سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هرچه كمتر، بهتر !


وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یك نظر دارند: «هرچه كمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند...




وقتی صحبت از موی صورت و بدن می‌شود همه خانم‌ها یك نظر دارند: «هرچه كمتر، بهتر» اما برای رسیدن به این هدف خانم‌ها را‌ه‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. خب این هم یك واقعیت است كه نمی‌توان یك راه برطرف كردن موهای زائد را به عنوان «بهترین» شیوه برای تمام زنان نام برد. متخصصان این حیطه هم می‌گویند، به طور كلی می‌توان در مورد معایب یا فواید هر شیوه صحبت كرد اما از آنجایی كه ویژگی‌های پوست و موی هر فرد با فرد دیگر فرق می‌كند، نمی‌توان با قطعیت در مورد تمام افراد جامعه صحبت كرد. به هر حال زمان، هزینه، نوع مو، نوع پوست و میزان تحمل درد در افراد مختلف متغیرهایی هستند كه فرق می‌كنند و هر شخص باید خودش‌ یك شیوه را انتخاب كرده یا حتی چند شیوه را به طور تركیبی انتخاب كند.

راهنمای زیر به شما كمك می‌كند تا در مورد تمام شیوه‌ها اطلاعاتی كسب كنید.



یك‌بار برای همیشه

لیزر

اصول:
شاید تمام خانم‌ها دوست داشته باشند اتفاقی بیفتد كه آن‌ها دیگر مجبور نباشند فكر اصلاح موهای زائد خود باشند. این می‌تواند یك خبر خوب برای آن‌ها باشد. «دیویدجی گلدبرگ»، متخصص لیزر در مركز پزشكی سن انوره در نیویورك و رئیس بخش تخصصی پوست در دانشگاه هكن ساك در نیوجرسی می‌گوید: «با چند جلسه لیزرتراپی می‌توان كاری كرد كه خانم‌ها دیگر  نیازی به اصلاح مرتب موهای زائد خود نداشته باشند.»

دكتر «ناهید عباسی»، متخصص لیزرپوست و اعمال زیبایی پوست و مو در مركز زیبایی بركلی هیتراست ومكانیسم عملكردی لیزر در زدودن موهای زائد را توضیح می‌دهد: «دراین شیوه طول امواج نوری بسیار پرانرژی پیگمان‌های داخل ریشه مو را هدف می‌گیرند و از بین می‌برند. درواقع گرمای تولید شده از این لیزر باعث از بین رفتن توانایی ریشه مو و نبود توانایی رشد كردن فولیكول‌های مو می‌شود. البته دكتر «هریسپانی اوهانیان»، پزشك متخصص پوست در پاراموس در آستین ویلخ می‌گوید: «افراد نباید این تصور را داشته باشند كه در مدت كوتاه با لیزر تمام موهای زائد آن‌ها از بین می‌رود بلكه حتی ممكن است برای این كار به یك سال زمان نیاز باشد.»

یك توصیه:
 دكتر عباسی می‌گوید: «فقط در مراكز پزشكی معتبر عمل لیزر موهای زائد را انجام دهید.» او ادامه می‌دهد كه در نیویورك و نیوجرسی فقط پزشكان مجاز به انجام لیزر پوست هستند و این كار نباید توسط افراد دیگر (مثلا تكنسین‌ها) انجام شود. او ادامه داد: «اگر دستگاه مناسب و كالیبره شده لیزر و فرد متخصص و آگاه به كار با دستگاه وجود نداشته باشد به سادگی ممكن است پوست فرد سوزانده شود.» این پزشك متخصص همچنین می‌گوید كه حتما مراكزی كه این كار را انجام می‌دهند باید حداقل 2 دستگاه لیزر، یكی برای پوست‌های روشن و یكی برای پوست‌های تیره داشته باشند تا براساس نوع پوست از دستگاه لیزر مناسب استفاده شود.

مناسب برای:
 دكتر گلدبرگ می‌گوید: «لیزر یك انتخاب مناسب برای پاها و بازوهاست زیرا می‌توان در یك جلسه بخش‌های وسیعی از بدن را لیزر كرد. در ضمن از لحاظ تئوریك لیزر بدون درد بوده و برای مناطق حساس مثل بازوها و زیربغل مناسب است.»

توجه:  قیمت لیزر بسیار بالاست و درواقع گران‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد است. براساس گفته‌های دكتر عباسی‌، هر جلسه برداشتن موهای زائد توسط لیزر در نیویورك بین 100 تا 150 دلار و در نیوجرسی بین 75 تا 125 دلار هزینه دارد. در ضمن یادتان باشد كه برای برداشتن موهای زائد كل بدن حداقل به 4 تا 6 جلسه لیزر و گاه حتی 10 تا 12 جلسه نیاز است. اما جالب است بدانید كه افراد فعال در این حیطه می‌گویند كه پول خرج كردن برای انجام لیزر كاری سودمند است زیرا شما یك‌باره مبلغی می‌پردازید اما تا آخر عمر دیگر نیازی به پرداخت هزینه خرید تیغ، اپی‌لیدی یا موم و مراجعه به مراكز زیبایی و سالن‌ها ندارید.



دم دستی ترین روش

اصلاح تراشیدن موها

اصول:
با حركت‌دادن یك تیغ بر روی پوست‌تان موها را می‌برید و پوست‌تان را صاف و بدون مو می‌كنید. دكتر «نانسی دوگان»، متخصص جراحی‌های ترمیمی و زیبایی پوست در مونت‌كلر در این مورد می‌گوید: «بهترین كار این است كه در همان آغاز استحمام، موهای‌تان را با تیغ بزنید نه در انتهای حمام‌كردن،‌ زیرا در این حالت به پوست فرصت نمی‌دهید تا آب به خود جذب كند و متورم شود و در نتیجه اصلاح را برای شما آسان‌تر می‌كند.»

یك توصیه:
برای پاهای‌تان بهترین كار این است كه موها را در خلاف جهت رشد‌شان اصلاح كنید اما در مورد ران‌ها و كشاله‌ ران‌ این كار را نباید انجام داد و بهتر است كه موها را در جهت رشد آن‌ها اصلاح كرد. دكتر دوگان می‌گوید: «موها در این ناحیه زبرتر و خشن‌تر هستند، در نتیجه با اصلاح قسمت بالا  برعكس جهت رویش موها باعث می‌شوید كه موهای ناكامل افزایش یافته و میزان التهاب و حساسیت پوست افزایش یابد.» این متخصص در مورد موهای زیر بغل هم می‌گوید: «موهای این ناحیه در 4 جهت مختلف رشد می‌كنند و برای همین اصلاح آن‌ها سخت است اما بهترین كار این است كه از یك كرم مخصوص اصلاح، استفاده كرده و موها را به سمت پایین اصلاح كنید.»

وسایل مورد استفاده:
«ملیسا آشتون»، متخصص زیبایی و بهداشت پوست در وست‌اورنج در كالیفرنیا می‌گوید: «بهتر است با استفاده از یك روغن پوستی كه باعث نرم‌شدن موها و پوست می‌شود، اصلاح كنید.» او همچنین می‌گوید: «تیغ‌های جدید، به خصوص انواع 4‌تیغه كه نوارهای اصلاح و مرطوب‌كننده پوست هم دارند، برای اصلاح مناسب هستند.»

بهترین نقاط برای اصلاح: پاها و زیر بغل

توجه: موها ممكن است حتی در عرض یك روز مجددا رشد كنند.



مناسب

استفاده از موم

اصول:
در این شیوه سنتی یك لایه نازك از موم گرم یا سرد روی پوست گذاشته می‌شود. سپس فرد یك نوار كاغذی یا چسب را روی پوست خود می‌چسباند و آن را خلاف جهت رشد موها می‌كند و این‌گونه موها از جای خود در می‌آیند. گاهی در این شیوه لایه نازكی از پوست هم همراه موها كنده می‌شود.خب، قاعدتا اولین چیزی كه به ذهن می‌رسد درد ناشی از این حالت و آن احساس ناخوشایند درد هر بار كندن نوارهاست. دكتر «جان‌‌فورد»، متخصص زیبایی در مركز یوروپین اسكین‌كر در نیوجرسی آمریكا توصیه می‌كند، برای این كه در طی این كار درد كمتری بكشید بهترین كار این است كه قبل از زدن موم به پوست، حتما سطح پوست خودتان را با یك لایه نازك از روغن‌ها و چرب‌كننده‌های پوستی بپوشانید و در ضمن از نوارهای كاغذی كوچك‌تر با تعداد بیشتر استفاده كنید. براساس گفته این پزشك،‌لایه محافظ چرب‌كننده پوست باعث می‌شود كه موم به داخل پوست راه نیابد و فقط موها را در بر بگیرد و در نتیجه در زمان كندن نوارهای كاغذی، لایه پوستی كنده نشود.

یك توصیه:
 «نوال‌ناصر»، مسئول سالن زیبایی و آرایشی بیون‌دی‌اسپا كه دیپلم مراقبت‌های پوستی دارد، می‌گوید: «اگر در خانه این كار را انجام می‌دهید باید مراقب این باشید مومی كه استفاده می‌كنید، مدت زیادی در هوای آزاد نماند تا احتمال آلوده‌شدن آن به باكتری و سایر عوامل بیماری‌زا كاهش یابد. در ضمن نباید از نوارهای كاغذی برای بیشتر از یك نقطه استفاده كنید.» نوال ناصر می‌گوید: «به‌خصوص در سالن‌های آرایشی و زیبایی باید مراقب این موضوع باشید كه از موم تازه و مورد استفاده قرار نگرفته و چسب‌های استریل كه تاكنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند برای هر فرد استفاده شود. اگر وسیله مخصوص هر فرد برای دیگری استفاده شود، خطر انتقال بیماری‌های عفونی- پوستی از فردی به فرد دیگر وجود دارد.»

توجه: هر 2 یا 3 هفته یك‌بار باید مجددا این كار را انجام دهید.



وقتی برق به پوست‌تان وصل می‌كنید

الكترولیز

در دهه 80 ناگهان الكترولیز به محبوب‌ترین شیوه برداشتن موهای زائد بدل شد. خب، این شیوه از بین نرفته است و اگرچه شهرت و محبوبیت آن كاسته شده اما هنوز برخی زنان و دختران برای زدودن موهای زائد خود از آن استفاده می‌كنند. در واقع این شیوه تنها شیوه موثر در برداشتن موها به‌طوركامل به غیر از لیزر است. «سوزان رزن‌برگ» كه دیپلم الكترولیز را دارد می‌گوید: «محل قرار گرفتن ریشه‌های مو و همین‌طور اعصاب و عروق خونی است كه درواقع لایه‌ای است فولیكول‌های مو را تغذیه می‌كند، فرو برده می‌شود و سپس یك جریان الكتریكیز در این بخش به آن وصل می‌شود و این جریان الكتریكی باعث مرگ ناحیه پاپیلای مو و دیگر سلول‌های رشد یابنده اطراف فولیكول‌ مو می‌شود و این‌گونه باعث می‌شود كه دیگر موها رشد نكنند.

مناسب برای:
 سوزان رزن‌برگ می‌گوید: «این شیوه را می‌توان برای زدودن تمام موهای زائد بدن به جز موهای داخل گوش و بینی استفاده كرد.» درضمن او متذكر می‌شود كه این شیوه بهترین نتیجه را در مورد موهای تیره و زبر دارد زیرا یافتن این موها و فولیكول‌های آن‌ها ساده‌تر از موهای روشن و نازك است.

توصیه تكمیلی:
 در بین دفعات الكترولیز هرگز از شیوه‌های موم گذاشتن یا موچین استفاده نكنید زیرا با این شیوه‌ها ممكن است داخلی و زیرپوستی باشد و با این شكل یافتن آن‌ها و الكترولیز‌كردن فولیكول‌های آن‌ها سخت‌تر می‌شود.


ویدیو مرتبط :
در تدریس با پاورپینت محتوا هرچه کمتر بهتر باشد بهتر است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر


وضعیت بازار لپتاپها به شکلی است که ترجیح میدهیم فعلا دست به خرید نزنیم و به دوستان و آشنایان هم توصیه کنیم خرید این کالا را به تعویق بیندازند.این فهرست شامل سه لپتاپی است که با کمترین قیمتها، تواناییهای معقولی از خود به نمایش میگذارند.

هفت صبح: هر سه لپ‌تاپ موجود در این فهرست جزو ارزان‌قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. با این حال ما آنها را به این خاطر ستایش می‌کنیم که کیفیت را قربانی قیمت نکرده‌اند

وضعیت بازار لپتاپها به شکلی است که ترجیح میدهیم فعلا دست به خرید نزنیم و به دوستان و آشنایان هم توصیه کنیم خرید این کالا را به تعویق بیندازند. با این حال بعضیها چارهای ندارند و به خاطر نیازشان مجبورند دست به کار شوند. این فهرست شامل سه لپتاپی است که با کمترین قیمتها، تواناییهای معقولی از خود به نمایش میگذارند.

 Lenovo Essential B570e-O


IBM


لپتاپهای سری B کمپانی Lenovo از لحاظ ظاهری و از لحاظ تکنولوژی سختافزاری، شباهت زیادی به سری گرانقیمت Thinkpad دارند. این لپتاپهای 15.6 اینچی از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و بیشتر برای کسانی مناسبند که به دنبال لپتاپی پیشرفته و با کیفیت با قیمتی مناسب برای کارهای مهندسی و اداری هستند. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپتاپها از رزلوشن واید 1366x768 استفاده میکند. روشنایی صفحه نمایش بسیار خوب بوده و از زاویه دید بالایی برخوردار است. شاید تنها ایرادی که بتوان به صفحه نمایش این دستگاه گرفت، براق بودن آن است که البته با قیمتی که این لپتاپ ها دارند، انتظار داشتن صفحه نمایش مات خیلی منطقی نیست.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 از لحاظ تنوع پورتها و ورودیها، سری B، بسیار کامل است. علاوه بر سه پورت USB 2.0، یک پورت ترکیبی eSATA و USB هم وجود دارد که به کمک آن میتوانید هاردهای SATA را با سرعتی بالا و به راحتی به لپتاپ خود متصل کنید. به علاوه خروجی استاندارد VGA، یک پورت HDMI نیز برای وصل کردن لپتاپ به سینمای خانگی وجود دارد.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

کیبورد مناسب

کیفیت بد بلندگوها

قیمت: حدود یک میلیون و 500 هزار



 Aspire E1-571-33122G50Maks


Acer

یکی از دغدغههای اصلی مصرفکنندگان، پیدا کردن بهترین لپتاپ در بازه قیمتی مورد نظر است. در این میان Acer همواره به تولید لپتاپهایی که فراتر از قیمتشان عمل میکنند یا به اصطلاح لپتاپهای «به صرفه» معروف بوده است. بدنه خارجی E1-571 کاملا از پلاستیک براق مشکی ساخته شده ولی هنگامی که دستگاه را باز میکنید با ترکیبی از رنگهای نقرهای و مشکی مواجه خواهید شد به طوری که استراحتگاه مچ دست کاملا نقرهای بوده ولی کیبورد و قسمتهای بالاتر، مشکی و مات هستند.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 درست است که بدنه دستگاه فلزی ساخته نشده است ولی به محض اینکه با لپتاپ کار کنید، متوجه کیفیت ساخت و استحکام بالای دستگاه خواهید شد. به لطف بدنه عریض لپتاپ، Acer یک کیبورد بزرگ به همراه بخش عدد جداگانه را روی سری E1-571 قرار داده است. در بالا سمت چپ کیبورد و در کنار بلندگوی لپتاپ، کلید پاور دستگاه قرار دارد. کلیدها بسیار بزرگ بوده و با وجود اینکه کیبورد از نوع جزیرهای نیست، تایپ کردن با کیبورد دستگاه بسیار لذتبخش است. تاچ پد نیز به خوبی طراحی شده و از حساسیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 قیمت مناسب

  پورت USB 3 ندارد

قیمت: حدود یکمیلیون و 450 هزار



 Inspiron 5110-E

Dell

هیچ چیز بهتر از این نیست که لپتاپی ارزانقیمت داشته باشیم که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و استایلیش به نظر برسد.  Dell Inspiron N5110  از همان لپتاپهای ارزانقیمت و با امکانات خوب است. طراحی و کیفیت ساخت N5110 خوب است. مدت شارژدهی باتری در مدل مجهز به پردازنده Corei3 با باتری 48 وات ششسلولی و WiFi روشن، روشنایی ماکزیمم نمایشگر و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری به حدود سه ساعت و 33 دقیقه رسید. این مدت زمان شارژدهی برای لپتاپی 15.6 اینچی با این قیمت بسیار خوب است.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 نمایشگر همچنان کاملا براق است و به راحتی نور محیط را بازتاب میکند. این مسئله در زیر نور آفتاب میتواند کمی مشکلساز باشد. هرچند که نمایشگرهای براق اصولا کمی با کیفیتتر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه افقی نیست و رنگها خیلی زود تغییر وضعیت میدهند. با وجود امکانات سخت افزاری بسیار زیاد و عالی با بدنهای ساخته شده از پلاستیک مواجه هستیم که همچنان کاملا استایلیش به نظر میرسد. به خصوص پیرامون صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت نکنید ممکن است اصلا متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید.

پادشاهان بازار لپ‌تاپ‌ها؛ هرچه ارزان‌تر بهتر

 صفحه نمایش LED

  تقریبا ندارد

قیمت: حدود یک میلیون و 700 هزار