سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پوست این زنان مثل سرسره است!


افزایش بیش‌ازحد مقدار چربی روی پوست مشكلاتی را به همراه دارد، مثلا افرادی كه پوست‌شان خیلی چرب است همیشه روی سطح پوست خود حالت روغنی و براق را احساس می‌كنند و این مسئله برای آن‌ها ناخوشایند است.





ویدیو مرتبط :
با حال ترین مسابقه سرسره:::مسابقات سرسره درسیاهرودبار:;::نبینی عمرت درفناست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این سه اتفاق پوست زنان را زشت می کند!



 

 

این سه اتفاق پوست زنان را زشت می کند

 

آیا می دانید سه اتفاق اساسی در زندگی زنان است که پوست آنها را زشت میکند .از میان بانوانی كه به مطب متخصصان پوست مراجعه می‌كنند، مشكلات مشخصی میان برخی از آنها كه در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی به سر می‌برند، به‌طور مشترك دیده می‌شود...

 

بلوغ، بارداری و یائسگی، بحران‌هایی فیزیولوژیك هستند كه می‌توانند روی پوست و موی بانوان اثر داشته باشند. این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کند:

 

 

1) اثر بلوغ روی پوست:

 

در دوران بلوغ به علت افزایش هورمون‌ها و افزایش رشد ناگهانی، در برخی نواحی بدن مانند سر زانوها یا روی سینه در خانم‌ها، ترك‌هایی ایجاد می‌شود.

 

 

2) اثر بارداری روی پوست:

 

در بارداری به دلیل افزایش هورمون استروژن، رنگدانه‌های پوست افزایش پیدا می‌كند و لكه‌های بارداری روی پوست نمایان می‌شود. رشد مو در مقطع بارداری بهتر و ریزش موها كمتر می‌شود. افزایش وزن نیز در اثر بارداری ممكن است باعث ترك‌هایی روی پوست شكم و سینه شود كه بعد از بارداری رنگ این ترك‌ها روی پوست روشن می‌شود.

 

 

3) اثر یائسگی روی پوست:

 

در این دوران افت هورمون‌ها و كمبود هورمون استروژن، باعث پیری پوست شده و ریزش مو شروع می‌شود و در برخی نواحی طاسی ایجاد می‌كند. تمام این عوامل باعث چروكیدگی پوست در دوران یائسگی می‌شوند كه امروزه مسایل خیلی جدی هم روی آن مطرح است.

منبع : salamat.ir