سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هر روز نیم کیلو لاغر شوید!



 

رژیم لاغری, غذای کم کالری

هر روز نیم کیلو لاغر شوید!

با کمی جدیت و استفاده از یک تکنیک درست می توانید به مدت یکماه هر روز ۴۵۰ گرم از وزن خود را کاهش دهید.

دستورالعمل :
۱- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو وزن کم کنید باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به کالری هایی که مصرف می کنید و کالری های می سوزانید داشته باشید و آنها را به دقت ثبت کنید.

شما باید روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری مصرف کنید و بوسیله ورزش و یا هر فعالیت دیگری هر روز بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بسوزانید.

۲- شما باید وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما در هر وعده یک غذای سبک و بسیار کم کالری مصرف کنید ، به این ترتیب میزان سوخت و ساز بدن شما بیشتر می شود و بدنتان دچار کم آبی نمی شود. برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید باید بسیار دقیق و با دقت عمل کنید.

شما روزانه باید ۶ وعده غذایی کوچک داشته باشید و در هر وعده ، مواد غذایی سبک و مفید مثل ، میوه ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ و سبزیجات خام مصرف کنید و از خوردن نوشابه و چربیهای اضافه و چربیهای اشباع شده جدا" خودداری کنید . علاوه براین ، در مصرف کربو هیدرات نیز اصلا" نباید زیاده روی کنید. از خوردن سس مایونز ، نمک اضافی و یا شکر نیز پرهیز کنید.قهوه سیاه مصرف کنید و خوردن صبحانه را فراموش نکنید.

۳- برای اینکه بتوانید هر روز نیم کیلو لاغر شوید ، هر روز باید بین یک تا دوساعت ورشهای ایزومتریک و یا عضلانی انجام دهید و بعد از آن حداقل دو ساعت فعالیتهایی انجام دهید که تپش قلب را بالا می برند مثل استفاده از تردمیل ، طناب زدن و یا دوچرخه. برنامه ورزشی خود را باید با تمرینات خیلی سبک آغاز کنید و کم کم تمرینات خود را سنگین تر کنید . اگر تا بحال این کار را انجام نداده اید اینکار برای شما اصلا" راحت نخواهد بود.

۴- اگر تصمیم گرفته اید که هر روز نیم کیلو وزن کم کنید ،باید بدانید که در روزهای اول بیشترین چیزی که از دست می دهید آب بدنتان است بنابراین هر روز حتما" بین ۱۲تا ۱۶ لیوان آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.
منبع:aftabir.com  


ویدیو مرتبط :
با این ویدئو، 10 روزه، 10 کیلو لاغر می شوید - دکتر پلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونالدو در 90 روز، 14 کیلو لاغر شد


تازه‌ترین عکس‌ها از رونالدو نشان می‌دهد، "پدیده" در برنامه کاهش وزنش موفقیت زیادی را به دست آورده است. لوئیز نازاریو دِلیما (رونالدو) قرار بود الگوی میلیون‌ها هموطنش شده و آنها را به "لاغر شدن" وا دارد.

تازه‌ترین عکس‌ها از رونالدو نشان می‌دهد، "پدیده" در برنامه کاهش وزنش موفقیت زیادی را به دست آورده است. لوئیز نازاریو دِلیما (رونالدو) قرار بود الگوی میلیون‌ها هموطنش شده و آنها را به "لاغر شدن" وا دارد.

رونالدو باید به برگزاری جام جهانی 2014 در برزیل کمک کند. او یکی از اعضای کمیته‌ محلی میزبانی این رقابت‌هاست. با این همه داشتن 118.4 کیلوگرم وزن و 1.84 قامت، 25.5 درصد چربی و دور شکم 107 سانتیمتری در کنار کلسترول خون 283 باعث می‌شد تا رفتن به هر یک از پروژه‌های مربوط به جام جهانی از جمله ورزشگاه‌های میزبان جام بیستم برای او به عذابی سخت تبدیل شود. بر اساس یک ارزیابی بدنی (Body-Mass-Index) رونالدو نه تنها اضافه وزن داشت که حتی با "چاقی مفرط" دست به گریبان بود.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال برزیل سه ماه پیش اعلام کرد، قصد دارد با حضور در یک شوی تلویزیونی وزنش را کاهش دهد. رونالدو آن زمان 118.4 کیلوگرم وزن داشت و قرار بود در مدت سه ماه وزنش را به 104 کیلوگرم برساند. این کاهش وزن برای او چندان هم مفت نبود و او در ازای هر گرمی که از وزنش کم می‌کرد، رقمی را از یک شبه تلویزیونی دریافت می‌کرد. این برنامه که در شبکه "Globo" برزیل پخش می‌شد، «Medida Certa» نام داشت که به معنای "اندازه مناسب" است. برزیلی‌ها برای سه ماه تمام می‌توانستند شاهد لاغرشدن ستاره خود باشند و ببیند او شنا و پیاده روی می‌کند، می دود، مشت و در نهایت رکاب می‌زند. در وب‌سایت این برنامه هم می‌شد شاهد روند پیشرفت روزانه کاهش وزن رونالدو بود. پدیده در ابتدا می‌خواست 18 کیلوگرم از وزن خود را کم کند.

رونالدو که روزگاری نه چندان دور بهترین فوتبالیست جهان بود، هنوز هم محبوب برزیلی‌هاست و این محبوبیت به دلیل کیلوهایی که از دست ‌داد، بیشتر هم خواهد شد. او می‌خواست نمادی برای همه آنهایی باشد که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند: "فکر نمی‌کنم کار ساده‌ای باشد. هر کسی که پیش از این یک بار تلاش کرده تا وزن کم کند، می‌داند، این کار چه اراده‌ای می‌خواهد."

به نوشته روزنامه‌ای محلی، رونالدو 2.25 میلیون یورو دریافت و آن را صرف هزینه‌های عمومی خواهد کرد. هر هزار گرم کاهش وزن 125 هزار یورو می‌ارزید! هر چند شبکه تلویزیونی "گلوبو" پرداخت چنین رقمی را به شدت رد کرد.

90 روز رژیم غذایی درست، ورزش و مراقبت‌های پزشکی در برابر دوربین‌های تلویزیونی جواب داد و رونالدو را به هدفش رساند. تازه‌ترین تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد دور شکم مهاجم سال‌های دور رئال‌مادرید و اینتر به میزان زیادی کاهش یافته است.

رونالدو تلاش خود را سپتامبر گذشته آغاز کرد و باید تا فردا (یکشنبه) وزن خود را به 104 کیلوگرم می‌رساند. این ورزشکار بازنشسته در آغاز رکورد جاه‌طلبانه یکصد‌کیلوگرم را برای خود در نظر گرفته بود!


به گفته نزدیکان رونالدو خود او هم از این موفقیت هیجان‌زده شده است. مارکو آتالا، مربی بدنساز رونالدو دراین‌باره گفت: اگر می‌خواست شاید می‌توانست دوباره به صورت حرفه‌ای به فوتبال بپردازد ولی به من گفت دیگر نمی‌خواهد؛ چرا که توان ورزیدگی خاص ورزشکاران را ندارد و نمی‌خواهد سفر کند."

رونالدو فوریه 2011 کفش‌هایش را آویخت و از فوتبال کناره گرفت.