سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پیری را به تاخیر بیندازید


کرم های ضدچروک را امتحان کرده اید و بی فایده بوده؟ دنبال روشی جدید و کاربردی می گردیدی؟ در ادامه این مطلب، 7 جایگزین به شما معرفی می شود که می توانند پیری پوست را به تاخیر بیندازند و پوست تان را جوان تر و زیباتر کنند.

هفته نامه سلامت - ترجمه سمیه مقصودعلی: کرم های ضدچروک را امتحان کرده اید و بی فایده بوده؟ دنبال روشی جدید و کاربردی می گردیدی؟ در ادامه این مطلب، 7 جایگزین به شما معرفی می شود که می توانند پیری پوست را به تاخیر بیندازند و پوست تان را جوان تر و زیباتر کنند.

مصرف کپسول روغن کبد ماهی


روغن کبد ماهی به دلیل ارزش غذایی ای که دارد، برای کودکان تجویز می شود اما مصرف آن در افراد بالغ تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از چین و چروک دارد. در سال 2005 تحقیقی در مجله لیپید منتشر شد که نتایج آن نشان می داد مصرف امگا 3 که در روغن کبد ماهی به وفور یافت می شود، از کاهش کلاژن به واسطه تابش اشعه فرابنفش خورشید به پوست پیشگیری می کند. این نوع چربی ها، نه تنها جلوی نمایان شدن چین و چروک های پوستی را می گیرند، بلکه به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنند. متخصصان توصیه می کنند 3 بار در روز قبل از هر وعده غذایی کپسول روغن ماهی بخورید.

پیری را به تاخیر بیندازید

پرهیز از شستن صورت با آب لوله کشی


براساس مطالعات یکی از مراکز پژوهشی مشهور در آمریکا، آب لوله کشی در کشورهایی که آب تصفیه شده در دسترسی ندارند، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات سمی است که محرک پوست هستند. استفاده از این آب برای شستن صورت می تواند باعث پاک شدن کامل چربی طبیعی از روی پوست شود و سد حفاظتی طبیعی را از روی پوست بردارد. در نتیجه پوست رطوبت خود را از دست می دهد و قرمز و ملتهب به نظر می رسد. متخصصان توصیه می کنند بیش زا یک بار در روز صورتتان را با آب و مواد شوینده نشویید و بلافاصله بعد از شستشو از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست حالت کشسانی خود را بازیابد.

ژیمناستیک صورت


ژیمناستیک صورت تمرینات مناسبی برای پیشگیری از سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک های صورت است. برای این کار دست چپ را به صورت افقی روی پیشانی قرار دهید و فشار دهید به نحوی که چین و چروک روی پیشانی کاملا باز شود. در تمرین بعد چشمانتان را کاملا باز کنید. ابروی راست را بالا ببرید و بعد به حالت عادی درآورید. همین تمرین را با ابروی چپ تکرار کنید.

پیری را به تاخیر بیندازید

ماساژ صورت با روغن کاکائو


شکلات حاوی ترکیب های ضدچروک است. پلی فنول های موجود در ترکیب های کاکائو آثار آنتی اکسیدانی دارند و با تاثیر بر پوست می توانند جلوی پیری پوست را بگیرند. البته تحقیقات پژوهشگران آمریکایی ثابت کرده، حداقل باید از 329 گرم پلی فنون در روز استفاده کنید تا تاثیر مثبت آن را بر پوست ببینید. معمولا میزان پلی فنولی که در مراکز خدمات پوست ارائه می شود، بسیار پایین تر از این میزان است. آنچه مسلم است اینکه کره کاکائو از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند و با مرطوب کردن پوست جلوی بروز چین و چروک آن را می گیرد. برای رسیدن به این هدف روزانه به اندازه یک گردوی کوچک کره کاکائو را روی پوستتان ماساژ دهید تا به خورد پوستتان برود.

استفاده از میکرودرم

میکرودرم روشی بسیار مفید و موثر برای کاهش چین و چروک های پوستی است. میکرودرم روشی شبیه سنباده زدن است که به بازسازی پوست کمک می کند. با برداشتن لایه رویی از پوست کلاژن سازی در پوست تحریک می شود و این کار به نوسازی پوست و جوانسازی عمقی آن کمک می کند. البته افراد مبتلا به اگزما یا کسانی که پوست های حساسی دارند یا جوش می زنند، نباید میکرودرم آبریژن انجام دهند.

پیری را به تاخیر بیندازید

مصرف دانه سویا


دانه سویا می تواند بدون توجه به سن و سال به جوان ماندن پوست کمک کند. طبق تحقیقات پژوهشگران ژاپنی مرکز کیکومن در تحقیقی 12 هفته ای از 13 خانم خواسته شد روزانه 40 میلی گرم سویا مصرف کنند و 13 خانم دیگر هیچ تغییری در رژیم غذایی شان ندادند. نتایج بررسی نشان داد میزان چروک اطراف چشم خانم هایی که سویا مصرف می کنند، در مقایسه با آنهایی که در رژیم غذایی شان از این دانه بی بهره اند، توصیه نمی شود. متخصصان تاکید می کنند خانم ها روزانه بیش از یک میلی گرم فیتواستروژن به ازای هر کیلوگرم از وزن استفاده نکنند.

حلزون درمانی


در سال 2013 نتایج تحقیقاتی که مشروح آن در روزنامه فرانسوی زبان «مترو نیوز» منتشر شد، نشان داد، حلزون درمانی که در مراکز خدمات پوست در ژاپن روشی رایج است، تا حد زیادی در جوان ماندن پوست دخالت دارد. در این مراکز حلزون روی پوست قرار داده می شود تا با حرکت کردن، ماده لزج آن روی پوست مالیده شود. این ماده غنی از اسید گلیکولیک، ویتامین C, A, E و کلاژن است. این روزها برندهای مختلف آرایشی نیز در تلاش اند از این ماده در مواد آرایشی خود استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
کار مردم را راه بیندازید وقت طلاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج راه برای به تاخیر انداختن پیری



 

 

پنج راه برای به تاخیر انداختن پیری

 

عوامل زیادی می‌تواند روی سن ما تاثیر بگذارد. چند تغییر ساده در شیوه زندگی می‌تواند سال‌ها پیری ما را به تاخیر بیندازد و موجب شود که جوان‌تر به نظر برسیم و احساس بهتری داشته باشیم.

 

 

1. به همسرتان نزدیک‌تر باشید

 

تحقیقات نشان می‌دهد انجام روابط جنسی سبب به تاخیر افتادن پیری می‌شود. محققان با مطالعه بیش از 3500 فرد دریافتند انجام روابط جنسی منظم با همسر روند پیر شدن را کندتر می‌کند. رابطه جنسی به چند دلیل در این امر دخیل است.

 

یکی اینکه سبب می‌شود تا شما به همسرتان بیشتر محبت کنید و به او نزدیک‌تر باشید. دیگر تاثیرات جسمانی آن است. هنگام روابط جنسی، بدن هورمونی به نام DHEA ترشح می‌کند که با کاهش وزن و تقویت عضلات ارتباط دارد. مطالعات نشان می‌‌دهند تولید هورمون DHEA سبب کاهش فرآیند پیری می‌شود.

 

انجام روابط جنسی منظم یکی از راه‌های پیشگیری و کاهش پیری است. در زنان رابطه جنسی سبب ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود که می‌تواند نوسانات خلقی را کمتر کند.در مردان با انجام رابطه جنسی تولید هورمون تستوسترون تحریک‌شده و این سبب کندی تغییرات مرتبط با پیری می‌شود.

 

 

2. سیگار ممنوع!

 

موادشیمیایی موجود در سیگار سبب می‌شوند سلول‌های مغز در خواب فرو بروند. در کوتاه‌مدت، سیگار کشیدن توانایی مغز را در جذب و تحلیل اطلاعات کاهش می‌دهد. در درازمدت سیگار کشیدن موجب آسیب نورون‌ها شده و سبب از دست رفتن حافظه ‌شده و تمرکز ضعیف می‌شود.

 

 

3. بیشتر بخوابید:

 

خوابیدن کمتر از 8 ساعت در شبانه‌روز سبب خستگی می‌شود. کم‌خوابی سبب افزایش خطر دیابت، حملات قلبی و سکته می‌شود. کمبود خواب موجب افزایش هورمون گرین می‌شود که اشتها را افزایش می‌دهد. فقدان خواب همچنین سبب سرکوب هورمون لپتین می‌شود که موجب ایجاد حساس سیری می‌شود.مطالعات نشان می‌دهد افرادی که کمتر از 8 ساعت می‌خوابند بیشتر دچار چاقی و اضافه‌وزن می‌شوند.

 

 

4. روغن ماهی ضدپیری است:

 

اسیدهای چرب امگا3 (EPA و DHA) در روغن ماهی بهترین راه تقویت قوای جسمانی و ذهنی است. چرا که این روغن‌ها از روند پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. درواقع مصرف 3 گرم روغن امگا3 در طول روز لازم است. مصرف این روغن‌ها بدن را در مقابل استرس هم محافظت می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف اسیدهای چرب امگا3 در اسیدهای چرب امگا3 از تخریب DNA هم جلوگیری می‌کند و این به معنی کند شدن روند پیری است.

 

 

5. تیروییدتان را چک کنید:

 

اگر حس می‌کنید همیشه احساس خستگی می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. غده تیرویید شما سیستم متابولیکی شما را تنظیم می‌کند وقتی این غده به خوبی عمل نکند شما دچار افزایش وزن می‌شوید و همیشه احساس خستگی و میل جنسی خود را از دست می‌دهید. انجام آزمون‌های تیروییدی می‌تواند عملکرد تیروییدتان را مشخص کند و داروها می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.