کنید، بهتر است دلیل این احتباس  آب یا تورم  را بدانید. 

 

 

از شگفتی های بی نظیر خلقت  و الطاف  خداوندی  است که در چند  هفته  مانده به زایمان بدن  همسر  شما مقداری  آب ذخیره می کند تا در طول  دردهای زایمان  که تمایلی به خوردن و آشامیدن  ندارد و  نمی تواند چیزی بخورد (امکان دارد دردهای زایمان  طول کشنده باشد) بدن  اش با کم آبی مواجه نشود.این عملکرد  جبرانی بدن  که برای  حیات  ضروری است وقتی دردسرساز می شود که مایع اضافه در بافت  نرم تجمع یابد.

 

 

با اینکه مایع  در سراسر بافت  نرم بدن  محبوس می شود اما  چون نیروی جاذبه وجود دارد  بیشترین  تورم  را در دست و پاها، به ویژه  قوزک  پای مادر می بینیم. بهتر است در صورت تورم  بیش از حد پاها، به ویژه اگر همراه علایم دیگری از قبیل سردرد، دوبینی، کاهش  دفع ادرار،  احساس سوزش  سردل  باشد  فورا  با پزشک  تماس  بگیرید،  به خصوص  اگر در دوران بارداری فشارخون  بالا  یا علایم مراحل قبل از مسمومیت بارداری  وجود  داشته باشد  اما اگر  تورم  به تنهایی وجود دارد  و پزشک اطمینان می دهد که مشکل خاصی  نیست، بهتر  است با انجام اقداماتی ساده به رفع این  حس ناخوشایند در همسرتان کمک کنید.

 

 

۱) اگر  غذای  نرم یا سالاد حاوی شوید، خیار، فلفل  سبز و دیگر  موادی که خاصیت ادرارآوری طبیعی دارند تهیه کنید، به کاهش  احتباس آب کمک  می کنید.

 

 

۲) به همسرتان  بگویید برای ساعتی نوزاد و  مراقبت از او را به شما  بسپارد و پس از اینکه نوزاد را شیر داد  حدود  دو سه ساعتی که نوزادتان نیاز  به شیر خوردن ندارد،  با خیال  آسوده به پشت دراز بکشد  و بدن خود را در وضعیت شل و ریلکس قرار  بدهد  تا بلکه  به بازجذب مایعات  احتباس یافته کمک  شود.  این استراحت از همه نظر  می تواند به او آرامش دهد و با این استراحت کوتاه از دست پاچگی های  هفته  اول مادر شدن اش رها  شود و به خود بپردازد.

 

 

۳) او را تشویق کنید لباس  های گشاد بپوشد. اگر  قرار  است به ملاقات  پزشک  بروید پوشیدن کفش  های ورزشی با اندازه  های کمی  بزرگ  تر را پیشنهاد  کنید  تا به پایش  فشار  نیاید. سعی  کنید  هوای  او را داشته باشید تا مبادا همسرتان  لیز بخورد و یا به دلیل  تعادل نداشتن در روزهای  نخست  پس از زایمان به ویژه اگر نوزاد را هم در آغوش دارد، با خطر مواجه شود.

 

 

۴) از پزشک  در مورد  استفاده  از ترکیبات  حاوی  منیزیم زودجذب  پرس وجو  کنید. مصرف  این ترکیبات همراه با غذا به کاهش تورم  کمک می کند. ضمنا  بدانید مصرف ویتامین  ب کمپلکس به همراه آن، اثر  منیزیم را می افزاید  و انرژی  مادر  را افزایش می دهد. مراقب رژیم  غذایی همسرتان  باشید و  به هر قیمتی شده مانع بروز  یبوست شوید. 

 

منبع:روزنامه  سلامت


ویدیو مرتبط :
مراحل قبل از زایمان،زایمان و بعد از زایمان گربه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش تورم و بیکاری توسط بانکداری اسلامی



معاون بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: از آنجا که بانکداري اسلامي وجوه را در چرخه توليد به حرکت در مي آورد بيکاري و تورم را در کشور کاهش مي يابد.

 

به گزارش خبرنگار ايرنا‌، "اصغر ابوالحسني" روز شنبه در افتتاح اولين کارگروه آموزش بين المللي در زمينه عمليات بانکداري اسلامي، افزود:  در بانکداري اسلامي وجوه با عقود همراه و اين امر منجر به بهره گيري از آن در چرخه توليد و خدمات مي شود.

 

وي اظهار داشت:‌ برهمين اساس چنانچه بانکداري اسلامي بصورت مناسب اجرا شود خاصيت ضد تورمي در جامعه داشته و در نهايت منجر به رشد و ثبات اقتصادي مي شود.

 

وي ادامه داد: علاوه بر اين امر از آنجا که در بانکداري اسلامي پول بدون جهت در جامعه حرکت نمي کند و در چرخه توليد از آن بهره گيري مي شود، بيکاري نيز مهار مي شود.

 

ابوالحسني با بيان آنکه ‌بانکداري اسلامي با بانکداري ربوي داراي تفاوت هاي زيادي است، گفت: در بانکداري ربوي فرد وجوه خود را در بانک سپرده گذاري کرده و به نرخ بهره توجه ويژه دارد به نحوي که ربا انگيزه اصلي فرد براي تجهيز منابع است.

 

به گفته وي، در بانکداري اسلامي وجوه براساس عقود 14 گانه در بانک ها جذب مي شود و اين از تفاوت هاي بانکداري اسلامي و ربوي است.

 

معاون بانک، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت اقتصاد با بيان آنکه، ‌تجهيز منابع از بانکداري اسلامي و ربوي از مهمترين تفاوت هاي اين دو نوع بانکداري است، ‌اظهار داشت: ‌در بانکداري اسلامي، بانک ها بعنوان وکيل در طرح ها سرمايه گذاري مي کنند به نحوي که اين بانک ها نقش فرد را بازي مي کنند اما در بانکداري ربوي ارتباط بين فرد و وجوه قطع مي شود.

 

ابوالحسني تصريح کرد: در بانکداري اسلامي فرد براساس عقود مشارکتي پس از اتمام زمان مشارکت، سود دريافت مي کند و در صورتي که سپرده گذاري براساس عقود مبادله اي باشد، نرخ سود واقعي دريافت مي کند.

 

وي با بيان آنکه بانکداري بدون ربا به معناي اسلامي بودن نيست، ‌گفت: در حالي که نرخ بهره در برخي از کشورها نظير انگلستان صفر است اما اين امر به معناي بانکداري اسلامي نيست.

 

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، تصريح کرد: قرض الحسنه نيز از ديگر تفاوت هاي بين بانکداري اسلامي و ربوي است به نحوي که در قرض الحسنه فرد پول را تمليک کرده و به بانک براي تخصيص در قرض الحسنه ارايه مي کند.

 

ابوالحسني با بيان آنکه ‌عقود بطور ماهوي در بخش تخصيص و تجهير منابع در بانکداري اسلامي با ربوي متفاوت است، گفت: از آنجا که در بانکداري اسلامي وجوه به عقود متصل مي شود بايد ماهيت عقود براي کارکنان و مشتريان مشخص شود اما اين امر در زمان حاضر بدليل قوي نبودن سيستم حسابداري و وجود مشکلات امکان پذير نيست و سود بصورت مشاع پرداخت مي شود.

 

به گفته وي، بايد نرم افزارهاي مناسبي تهيه شود تا بتوان بانکداري اسلامي را به نحو مطلوبي اجرايي کرد.

 

ابوالحسني در پايان گفت: بانکداري اسلامي براي دستيابي به نيازهاي موجود بايد از ابزار هاي مشتقه استفاده کند.