سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

«پیچ امین الدوله» تب بر است



 

 

«پیچ امین الدوله» تب بر   است

 

پیچ امین الدوله یکی از کهن ترین گیاهان دارویی چند ساله است که بومی کشورهای چین، ژاپن، کره و انگلستان است. به نوشته سایت «ehow» گل، غنچه و ساقه آن قسمت اصلی این گل هستند که استفاده دارویی دارد. روغن این گیاه نیز برای درمان بیماری های متعدد به کار برده می شود.

 

● خواص پیچ امین الدوله:


در داروهای چینی، غنچه های این گل برای درمان علایم تب مورد استفاده واقع می شود.

 

غنچه های این گیاه سموم بدن را دفع می کند و علایم انواع اسهال را رفع می کند. برای درمان اسهال در طب چینی، غنچه ها را کمی تفت می دهند و سپس مصرف می کنند.

 

چای این گیاه زخم، ورم چشم، گلو و سینه را برطرف می کند.

 

چای پیچ امین الدوله سردرد را از بین می برد.

 

دم کرده تهیه شده از برگ های این گیاه که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، به عنوان غرغره و دهان شویه برای بهداشت دهان به کار برده می شود.

 

عصاره به دست آمده از این گل، سرفه های مزمن، آسم و اختلالات تنفسی را درمان می کند.

 

چای این گل با عفونت های مثانه مقابله می کند.

 

چای آن باکتری هایی را که عفونت های سل، سالمونلا ایجاد می کند از بین می برد.

 

چای این گیاه مجرای تنفسی را باز و حالت تهوع ایجاد شده به علت هپاتیت c را درمان می کند.

 

روغن آن، حرارت، نفخ و سموم را از خون و کبد دفع می کند.

 

روغن این گیاه گلودرد، لکه های پوست و جوش های ریز را درمان می کند.

 

برای از بین بردن خشکی و شکنندگی مو و نرم کردن مو کمی روغن این گل را به شامپو و یا نرم کننده دیگر اضافه کنید.

 

افزودن چند قطره روغن این گل به آب حمام باعث نشاط می شود.


منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
بازار کاشان تیمچه امین الدوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرارمان، پیچ امین‌الدوله!


دل به رنگی ببندید كه سرحال‌ترین و شاداب‌ترین رنگ بازار است. «صورتی» را برای سال 90 انتخاب كنید كه این رنگ در این سال حسابی فراگیر می‌شود

رنگ صورتی یكی از پرده‌های رنگ قرمز است. قرمز، بیشتر از 32 پرده دارد كه هر كدام را با نامی می‌شناسند. از این 32 پرده، 9 رنگ، همان رنگ‌های متنوعی است كه ما به همگی آن‌ها می‌گوییم صورتی! حالا اگر خیلی لطف كنیم یك «تیره»، «روشن»، «تند»، «یواش یا «چرك» می‌اندازیم پشتش تا به دایره رنگ‌هایی كه می‌شناسیم، ‌افتخار كنیم. اما یادتان باشد از آن 8 رنگ، تنها اسم یكی از آن‌ها صورتی است. در اصل آن چیزی كه در سال جدید به‌عنوان صورتی می‌شناسیم‌، در اصل صورتی نیست. بلكه پرده‌ای از رنگ قرمز است. تاج خروسی، گیلاسی (یا هندوانه‌ای)، گیلاسی روشن، گردویی روشن، صورتی سیر، سرخ گلی، صورتی و تمشكی روشن‌پرده‌هایی از قرمز هستند كه ما به همه آن‌ها می‌گوییم «صورتی» اما آنچه امسال به‌عنوان صورتی رایج‌شده می‌شناسیم، در اصل رنگی است در مایه‌های «هندوانه‌ای تیره» یا «گوشتی» یا «سیكلمه‌ای»؛ رنگی كه ایرانی‌های قدیم به آن رنگ گل «پیچ امین‌الدوله» می‌گفتند. در صفحات بعد به پرده‌های مختلف این رنگ اشاره كرده‌ایم » آن را از دست ندهید.





خانم‌ها صورتی‌اند، مردها آبی!

حالا كه حرف صورتی شد، ‌بد نیست این را هم بدانید : «محققان در یكی از نخستین مطالعات خود برای اثبات علمی این مطلب كه انتخاب رنگ براساس جنسیت انجام می‌شود، اعلام كردند پسرها به رنگ آبی علاقه دارند و دخترها به رنگ صورتی.» در این تحقیق، از گروهی از زنان و مردان خواسته شد تا در یك اتاق تاریك، به حدود هزار جفت مربع رنگی در یك مانیتور نگاه كنند و رنگ‌هایی كه بیشتر از بقیه دوست دارند را با سرعت انتخاب كنند. در نهایت مردان رنگ آبی را ترجیح داده بودند، درحالی‌كه زنان به انتهای صورتی‌تر طیف آبی تمایل داشتند.





از پلنگ صورتی به سرندی‌پیتی

بعضی از فیلم‌ها یا شخصیت‌های كارتونی، ‌با صورتی گره خورده‌اند. همین حالا شك نداریم كه در ذهن‌تان اندام لاغر و دم دراز پلنگ صورتی، نقش بسته است. هرچند سرندی‌پیتی هم یك كوه ‌صورتی‌رنگ بود. یكی از «بارپاپاپاها» هم صورتی بود. در كشور خودمان هم فیلمی با نام «صورتی» به كارگردانی فریدون جیرانی ساخته شده كه میترا حجار و رامبد جوان در آن بازی می‌كردند. یك سریال تقریبا معروف دانماركی هم به همین نام وجود دارد كه سال 2005 تا 2007 ساخته شده. «فیلم صورتی» ‌هم عنوان فیلم دیگری در این مورد است كه ساخته آمریكاست.



رنگ سال در خانه

برای تمام اتاق خواب‌ها چه متعلق به كودك‌تان باشد، چه خودتان كه ماشاءالله عاقلید و بالغ، صورتی، رنگ مناسبی است. اگر شما این رنگ را برای اتاق خواب خود برگزیده‌اید، توصیه می‌كنیم برای زیادتر شدن جلوه آن، كمی رنگ مشكی در كنار صورتی قرار دهید؛ اما اگر قصد دارید اتاق خوابی فانتزی و آرام داشته باشید، می‌توانید از تركیب صورتی و آبی ملایم برای دیوارها و سرویس خواب سفید و كوسن‌های گل‌دار استفاده كنید. طیف‌های رنگ صورتی در اتاق نشیمن به شما این امكان را می‌دهد كه مهمانان و اعضای خانواده را به آرامش و راحتی دعوت كنید. همچنین، صورتی رنگی مناسب برای سرویس‌های بهداشتی شماست. اما از آنجا كه صورتی اشتها را كاهش می‌دهد، استفاده زیاد از آن در آشپزخانه توصیه نمی‌شود.

منبع : مجله سیب سبز