سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پاك كردن تاتو عوارض دارد؟


محصولات حجم‌دهنده و فیكساتورهای نگهدارنده می‌تواند برای این نوع از موها مناسب باشد درضمن امروزه محصولات زیادی تولید شده‌اند كه در برطرف كردن این مشكل می‌توانند تاثیرگذار باشند كه یكی از آنها استفاده از شامپوهای كرمی حجم‌دهنده است.


مجله زندگی ایده آل:

چه كنم تا الكتریسیته مو از بین برود؟

محصولات حجم‌دهنده و فیكساتورهای نگهدارنده می‌تواند برای این نوع از موها مناسب باشد درضمن امروزه محصولات زیادی تولید شده‌اند كه در برطرف كردن این مشكل می‌توانند تاثیرگذار باشند كه یكی از آنها استفاده از شامپوهای كرمی حجم‌دهنده است. این شامپوها با یك غلاف كرمی كه روی موی نازك ایجاد می‌كند باعث می‌شود ضخامت آنها زیادتر شود و از طرفی با پاك‌كنندگی نسبتا بالایی كه دارد كثیفی و چربی را از روی مو و پوست برمی‌دارد تا حجم مو تنظیم شود و مو پرتر و حجیم‌تر به‌نظر برسد. علاوه بر تقویت مو برای جلوگیری از الكتریسیته شدن آنها می‌توانید از محصولاتی مثل روغن‌های كریستال استفاده كنید؛ البته به میزانی كه موها را چرب نكند. راه دیگر این است كه بعد از هر بار شامپوكردن از نرم‌كننده استفاده كنید و چه بهتر كه نرم‌كننده‌ای با پایه سیلیكونی انتخاب كنید.

فوت و فن های زیبایی را بشناسید

آیا پاك كردن تاتو عوارض دارد؟

در استفاده از لیزر برای پاك كردن تاتو عوارض جانبی كمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد ولی به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید. ممكن است پوست در معرض عفونت قرار بگیرد و حتی زخم شود و این زخم‌ها به‌طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به‌طور كامل پاك نشوند. در صورت محو شدن خالكوبی از روی پوست ممكن است پوست محل تاتو شده تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به مناطق كمرنگ‌تر یا تیره شود كه به مرور زمان بهبود می‌یابد. در بعضی موارد نیز واكنش‌های آلرژیكی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی كه جوهر خالكوبی حاوی سولفید جیوه باشد. برای جلوگیری از این واكنش‌های احتمالی، اغلب آنتی‌هیستامین‌های خوراكی و نستروئیدهای ضدالتهاب تجویز می‌شود.   

از چه رنگ مویی استفاده كنم تا چشم‌هایم نسوزد؟

گاهی اوقات در افرادی كه به رنگ‌ها حساسیت دارند، واكنش‌های حساسیتی پوست در ناحیه صورت، گوش‌ها، گردن و نواحی بالای پیشانی به صورت قرمزی، پوسته‌ریزی، تاول و حتی قرمزی چشم‌ها ظاهر می‌شود. در حالی كه بیشتر افراد، این واكنش‌ها را ناشی از رنگ مو نمی‌دانند. درواقع آنها می‌گویند اگر به رنگ مو حساسیت داشته باشند، باید پوست سرشان نیز دچار این عوارض شود. این یك تفكر اشتباه است و ما به این افراد توصیه می‌كنیم از رنگ موهای فاقد آمونیاك استفاده كنند تا از دردسر‌های حساسیت رها شوند.

برای رنگ  لباس آبی نفتی چه آرایشی مناسب است؟

برای آرایش اولین نكته‌ای كه باید به آن توجه كرد این است كه رنگ پوست شما جزء چه گروهی (سفید، سبزه، گندمی و. . . ) قرار دارد تا بتوانید رنگ مناسب برای آرایش با پوست‌تان را شناسایی كنید. اگر پوست شما تیره است، بهتر است برای لباس آبی نفتی  از رنگ آبی روشن استفاده كنید زیرا رنگ‌های تیره باعث می‌شود پوست تیره‌تر جلوه كند و به علاوه آرایش چشم زیاد خودش را نمایان نكند اما اگر پوست‌تان روشن است در استفاده رنگ سایه محدودیت چندانی ندارید اما رنگ آبی تیره جلوه آرایش را بیشتر می‌كند.

صورتم گرد است. چه بافتی مناسب صورتم است؟

هنگام انتخاب بافت باید به مدل صورت‌تان توجه كنید. البته آرایشگر ماهرتان به خوبی می‌داند چه نوع بافتی را به شما پیشنهاد كند. به‌طور كلی بهتر است افرادی كه چهره‌ای ظریف و زیبا دارند سراغ بافت بروند چراكه بافتن موها با هر نوع و مدلی باعث می‌شود صورت‌تان بیشتر در مركز توجه قرار گیرد. به افرادی كه صورت گرد دارند اغلب بافت مكزیكی می‌آید چراكه بافت به‌صورت آزاد دور سر قرار می‌گیرد و چهره‌شان را كشیده‌تر نشان می‌دهد اما افرادی كه صورتی جذاب و شیرین دارند بهتر است از بافت خطی استفاده كنند. در بافت خطی قرص صورت كاملا نمایان می‌شود.

فوت و فن های زیبایی را بشناسید

ابروها را چطور بردارید؟

اولین گام برای زیباتر شدن چهره، توجه به ابروهاست. ابروها کمک می کنند چشم ها و صورت، زیبایی واقعی خودشان را بیشتر نشان دهند. اما برای داشتن ابروهای زیبا  دو عامل مهم است: اول اینکه ابروها پرپشت باشد و دوم اینکه زمان برداشتن ابروها به فرم چهره و چشم ها توجه شود. اما برای داشتن بهترین حالت ابرو بهتر است ابروها را تا حد امکان طبیعی نگه دارید.


ویدیو مرتبط :
عوارض تاتو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاك كردن تاتو در آرایشگاه های زنانه خطرناك است !!



 

 

پاك كردن تاتو در آرایشگاه های زنانه خطرناك است

 

آلرژی به رنگ های تاتو در لب و به ویژه چشم از انواع آلرژی های خطرناك به شمار می رود و ابتلا به ایدز، هپاتیت و تب خال از بدترین عوارض این عمل است...

 

متخصص پوست و مو، پاك كردن "تاتو" (انواع خالكوبی) را در آرایشگاه های زنانه خطرناك دانست و به افرادی كه به هر دلیلی در چهره و بر روی بدن خود، این كار را انجام داده اند،‌ هشدار داد، تا خالكوبی های خود را در مراكز معتبر پاك كنند.

 

دكتر زهره نیكبخت در گفت و گو با ایرنا، افزود: این افراد بدون علم پزشكی و با استفاده از رنگ های سفید و اسید، رنگ پوست را سفید می كنند و لایه های رنگ تیره تاتو را به اعماق پوست هدایت می كنند.

 

نیكبخت، به رواج انواع و اقسام 'تاتو' در میان جوانان، زنان و مردان اشاره كرد و افزود: استفاده از رنگ های غیر استاندارد و غیر استریل، منجر به انواع آلرژی های زودرس و عفونت های باكتریال می شود.

 

این متخصص پوست و مو و جراحی لیزر، آلرژی به رنگ های تاتو در لب و به ویژه چشم را از انواع آلرژی های خطرناك عنوان كرد و یادآورشد، ابتلا به ایدز، هپاتیت و تب خال از بدترین عوارض این عمل به شمار می رود.

 

دكترنیكبخت گفت: بسیاری از افراد پس از انجام تاتو در محیط های غیر بهداشتی به دنبال راه های پاك كردن آن هستند كه این اشتباه خطرناك تر از اشتباه اول آنان است چرا كه در مكان های بی نام و نشان و غیر بهداشتی، رنگ تاتو را با رنگ سفید و یا اسید پاك می كنند.

 

وی گفت: مراكز مجهز علمی و متخصصان پوست و مو با استفاده از روش های استریل، بهداشتی و علمی می توانند بخش های آسیب دیده در 'تاتو' ترمیم كنند.

منبع:asriran