سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هشدار قبل از طوفان زناشویی



جدایی زن و شوهر ,مشکلات زندگی زناشویی,رابطه زن و شوهر

جدایی زن و شوهر یکباره صورت نمی گیرد بلکه رابطه آن ها به تدریج رو به سردی می گذارد. با توجه به رابطه خود از به خطر افتادن زندگی مشترک خود جلوگیری کنید.

زن و شوهرها برای اینکه اشتباهات خود را جبران کنند و از خراب شدن بیشتر رابطه و به هم خوردن زندگی جلوگیری کنند باید به علائم بحران در روابطشان توجه کنند.


 علائم بحران در رابطه زن و شوهرعبارتند از:

مصاحبت
در ابتدای زندگی زن و شوهر برخی از اوقات با هم  شوخی و تفریح می کنند و از مصاحبت یکدیگر لذت می برند و سعی می کنند رضایت یکدیگر را جلب کنند. وقتی تبادل نظرها و گفتگو ها کم می شود یا از بین می رود نشانه آن است که روابط آن ها رو به سردی است.

عشق و محبت
البته نمی توان انتظار داشت که سال ها پس از ازدواج روابط عاشقانه زن و شوهر مانند دوران اولیه گرم و پرهیجان باشد. زندگی مشترک به تدریج دلبستگی های دیگری بین آن ها به وجود می آورد و علائق مشترکی آن ها را به هم پیوند می دهد. با این حال با از بین رفتن روابط عشقی نشانه عدم توجه زن یا شوهر نسبت به همسر خود می تواند باشد.

اعتماد متقابل
زن و شوهرهایی که به هم اعتماد دارند با هم روابط صمیمانه دارند و بیشتر می توانند مشکلات زندگی را تحمل و برطرف کنند. کم شدن یا از بین رفتن اعتماد متقابل استحکام زندگی آن ها را تهدید می کند.
در زندگی مشترک اختلاف نظرهایی وجود دارد. در همه افراد نقاط ضعفی می توان یافت. ممکن است در گفت و شنود ها با انتقادی دوستانه و بدون آن که رنجش ایجاد کند اختلاف نظر را مورد بحث قرار داد. اما اگر در هر موقعیتی از نقاط ضعف یا اختلاف نظر به عنوان وسیله ای برای تحقیر یا سرزنش همسر استفاده شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

توجه به نقاط ضعف
همسرانی که روابط صمیمانه دارند به صفات خوب و جنبه های مثبت شخصیت یکدیگر توجه دارند و در موقع مناسب آن را ستایش می کنند. اما اگر در گفتگوها و مشاجرات نقاط ضعف یکدیگر را مطرح و به انتقاد یا سرزنش بپردازند نشانه آن است که روابط آن ها خوب نیست و زندگی زناشویی آن ها در معرض خطر قرار دارد.

البته در زندگی مشترک اختلاف نظرهایی وجود دارد. در همه افراد نقاط ضعفی می توان یافت. ممکن است در گفت و شنود ها با انتقادی دوستانه و بدون آن که رنجش ایجاد کند اختلاف نظر را مورد بحث قرار داد. اما اگر در هر موقعیتی از نقاط ضعف یا اختلاف نظر به عنوان وسیله ای برای تحقیر یا سرزنش همسر استفاده شود نتیجه خوبی نخواهد داشت.

تجدید خاطرات
بحث و گفتگو درباره خاطراتِ مربوط به گذشته و اینکه زن و شوهر چگونه با کمک هم مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند و توجه به عکس ها و یادگارها نشانه علاقه به زندگی مشترک است. چنان چه این تمایلات ار بین برود و گذشته ها مورد بی اعتنایی قرار گیرد می تواند نشان دهنده عدم علاقه و صمیمیت آن ها باشد.

سرگرمی های مشترک
با وجود آن که زن و شوهر شخصیت های جداگانه ای هستند و هر یک علایق خاصی دارند، با این حال برای آن که به هم نزدیک تر باشند احتیاج به آن دارند که سرگرمی ها یا تفریحات مشترکی داشته باشند ساعاتی را در کنار هم به آن مشغول باشند. چون شرایط تغییر می کند می توان این سرگرمی ها را تغییر داد و دوستان و آشنایان تازه ای پیدا کرد. اگر این مسئله مورد توجه آن ها نباشد، نشانه ای از فاصله افتادن بین آن ها است.

جدایی زن و شوهر ,مشکلات زندگی زناشویی,رابطه زن و شوهر

رابطه نزدیک
زندگی مشترک ایجاب می کند که زن و شوهر در کنار هم بوده و به خواسته های هم توجه لازم را داشته باشند. اگر شوهر خیلی دیر به خانه بیاید یا در خانه خود را مشغول کند و به همسر خود کم توجه داشته باشد، یا  زن به آراستگی خود و فراهم کردن وسایل آسایش شوهر بی اعتنا باشد، روابط آن ها را نمی توان مطلوب دانست.

درباره مشکلات و ناراحتی ها به گفتگو بپردازید
بسیاری از زن و شوهرها متوجه هستند که با همسر خود رابطه خوبی ندارند ولی از اینکه درباره اختلاف خود به صحبت و گفتگو بپردازند واهمه داشته و از آن خودداری می کنند. در حالی که با تبادل نظر می توان برخی از سوء تفاهمات را برطرف کرد.

این نکته قابل توجه است که چگونگی مطرح کردن مسائل اهمیت زیادی دارد. اگر بیان گله و انتقاد به نحوی توهین آمیز باشد یا با خشونت باشد نه تنها در بهبود روابط اثری نخواهد داشت بلکه آن را بدتر خواهد کرد. مثلا می توان سوال کرد که چه گله ای دارد؟ و چگونه می توانم اشتباه را برطرف کنم؟ ممکن است پیشنهاد او قابل قبول نباشد ولی این پرسش راه سازش و بهبود روابط را هموار می سازد.

هم صحبت خوبی باشید
شنونده خوب بودن و توجه به گفته های همسر اهمیت دارد. شناخت کامل زن و شوهر از یکدیگر در حسن روابط آن ها اثر دارد و این شناخت به وسیله صحبت و گفتگو بدست می آید.

تفریح و سرگرمی را لازم بدانید
برخی از زن و شوهرها مشکلات و گرفتاری های زندگی را مانع از آن می دانند که تفریح و سرگرمی مشترک داشته باشند. در حالی که چنان چه با تفریح یا ورزشِ مناسب ساعاتی را در کنار هم به خوشی بگذرانند در روحیه آنان تاثیر زیادی دارد.

جملات محبت آمیز را فراموش نکنید
همه افراد به محبت احتیاج دارند. زن یا شوهر از همسر خود بیش از آنچه از دیگران انتظار داشته باشند، خواهان محبت هستند. از انتقاد و مقایسه های بی مورد او با دیگران خودداری کنید و از رنجاندن او بپرهیزید.

به خواسته های همسر خود توجه داشته باشید
اگر همسر شما به چیزی احتیاج دارد تهیه آن در روحیه او اثر زیاد دارد.ممکن است آن چیز بسیار ارزان قیمت باشد، اما اهمیت مسئله توجه به تمایلات او و نشانه ای از محبت است.

باید توجه داشت که بین بهترین و صمیمی ترین همسران هم تفاوت نظر یا سلیقه کم و بیش وجود دارد.با گذشت و مهربانی می توان راه سازش را هموار و از خراب شدن روابط جلوگیری و به زندگی نشاط و استحکام بخشید.
منبع: کتاب مسائل خانوادگی نوشته محمد تقی صالحی/تبیان

 


ویدیو مرتبط :
اعلام وضعیت هشدار در استرالیا با ادامه طوفان و بارندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار هواشناسی نسبت آغاز قریب‌الوقوع طوفان در تهران



 

اخبار, اخبار اجتماعی,طوفان به زودی در تهران شروع می‌شود

 

اخبار اجتماعی - طوفان به زودی در تهران شروع می‌شود/ سرعت پیش بینی شده؛ ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

 هنوز خسارت های طوفان روز گذشته تهران از شهر پاک نشده که خبر می رسد این طوفان امروز و فردا تکرار می شود

به گزارش خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی برای امروز سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳ و فردا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۳ در مناطقی از شمال غرب، دامنه های ابرز، دامنه های زلگرس مرکزی و جنوبی،‌شمال شرق و شرق کشور،‌ وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی کرده است.

بر این اساس امروز در استان های آذربایجان غربی، شرقیِ اردیبی گیلان قزوین البرز تهران قم مرکزی اصفهان شما سمنان مازندران و گلستان بارش شدید بران رگبتار رعد و برق و وزش باد شدید دارند که موجب سیلابی شدن رودخانه هاو مسیل ها و آبگرفتی معابر عمومی و گاهش دید بخه سبس گرد و خاک در این مناطق می شود

برای فردا و روز چهارشنبه این شرایط در گیلان،‌ مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی پیش بنی می شود.

خانم گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی دراین باره خبرآنلاین گفت: سرعت طوفان دیروز حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. امروز هم در تهران به تدریج وزش باد شروع می شود. پیش بینی ما بر این است که در لحظانی سرعت طوفان به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.

به گفته او اوج این طوفان برای بعد از ظهر است: طوفان اکنون در قزوین شروع شده و مردم قزوین با باد و گرد و خاک مواجه شده اند.  برای بعد از ظهر و اوایل شب به تهران می رسد. ضمن اینکه فردا هم این شرایط برای تهران وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: این گرد و خاک محلی است. در چند روز گذشته عبور امواج کم فشار از ایران اتفاق افتاده است. برخی مواقع که رطوبت کافی نباشد انرژی به صورت باد تخلیه می شود.

 او درباره سابقه طوفان در تهران گفت: چنین طوفانی در تهران در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. پدیده نادری است.

 

                                       .........................................


احتمال طوفان مجدد در تهران

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی طوفان روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند

احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، به طوفان روز گذشته اشاره کرد و گفت: این طوفان همه را غافلگیر کرد. این موارد قابل پیش‌بینی است و باید هشدار می‌دادند ولی هشدار ندادند.

وی ادامه داد: از سازمان هواشناسی در این زمینه سؤالاتی کردیم که آنها گفتند ما پیش‌بینی بارندگی و شدت آن را داشتیم اما امکان سنجش سرعت باد را دقیق نداشتیم.

صادقی اضافه کرد: حتی اگر این فرضیه هم درست باشد آنها می‌توانستند حداقل  در زمانی که این طوفان در تهران اتفاق افتاد و بعد به سمت قم در حال حرکت بود به قم هشدار می‌دادند که به آنها هم هشدار ندادند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی حادثه روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند.

وی در خصوص خسارت‌های مالی این حادثه گفت: هنوز خسارت‌های اقتصادی این حادثه برآورد نشده است.

به گفته رئیس مدیریت بحران شهر تهران ریزش دیوار، شکستن درختان، تخریب خودروها از جمله حوادث روز گذشته بوده است که البته در ساعت‌های اولیه طی عملیات‌های صورت گرفته تهران را به حالت عادی برگرداندیم.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص علت فوت شهروندان در این حادثه گفت: طی گزارش‌های به عمل آمده دو نفر از ارتفاع پرت شده، دو نفر بر اثر سقوط اجسام و علت مرگ نفر پنجم هنوز گزارش داده نشده است.

صادقی هشدار داد که امروز احتمال وقوع طوفان البته با سرعت کمتر و حدود 95 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که احتمال می‌رود این حادثه در ساعت 15 تا 19 رخ دهد.

وی از شهروندان خواست که در این زمان از خانه‌های خود خارج نشوند و همچنین از ساختمان‌های در حال ساخت و ساز فاصله بگیرند و به ارتفاعات نروند و شرایط ایمنی را رعایت کنند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به رخداد طوفان شدید تا حدود نیم ساعت دیگر در پایتخت هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برابر تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی و رادارهای محلی توفان شدیدی که شدت آن نسبت به روز گذشته کمتر است، باران و رگبار و رعد و برق در راه پایتخت است و پیش بینی می‌کنیم تا حدود نیم ساعت دیگر به تهران برسد.

این سازمان از تمامی دستگاه های ذیربط خواست نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در پایتخت اقدام کنند.

همچنین گزارش‌های سازمان هواشناسی از ادامه وزش باد، باران و رگبار و رعد و برق در تهران و استان‌های شمالی حکایت دارد.

 

                                           ...........................................


هشدار هواشناسی نسبت آغاز قریب‌الوقوع طوفان در تهران

سازمان هواشناسی کشور نسبت به رخداد طوفان شدید تا حدود نیم ساعت دیگر در پایتخت هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برابر تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی و رادارهای محلی توفان شدیدی که شدت آن نسبت به روز گذشته کمتر است، باران و رگبار و رعد و برق در راه پایتخت است و پیش بینی می‌کنیم تا حدود نیم ساعت دیگر به تهران برسد.

این سازمان از تمامی دستگاه های ذیربط خواست نسبت به اتخاذ تدابیر ویژه برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در پایتخت اقدام کنند.

گزارش‌های سازمان هواشناسی از ادامه وزش باد، باران و رگبار و رعد و برق در تهران و استان‌های شمالی حکایت دارد و همچنین به گفته احد وظیفه مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه طوفان در پایتخت اظهار کرد:‌ این وضعیت طی سه شنبه و چهارشنبه ادامه می‌یابد و تا چهارشنبه در شمال غرب کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس، شمال شرق و شرق کشور، رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه گفت: از ساعت 15 بارش باران آغاز و شدت بارش‌ها در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سمنان و ... بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین,ایسنا