سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

وقتش رسیده عروس شوید!



دلایل ازدواج

مراسم عروسی فقط یك شب است ولی زندگی زناشویی برای تمام عمر

 

به نظرتان وقتش رسیده که زندگی‌تان را سر و سامانی داده و برای خودتان خانواده تشکیل دهید؟ به نظرتان پیش از قدم گذاشتن در راه انتخاب همسر و باقی قضایا، به چه چیزهایی باید فکر کنید و چه مسائلی را در نظر بگیرید؟ این متن به شما کمک می‌کند تا با نگاه دقیق‌تری به خود و روابط‌تان، آینده روشن‌تری را برای خودتان رقم بزنید. به توصیه دکتر فیل شما باید قبل از ازدواج به این سوال‌ها جواب بدهید.

چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟
صادق باشید و دلیلتان برای نامزد شدن را کاملا ارزیابی کنید. لیستی از موافقان و مخالفان ازدواج شما و نیز نامزدتان تهیه کنید. اگر هنوز درون خودتان به‌دنبال دلایلی برای ازدواج كردن می‌گردید و می‌خواهید خود را به نوعی راضی كنید كه برای ازدواج آماده‌اید، بهتر است كمی صبر كنید چون احتمالا هنوز آمادگی لازم را ندارید. اگر لازم است نامزدتان را به ازدواج راضی کنید، باز هم به نظر نمی‌رسد کار درستی باشد. اگر می‌خواهید برای فرار یا پیشگیری از چیزی ازدواج کنید، اصلا این کار را انجام ندهید.

فقط می‌خواهید ازدواج کنید؟ این اصلا دلیل خوبی نیست! اگر موقع خرید لباس عروسی دچار اضطراب و سردرگمی می‌شوید یا وقتی سور و سات عروسی‌تان را می‌بینید، حالتان خراب می‌شود، بهتر است به صدای درون‌تان اطمینان کنید!

از گذشته همسر آینده‌تان خبر دارید؟
بهترین روش پیش‌بینی آینده، توجه به رفتارهای گذشته هر فرد است. در مورد گذشته همسرتان، انتخاب‌ها و تصمیم‌هایش بیشتر دقت کنید. ببینید رفتارهایی که در روابطش با دیگران و همین‌طور با خود شما در دوره آشنایی و نامزدی داشته، چطور بوده؟ به نظرتان نامزدتان چطور فردی برای ازدواج است؟ به والدین همسرتان خوب دقت کنید چراکه بچه‌ها همان شیوه والدین‌شان را برای زندگی پی می‌گیرند.

یک مراسم محضری می‌خواهید یا یک جشن مفصل؟
کیک چند طبقه، سالن گل‌آرایی شده و میزهای پذیرایی بزرگ و پر از خوراکی‌های خوشمزه و رنگارنگ؛ همه اینها هیجان‌انگیز است و خیلی از جوانان رویای چنین مراسمی را در سر دارند اما بهتر است كمی فكر كنید. آیا حواس‌تان هست كه مراسم عروسی فقط یك شب است ولی ازدواج و زندگی زناشویی برای تمام عمرتان؟ باید قبل از اینكه به مراسم و جشن فكر كنید درباره تمام دلایل خود برای ازدواج فكر كنید مطمئن باشید وقت فكر كردن به لباس و كیك و تالار عروسی نیز می‌رسد.

در یك كلام، مواظب باشید پیش از ازدواج، مراسم و جشن عروسی بیش از خود مساله ازدواج ذهن شما را به‌خود مشغول نكند. احتمالا بیشتر شما این جمله را شنیده‌اید كه «عشق كافی نیست»، باور كنید كه زندگی‌های مختلف، درست بودن این جمله را ثابت كرده‌است. یك ازدواج نمی‌تواند فقط با عشق و دوست داشتن موفق باشد. اگر قصد دارید با فردی ازدواج كنید باید نگرش‌ها و دیدگاه شما به زندگی بسیار نزدیك به یكدیگر باشد. اگر هنوز در مورد هر یک از این مسائل خوب فکر نکرده‌اید، بهتر است فکر تشکیل یک زندگی زناشویی موفق را از سر به در کنید!

با ازدواج، چه چیزهایی را از دست خواهید داد؟
به هزینه‌هایی که رابطه زناشویی برایتان در پی دارد، خوب فکر کنید. اگر برای ازدواج با فرد مورد علاقه‌تان مجبورید دوستان، همکاران یا مثلا خانواده‌تان را به کل کنار بگذارید، قطعا هزینه سنگینی برای شما محسوب می‌شود. اگر باید همه پل‌های پشت سرتان را خراب کنید، آیا واقعا عاطفه یک نفر می‌تواند جای خالی دیگران را در قلب‌تان پر کند و شما هم می‌توانید تمام احساس‌تان را فقط به همان یک نفر اختصاص دهید؟! بهتر است تنها بمانید اما سالم باشید تا اینکه در کنار فرد دیگری، بیمار شوید!

كدام آینده را دیده‌اید؟
خودتان را بشناسید. اگر ندانید از همسر آینده‌تان چه انتظارهایی دارید، چطور می‌توانید متوجه شوید که او انتخاب درستی برای شماست؟! این اصلا خودخواهی محسوب نمی‌شود اگر بخواهید در خلال یک رابطه، اهداف خودتان را در نظر گرفته و دنبال کنید. پس نیازها و توقع‌های خودتان را امروز بیان کنید، نه زمانی که عروسی کرده‌اید! چه چیزهایی برایتان آنقدر مهم است که می‌تواند باعث بهم خوردن رابطه‌تان شود؟ خط قرمزهای همسرتان را می‌شناسید؟

آیا درباره موضوعات اساسی زندگی مثل هم هستید؟
موضوعاتی مثل كار و شغل، پول، روش بزرگ كردن بچه‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای زندگی و... جزو مهم‌ترین مسائلی هستند كه شما باید قبل از این‌كه وارد دوران نامزدی بشوید درباره تمام آنها فكر كنید و با هم به توافق برسید. ما نمی‌گوییم شما باید درمسائل و موضوعاتی مثل سیاست یا عادت‌های زندگی یا... شبیه هم باشید. اما باید درباره علاقه‌های اصلی خود در زندگی خصوصی صحبت كنید شما باید درباره تمام كارهایی كه دوست دارید به تنهایی یا به همراه همسرتان انجام دهید با هم صحبت كنید، حتی باید درباره آرزوهای خود برای آینده فرزندان‌تان نیز با هم صحبت كنید.
منبع:زندگی مثبت

 


ویدیو مرتبط :
شما چگونه متوجه می شوید که به هدف خود رسیده اید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتش رسیده که ازدواج کنید



زمان پروژه ازدواج,معیارها‌ی مشخص همسر

بالاخره آن لحظه غیر‌قابل اجتناب فرا رسیده است. لحظه‌ای که احتمالا انتظارش را می‌کشیدید و یا شاید از آن گریزان بودید. روزی که پدر یا مادرتان روبه‌رویتان نشسته و به شما می‌گوید وقتش رسیده که ازدواج کنید! در این لحظه است که کل زندگی‌تان از جلوی چشمان‌تان عبور می‌کند و باور نمی‌کنید این لحظه این‌قدر زود فرا رسیده است و چرا اینقدر زود بزرگ شده‌اید! از آن زمان پروژه ازدواج شما کلید می‌خورد.

آیا چشمان‌تان را می‌بندید و تنها بر اساس یک‌سری معیارها‌ی مشخص همسر مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید؟ یا شاید همه‌چیز را بر عهده پدر و مادر می‌گذارید؟ این کار کار خوبی است ولی به شرطی که خودتان هم در آن دخیل باشید. چرا که خود شما باید برای آینده‌تان تصمیم‌گیری کنید. احتمالا معیارهای زیادی برای همسر موردنظر خواهید داشت. مثلا: او باید فردی تحصیل‌کرده بوده و تا حدی عقاید و نظراتش با شما یکسان باشد. باید فردی محترم و از نظر جسمی و روحی سالم باشد. وی باید خانواده خوبی داشته باشد و .... برای این لیست شاید ‌پایانی تعریف نشود چرا که شما می‌خواهید طرف مقابلتان از همه‌نظر، کامل و بی‌عیب و نقص باشد.
 
کدام معیارها؟ کدام ویژگی‌ها؟
گاهی اوقات ویژگی‌های فرد مورد‌نظر را در اشخاص مختلف می‌بینید نه در یک فرد خاص. یعنی این‌که چند نفر هستند و هرکدام تنها چند تا از این ویژگی‌ها را دارا می‌باشند. لازم است بدانید گاهی اوقات ممکن است بیش از حد توقع داشته باشید چون بهترین فرد را می‌خواهید. این امری طبیعی است اما به چه قیمتی؟

تحقیقات نشانگر این است که تفاوت‌هایی بین زن و مرد هنگام انتخاب همسر وجود دارد. زن‌ها و مردها ترجیح می‌دهند با کسانی ازدواج کنند که شبیه آن‌ها بوده و مطابق با معیارها و خواسته‌هایشان باشد. کسانی که از نظر احساسی باثبات بوده و از نظر هوشی قابل قبول و در شرایط اجتماعی سازگار باشند، بیش‌تر از دیگران مورد‌پسند قرار می‌گیرند. برخلاف نظری که در جامعه وجود دارد، قد و وزن از ملاک‌های اصلی انتخاب همسر به شمار نمی‌رود. زنان بیش از مردان در این مورد دقت و وسواس به خرج می‌دهند و آن‌هم به دلیل طبیعت و ذات‌شان است. یعنی این‌که زن‌ها کسی را انتخاب می‌کنند که سالم بوده، بتواند زندگی مشترک را آغاز کند، جایگاه اجتماعی خوبی داشته و به اندازه‌ای درآمد داشته باشد که بتواند از پس مخارج کنونی و آینده برآید.

واقعیت را فراموش نکنید
تحقیقات نشان می‌دهد زنان بر اساس نظریه تکامل تدریجی چارلز داروین، مردانی را می‌پسندند که نه تنها در امور مربوط به بچه که در تمام امور خود را وقف خانواده کنند. از طرف دیگر مردان زنی را می‌پسندند که سالم باشد، از نظر عاطفی باثبات بوده و بتوانند با کمک هم خانواده را تشکیل داده و به سوی جلو حرکت کنند.

داشتن عشق و تفاهم اهمیت زیادی دارد. در دنیای امروزی تحصیلات و بالا بودن شعور اجتماعی نیز مهم است زیرا سطح سواد کلی جامعه بالا رفته است. بنابراین، با وجودی‌که مردان در انتخاب همسر تاکید زیادی بر روی سطح سواد طرف مقابل ندارند، ولی برای زن‌ها این امر یکی از مهم‌ترین ملاک‌هاست. لازم به ذکر است هیچ‌گاه قرار نیست شما با شاهزاده رویاهای‌تان ازدواج کنید پس سعی کنید واقع‌بین بوده و خود را با افراد دور‌و‌برتان تطبیق دهید. در پایان می‌توانید برای اینکه از تصمیم‌تان برای ازدواج مطمئن‌تر شوید، نزد مشاور رفته و از او کمک بخواهید. وی نیز بر اساس شنیده‌های شما و تجربیات خود راهکارهای بی‌غرضی ارائه خواهد داد.
منبع: باشگاه مجردها