سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پیشگیری ازسرطان پروستات بامصرف ماهی تن



 

 

پیشگیری ازسرطان پروستات بامصرف ماهی تن

 

در مطالعات متعددی به اثبات رسیده است که ماهی تن در پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن نقش مهمی داشته و مصرف آن مانع از بروز سرطان به خصوص سرطان پروستات می شود.
کنسروهای ماهی از ماهی های مختلفی از جمله ماهی تن تولید شده اند و اکثر مردم به جای کنسرو ماهی از لفظ تن ماهی استفاده می کنند بنابراین افراد باید دقت داشته باشند که قصد خرید چه کنسروی را دارند.
ماهی تن یکی از ماهی هایی است که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای رشد مغز و سیتسم عصبی و شبکیه چشم بسیار مفید است و بهتر است افراد کنسرو ماهی که از ماهی تن تهیه شده باشد را مصرف نمایند چرا که منبع بسیار خوبی از نظر تغذیه ای بوده و غنی از پروتئین بوده که برای دوران رشد بسیار مفید است این نوع ماهی فاقد اسیدهای چرب اشباع شده است و در مقابل سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که بر مصرف آن تاکید می کنیم.
این نوع ماهی علاوه بر پروتئین و چربی، حاوی مواد معدنی، کلسیم، آهن و روی بوده و سرشار از ویتامین های گروه B از جمله B6 بوده و ویتامین A و ویتامین D که در منابع غذایی کمتر یافت می شود در این ماهی به میزان بالایی وجود دارد و برای افراد عادی تاکید می شود که هفته ای 1 تا 2 بار در هفته انواع ماهی و از جمله ماهی تن را مصرف نمایند.
ید یکی دیگر از مواد معدنی است که تنها منبع آن ماهی و غذاهای دریایی است البته باید گفت ید به نمک افزوده می شود تا نیاز بدن افراد تامین شود اما به دلیل اینکه مصرف نمک موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود افراد باید سعی کنند که ماهی و غذاهای دریایی را به عنوان منبع دریافت ید جایگزین مصرف نمک کنند.
در مطالعات متعددی به اثبات رسیده است که ماهی تن در پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن نقش مهمی داشته و مصرف آن مانع از بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، پرفشاری خون، چربی بالا، آریتمی قلب و آرتروز می شود و به دلیل وجود چربی های مفید مانع از بروز بیماری آلزایمر در افراد می شود و در ارتباط با سرطان به خصوص سرطان پروستات نقش مفیدی در پیشگیری از بروز آن دارد.
حتی باید گفت مصرف ماهی تن از عامل تحلیل برنده عصب بینایی چشم که موجب بروز بیماری آب سیاه چشم می شود جلوگیری می کند همچنین در افزایش قدرت یادگیری کودکان نقش بسزایی دارد.
میزان مصرف ماهی چه به صورت تازه و چه به صورت کنسرو شده آن در افراد عادی حدود 1 تا 2 بار در هفته برای افراد عادی و برای افرادی که در معرض خطر هستند مصرف 2 تا 3 بار در هفته توصیه می شود.

منبع:salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان پروستات و تشخیص زودهنگام آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سالاد تن ماهی



 

طرز تهیه سالاد تن ماهی

 

 

این سالاد از تکه های ذرت و سیب زمینی و تن تشکیل شده است که با لیموترش و روغن زیتون مزه دار شده است.

 


مدت آماده سازی:50 دقیقه

 


مدت سرد کردن:2 ساعت

 

 


مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

روغن زیتون
1 قاشق غذا خوری
تن ماهی
680 گرم
سیب زمینی
450 گرم
ذرت شیرین تازه
6 عدد
پیازچه خرد شده 12 عدد
فلفل کبابی خرد شده 1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز متوسط خرد شده 1 عدد
سس لیمو 1 نسخه
فلفل و نمک به مقدار دلخواه
حلقه های لیمو ترش (اختیاری) به مقدار دلخواه

 


طرز تهیه :

 


تن ماهی را 20 دقیقه بجوشانید. اگر از ماهی تازه استفاده می کنید فیله آن را به کار برید و آن را با روغن زیتون و نمک و فلفل مزه دار کنید و در فر در ظرفی که روغن زده اید 8 تا 12 دقیقه یا تا وقتیکه صورتی شود قرار دهید.

 

 

برشهای سیب زمینی را درون آب نمک بپزید سپس آنها را از آب خارج کرده تا خنک شود.

 

 

ذرت ها را از چوب بلال ببرید. در یک کاسه کوچک پیازچه و جعفری و فلفل کبابی را مخلوط کنید. سس لیمو را آماده کنید.

 

 

تن ماهی را بطور یکسان در ظرف مستطیل پخش کنید، روی آن را نم نم از 3/1سس بزنید، سیب زمنیها را اضافه کنید و 3/1 دیگر سس را بریزید، سپس ذرت و باقیمانده سس را اضافه کنید و نمک و فلفل بپاشید. در آن را بپوشانید و در یخچال برای 2 تا 3 ساعت قرار دهید. در هنگام سرو روی آن فلفل دلمه ای و جعفری خرد شده بریزید و پودر چیلی بپاشید و در صورت دلخواه با حلقه های لیمو ترش تزئین کنید.

 

 

طرز تهیه سس لیمو : 2 قاشق چای خوری پوست 3 عدد لیمو را به حالت رنده ریز کنید و عصاره آن را تا 2/1 فنجان بگیرید. در یک کاسه کوچک 2/1 فنجان آب لیمو ترش، 2 قاشق چای خوری پوست لیمو، 2/1 فنجان روغن زیتون، 2 عدد سیر چرخ کرده، 2 قاشق چای خوری گشنیز خرد شده، 2 قاشق چایخوری زیره سبز، 2/1 قاشق چای خوری نمک، 8/1 قاشق چای خوری فلفل آسیاب شده را مخلوط کنید.