سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هفت مشكل عمده/مهمترین دلایل بحران هاى زناشویى



 

 

مهمترین دلایل بحران هاى زناشویى

 

این نتایج حاصل بررسی هزاران نامه و ایمیل و بررسی در سایر سایت‌ها و مقالات مختلف جهانی است كه به صورت 7 مشكل عمده زندگی زناشویی مطرح‌ می‌شود.

 

مایه تاسف است كه این هفت مشكل عمده باعث بروز بسیاری اختلافات زناشویی بوده است.

 

1.مسائل مالى :

 

بحران مالى و عدم تامین معاش و نیاز‌هاى روحی و جسمى دلیل بسیارى از بحران‌هاى خانوادگى در دنیاست.

 

2.انحرافات جنسى:

 

تماشاى فیلم‌هاى مستهجن و عكس‌هاى مبتذل نگرش نسبت به رابطه جنسى را از آن حالت روحى خارج وبه امرى صرفا غریزى بدل مى كند و به مرور زمان عشق كه دست مایه روحى این امر خدادادى است از بین مى رود و آن هنگام است مشكلات شروع مى شود.

 

3.عدم رضایت از روابط جنسی:

 

اگر چه بسیاری از مردم معتقدند كه رابطه جنسى در یك ازدواج خیلی نمی تواند مشكل ساز باشد ولی تحقیقات در دادگاه‌هاى خانواده و نامه‌هاو ایمیل‌ها نشان داده كه عدم رضایت از رابطه جنسی به مثابه یك غده چركین روزى سر باز مى كند و مشكل ساز مى شود.

 

4.خیانت:

 

وقتى شریكی خیانت میكند پنهان كاری‌ها شروع‌ می‌شود و این آغاز بحران است . تمام تقصیر را به گردن فرد خیانت كار انداختن هم از این بحران نمی كاهد.

 

5.كار‌های روزمره :

 

ما این را بارها گفته ایم باز هم‌ می‌گوییم خانم‌هاى عزیز از همسرتان نخواهید كه پا به پاى شما در امور روزمره خانه همراه باشد. بیاد داشته باشید بعضی از امور صرفا زنانه است و برای آنها اهمیتى ندارد .البته نه همه زوج ها ؛ برای آندسته كه بخاطر این قضیه دچار بحران شده اند.

 

6.جاسوسى كردن :

 

زمانى كه شریكی نگران مخفى كاری‌های طرف مقابلش شود و شروع به تجسس در امور او كند ، این آغاز یك بحران عظیم در آن خانواده خواهد بود. آنجاست كه عشق از آن رابطه رخت برمی بندد.

 

7.روابط با خانواده خود:

 

این مساله كه بعد از ازدواج تا چه حد با خانواده خود ارتباط داشته باشیم و چه مرز بندی‌هاى باید رعایت شود در تمام دنیا برای زرجین مساله ساز است. در كنار این 7 مساله كه در این جا به عنوان مسائل اصلى قرار دارد مسائلى چون اعتیاد و انتخاب اشتباه و مشكلات شخصیتی در تمام دنیا شالوده خانواده‌ها را از هم‌ می‌پاشد.

منبع:همو طن


ویدیو مرتبط :
دلایل عمده مرگ جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمترین دلایل كمبود آهن



 

 

مهمترین دلایل كمبود آهن

 

كم خونی ناشی از فقر آهن زمانی اتفاق می افتد كه بدن آهن كافی نداشته باشد. 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، فلز آهن برای بدن بسیار حائز اهمیت است چون كمك می كند كه اكسیژن كافی به تمام اندام ها و سلول ها برسد. بدن از آهن برای تولید هموگلوبین استفاده می كند. هموگلوبین بخشی از گلبو لهای قرمز خون را تشكیل می دهد. اگر در بدن آهن كافی وجود نداشته باشد، گلبول های قرمز كوچكتر شده و تعداد آنها نیز كمتر می شود. به این ترتیب از میزان هموگلوبین خون كاسته شده و به بدن اكسیژن كافی نمی رسد. 

به گزارش سایت اینترنتی وب ام دی، مهمترین دلایل كمبود آهن شامل دریافت ناكافی آهن به دلیل رژیم غذایی حاوی آهن اندك مثل رژیم های گیاه خواری، جذب ناكافی آهن در اثر اسهال، كاهش ترشح اسید معده، مشكلات گوارشی یا تداخلات دارویی، افزایش نیاز بدن به آهن با هدف افزایش حجم خون مثلا در دوران نوزادی، نوجوانی، بارداری و شیردهی و بالاخره خون ریزی زیاد در دوران عادت ماهانه و یا در اثر جراحات یا مشكلاتی چون همورویید (بواسیر) یا بیماری های بدخیم و انگل ها هستند. كمبود آهن در مردان بزرگسال معمولا در اثر از دست دادن خون بروز می كند..... /  خبرگزارى ایسنا