سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

«هاماملیس» آکنه و جوش را درمان می کند



 

 

«هاماملیس» آکنه و جوش را درمان می کند

 

هاماملیس، بوته ای علفی است که در شمال آمریکا، اروپا و آسیا به عمل می آید. این گیاه با گل های زرد روشن خواص درمانیمتعددی دارد که در این مطلب از «ehow» به آن اشاره شده است.

 

هاماملیس ، آکنه و جوش را درمان می کند.

 

برای قطع خون ریزی داخلی و خارجی به کار برده می شود.

 

پوست درخت و برگ آن برای درمان گزیدگی حشرات و رفع کبودی به کار برده می شود.

 

این گیاه در داروهای مربوط به بواسیر، برای کوچک کردن و انقباض عروق خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ناراحتی های پوستی را التیام می بخشد، منافذ پوست را کوچک می کند و پف زیر چشم را کاهش می دهد.

 

دم کرده تهیه شده از پوست و برگ آن، ناراحتی روده و خون ریزی معده را برطرف می کند.

 

مخلوطی از عصاره این گیاه و آب برای برطرف کردن التهاب چشم مفید است.

 

مانع عفونت ترک پا می شود.

 

برای کاهش درد و ورم به هنگام دندان درآوردن، کمی از آن را به لثه کودک بمالید.

 

دم کرده آن اسهال را برطرف می کند و غرغره با آن گلودرد را تسکین می دهد.

 

برای کاهش ورم و درد واریس، پارچه آغشته به دم کرده این گیاه را روی پاها بمالید و پاها را بالا بگیرید.

 

مصرف بیش از حد دم کرده آن ممکن است سبب ایجاد حالت تهوع، استفراغ و یبوست شود.


منبع:روزنامه خراسان


ویدیو مرتبط :
درمان خانگی جوش آکنه جای جوش با کرمهای گیاهی 5040 : 09120852440

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان قطعی آکنه یا جوش با طب چینی و طب سوزنی



درمان قطعی آکنه یا جوش با طب چینی و طب سوزنی

درمان قطعی آکنه یا جوش به هر فرمی با طب چینی و طب سوزنی

 

درمان جوش صورت,درمان آکنه,درمان جوش صورت با طب چینی,درمان آکنه با   طب سوزنی

 

درمان قطعی آکنه یا جوش با طب چینی و طب سوزنی:

آکنه یا جوش چیست؟ آکنه یا جوش ، ضایعه یا عارضه ای است که در اثر بسته شدن منافذ و خروجی های غدد چربی و غدد سبابه که در پوست وجود دارند بوجود می آید .

 

در یکسری از موارد آکنه به دلیل مویی که از زیر پوست می خواهد خارج شود ایجاد می شود، وقتی که مومستقیم  از پوست بیرون نیاید ،در فاصله ای که در پوست رشد می کند به عنوان یک جسم خارجی توسط بدن و سیستم دفاعی بدن شناخته شده ،واکنش سیستم دفاعی بدن را برانگیخته، ترشح و تجمع گلبولهای سفید را ایجاد می کند و عارضه ای به نام جوش پدید می آید.

 

انواع آکنه و جوش صورت

آکنه یا جوش با توجه به اینکه در چه ناحیه و لایه ای از پوست تجمع و التهاب ایجاد کند ، به شکلهای مختلفی دسته بندی می شود:

از یک لکه قرمز رنگ و یک التهاب شدید یا اصطلاحا" جوشهای زیر پوستی با سر سفید یا سیاه شروع می شود تا جوشهایی چرکی ملتهب و قرمز رنگ متغییر می باشد.

 

حتی سیستم دفاعی می تواند با شدتی به این ناحیه حمله کند که برجستگی های بسیار بزرگ و عفونت های شدیدی ایجاد کند و اصطلاحا" عارضه ای به نام آکنه ی ولگاریس یا جوشهای گوشتی را تشکیل دهد.

 

اگرآکنه ای که ایجاد شده و نیزواکنش سیستم دفاعی بدن زیاد باشد حتی می تواند به لایه ی زیر پوست که درم نام دارد آسیب برساند و در صورت آسیب دیدن درم،جای جوشها نیز روی پوست می ماند.ترکاندن و فشار دادن جوشها منجر به پخش شدن التهاب در لایه ی زیر پوست می شود و باعث می شود که عفونت و التهاب این جوش به لایه ی عمقی تر پوست نیز نفوذ کند و احتمال ایجاد جای جوش را با صدمه زدن به درم بیشتر می کند.

 

به طور خلاصه علت ایجاد جای جوش این هست که لایه ی زیرین پوست آسیب می بیند و اصطلاحا" نقشه ی باز سازی پوست خراب می شود وبه همین جهت پوست جدیدی جایگزین خواهد شد چون نقشه ای در لایه زیرین پوست ندارد، خود به خود اثری ماندگار از جای جوش باقی می ماند.

 

علت اینکه غدد چربی و غدد سباسه بسته می شوند و جوش بوجود می آید چیست؟

در وهله ی اول افزایش هورمونهای مردانه باعث تغییر میزان چربی پوست می شود. به دلیل اینکه هم در مردان هم در زنان درصدی از هورمون مردانه وجود دارد.در آقایان از بیضه ها و غدد فوق کلیوی و درخانم ها از غدد فوق کلیوی، درصدی هورمون  مردانه آزاد می شود.

 

این هورمون توانایی چرب کردن پوست و رشد موهای بدن را دارد،در خانمها باعث رشد موهای ناحیه آنه و زیر بغل می شود و در آقایان ،هم این نواحی و هم صورت باعث رشد مو می شود و در عین حال چربی پوست را تغییر می دهد،بوی عرق بدن آرام آرام ایجاد می شود و باعث تحریک غدد نواحی عرق،صورت و بالا تنه می شود.

 

مویی که می خواهد رشد کند می تواند عاملی برای جوش باشد، چربی پوست که افزایش پیدا می کند عاملی است که می تواند جوش را ایجاد کند و به اصطلاح عدم تحمل و عادت کردن پوست به این هورمونها و تغییرات هورمونی باعث ایجاد جوش، که به اصطلاح جوش غرور جوانی می گویند می شود.

 

نوع دیگری از جوش در سنین بالاتر و حتی بعد از عادت کردن پوست بدن به این هورمونها ایجاد می شود که آن هم به همین علتها و بسته شدن این منافذ خروجی است.

 

روشهای کنترل آکنه و جوش در طب غربی:

در طب غربی برای کنترل آکنه از داروهای مختلفی مصرف می کنند، مثلا"دارویی با ترکیب ایزوترتئویین که با اسم تجاری کترل در داروخانه ها موجود می باشد، این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یک لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست ،باعث می شود سراین مجاری عرق،سباسه و چربی باز بماند و خود به خود مکانیزم ایجاد جوش کمتر شود.

همچنین دارو های آنتی بیوتیکی مانند آزویتروماکسین،سفکسین،سفالکسین نیز برای این درمان وجود دارد. بعد از مصرف این داروها همان مکانیزمی که سلولهای التهابی وگلبولهای سفید به ناحیه حمله می کردند کمتر می شود و میکروبهای آنجا با آنتی بیوتیک ها از بین می روند و سیستم دفاعی در آنجا تجمع پیدا نمی کند و خود به خود التهاب وعفونت جوشها کمترمی شود.

 

داروهای دیگری که در داروخانه است،داروی شبه هورمونی است مثل اسپلین و لاکتون که برای جوش داده می شود و این دارو با تغییر میزان هورمونهایی که از غدد فوق کلیوی آزاد می شوند در درمان جوشها تاثیر دارد.

 

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد که به صورت رقابتی با تستسترون عمل می کند ومی تواند باعث شود تا مکانیزم هورمونی ایجاد جوش از بین برود. ولی نکته اینجاست که تمام این داروها فقط باعث کنترل ایجاد جوش می شوند و در عمل تا وقتی که پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نکند این مشکل وجود نخواهد داشت.

 

درمان جوش صورت,درمان آکنه,درمان جوش صورت با طب چینی,درمان آکنه با   طب سوزنی

 

هدف از درمان جوش در طب چینی:

هدف از درمان جوش در طب چینی - هدف از درمان جوش در طب چینی فقط زیبایی برای فرد نیست تا با فواصل طولانی تر و با دوره های کوتاه تری درمانجو را اذیت کند تا پوست به این تغییر و این بالانس هورمونی عادت کند وبا کمتر شدن دفعات جوش و کم شدن التهاب ،احتمال ایجاد جوش کمتر شود در حقیقت یک اثر آنی مد نظراست که صورت و پوست زیباتر شود و نیز یک اثر دراز مدت که جای جوش که به صورت دائم در بدن و صورت می ماند کمتر شود.یکسری از جوشها هستند که در نواحی تحت فشار بدن مثل پشت کتف ها،کمر و یا در نواحی نشیمنگاه دیده می شوند، زیرا در این نواحی غده ای قرار است ترشحی داشته باشد، مویی قرار است خارج شود و در اثر نشستن،دراز کشیدن،این مو پیچ می خورد و این غده سرش بسته می شود و جوش بوجود می آید.

 

تفاوتهای درمان آکنه در طب چینی و طب غربی:

در طب چینی نگاهی که به آکنه می شود بسیار متفاوت با طب غربی می باشد،در طب چینی اعتقاد بر این است که هر جوشی در اثر گیر کردن خون و انرژی در ناحیه ای از صورت و بدن به شکل جوش قرمز رنگ یا سر سیاه و زیر پوستی بوجود می آید واگر جوش همراه با چرک یا خیلی قرمز و ملتهب باشد، اصطلاحا" در اثر گیر کردن خون و حرارت در آن ناحیه می باشد.

 

در طب چینی اعتقاد بر این است که خون و حرارت باید در بدن به صورت متعادل حرکت کنند،اگر خون، انرژی و گرما ( یانگ) درست در بدن حرکت نکنند و در مسیر حرکت آنها گرفتگی وجود داشته باشد، احتمال ایجاد جوش بالا خواهد رفت،ارگانی که می تواند در طب چینی باعث شود که این گیرکردن در حرکت از بین رود و می تواند پوست را کنترل کند ارگان ریه است.

 

درمان جوش صورت,درمان آکنه,درمان جوش صورت با طب چینی,درمان آکنه با   طب سوزنی

 

درمان آکنه و جوش صورت با طب چینی:

در طب چینی اعتقاد بر این است که بیشترین ارگانی که در بدن گرما و حرارت تولید می کند و به طبع آن باعث ایجاد جوش می شود معده و کبد است،کبد طب چینی اولین سد دفاعی بدن در برابر احساسات است به همین سبب با هر عصبانیت واسترس ، می تواند گرما تولید کند و این گرما باعث ایجاد جوش در بالا تنه می شود.به این سبب می گوییم بالا تنه زیرا در طب چینی می گویند که گرما به بالاترین ناحیه بدن می رود و اگر جوش بوجود بیاید در وهله اول در ناحیه صورت و گردن و بعد پایین بدن ایجاد می شود.

 

معده ارگانی است که می تواند حرارت بالایی را تولید کند،هر غذای چرب،هر غذایی که حرارت بالایی داشته باشد و هرغذایی که طبیعت گرم داشته باشد مانند: لبنیات چرب و خصوصا" پنیر پیتزا،فست فود،گردو،زنجبیل،دارچین وفلفل باعث تولید حرارت و گرما می شوند و به بالاترین قسمت بدن می رود و باعث بسته شدن مسیر خون و انرژی در زیر پوست و ایجاد آکنه می شود.

 

در بسیاری از موارد حتی با یک جلسه ممکن است فرد درمان شود و مدتها و سالیان سال از شر آکنه ها خلاص شوید.یکی از ساده ترین درمانهایی که در طب چینی انجام می شود و جوابدهی بسیار خوبی دارد.

یکی  دیگراز ساده ترین درمانهایی که در طب چینی انجام می شود گرفتن چند قطره خون با وسیله ای به نام لنست یا سر سوزن ، بدون درد و اذیت از نقاط خاصی ازطب سوزنی می باشد و برای خارج کردن گرما از مسیرانجام می شود.

 

درمان جوش صورت,درمان آکنه,درمان جوش صورت با طب چینی,درمان آکنه با   طب سوزنی

 

شما اگر به عکسهای طب سوزنی و مسیر های صورت دقت کنید چند مسیر عمده در سر و صورت قرار دارد که مهمترین آن معده است وعمده مسیری که از شقیقه و پیشانی رد می شود مسیر کیسه صفرا است که با خارج کردن گرما از این دو مسیر و گرفتن چند قطره خون می توان سخترین جوشها یا آکنه ها را به صورت کامل درمان کرد،برای آکنه هایی که گرمای زیاد و چرک به همراه دارند با وسیله ای به نام سوزن هفت ستاره در طب چینی که یک چکش ظریف فنری است و هفت سوزن روی آن قرار دارد استفاده می کنند و می توان به صورت موضعی روی آکنه های بزرگ بزنیم و به راحتی حرارت را از آنها خارج کنیم و وقتی که حرارت را خارج کردیم، بدون اینکه جای جوش بماند این درمان انجام می شود.

 

داروهای خنک کننده ای که هم در طب چینی وسنتی وجود دارد کمک های درمانی خوبی می تواند داشته باشد ولی در بسیاری از موارد لازم نیست.

 

خیلی از خوانندگان این مقاله شاید شنیده باشند که جوشهای صورت و بدن را با حجامت کردن نیز می توان درمان کرد و حجامت ایرانی در بسیاری موارد ارتباط بسیار نزدیکی با  کار روی نقاط طب سوزنی دارد و خیلی  ازحجامت کاران ایرانی بعد از آموزش دیدن حجام چینی گفته اند که شباهت زیادی را در این دو روش دیده اند ولی در حجامت چینی خون بسیار کتر از بدن خارج می شود و همان اثر را نسبت به حجامت ایرانی دارد.

 

بسیاری از شما ممکن است شنیده باشید که فردی با زالو درمانی جوشهای صورت و بدنش درمان کرده است، زالو می تواند حرارتی را که در ناحیه ای آکنه گیر کرده است را از آن قسمت خارج کنددر اصل همه ی این طب ها تقریبا" یکسان هستند و در طب چینی هم این کار انجام می شود.

 

البته در طب چینی ابتدا با طب سوزنی  و روش کت گوت ریشه ی ایجاد این جوشها در صورت و بدن درمان می شودمثلا" معده ای که حرارت زیاد تولید می کند و یا روده ای که حرارت را در خود نگه می دارد.

 

معمولا" در1 تا 3 جلسه این درمان انجام می شود و ماندگاری بسیار بالایی دارد و نیازی به مصرف دارو نیست.تحمل کردن این درمان اصلا" سخت نیست ونسبت به درمان دارویی،پیلینگ و لایه برداری و هر درمان فیزیکی،شیمیایی،عوارض خاصی هم ندارد و طبق گزارشی که درمانجو ها  بعد از درمان به ما داده اند این درمان 3 تا 5 سال ماندگاری دارد. و گفته اند فقط گاهی در اثر استرس و عصبانیت زیاد مقداری جوش بر می گردد ولی دوباره از بین می روند و دیگر نیاز به درمان دوباره نیست.

 

افراد مبتلا به آکنه دچار بیماریهای دیگری می شوند که در اثر گرما و گیر کردن خون در مسیر انرژی ها و خون در بدن به وجود می آیند. مانند:یبوست،سوزش سر معده،بی خوابی،بی قراری،سردرد های میگرنی و غیر میگرنی،عادت ماهانه ی سنگین،درد ناک و لخته دار،این بیماریها در طب چینی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند و فردی که برای آکنه درمان می کند همزمان بعضی از این بیماریها هم بر طرف می شود.

 

طب چینی یک طب کل نگر است که اعتقاد دارد که اگر گرما و حرارت در صورت و سر قرار داشته باشد از یک ارگانی درون بدن در حال نشات گرفتن است که یا معده است یا کبد و یا روده بزرگ که به عنوان علت اصلی ایجاد آکنه می باشند که با درمان ریشه ای این ارگان ها می توان مشکلات دیگر فرد مبتلا به آکنه را بر طرف کرد.

حتی در مواردی علتی که باعث جوش می شود ،کیستهای تخمدان است و باعث عدم تعادل هورمونی می شود و علاوه بر آکنه علائم دیگری نیز با این مشکل بوجود خواهند آمد و با درمان ریشه ای این بیماری می توانید آکنه را نیز از بین ببرید.

 

عوارض روانی آکنه:

آکنه اثرات روانی زیادی بر روی فرد می گذارد واهمیت بسیار بالایی دارد،یک نوجوان دختر یا پسر را در نظر بگیرید که در اثر ایجاد جوشها یا آکنه های شدید و قرمز یا چرکی چه مشکلات اجتماعی در کار زندگی برای آنها بوجود می آید، زیرا نمی توانند ارتباط خوبی به خاطر ظاهر خودشان داشته باشند در صورتی که با این درمان بسیار ساده و و بدون اذیت این مساله روانی هم بر طرف می شود.ما به شما توصیه می کنیم که در رابطه با این موضوعات تحقیق و بررسی داشته باشید و ببینید که چقدر راحت می توان از این بیماری نجات پیدا کنید و بدون درد و صرف وقت زیاد از طریق طب سوزنی و روش کت گوت و طب چینی با آکنه خداحافظی کنید.