سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نیمه‌ گمشده خودتان را پیدا کنید



ارزیابی شخصیت

آزمونی برای‌ شناخت شخصیت

 

هلن فیشر، پژوهشگر و روانشناس آزمونی برای‌تان طراحی کرده که نشان می‌دهد شما چه شخصیتی دارید.

ویژگی‌های شخصیتی

ارزیابی شخصیت

ویژگی‌های شخصیتی

ارزیابی شخصیت

چه نمره‌ای می‌گیرید؟
برای امتیاز دادن به آزمون، برای هر پاسخ  کاملا مخالف به خودتان صفر امتیاز بدهید و یک امتیاز برای هر پاسخ مخالف، دو امتیاز برای هر پاسخ موافق و  سه امتیاز برای هر پاسخ کاملا موافق.  بعد از این، امتیازهای هر معیار را با هم جمع کنید. معیار اول میزان اینکه چقدر شما فردی جست‌وجوگر هستید را اندازه‌گیری می‌کند. معیار دوم اینکه چقدر فرد سازنده‌ای هستید را نشان می‌دهد. معیار سوم مشخص می‌کند شما چقدر مدیر هستید و معیار چهارم اینکه چقدر فردی مذاکره کننده‌ای هستید را  می‌سنجد. دو معیاری که امتیازتان در آن بیشتر است ویژگی‌های شخصیتی اولیه و ثانویه‌تان را مشخص می‌کند.

سرشت شما تغییر نمی‌كند
این مسئله در شبی كه در واشنگتن سخنرانی داشتم برایم اثبات شد. در آن شب خانمی از شنوندگان نزد من آمد و اظهار داشت كه سه سال است که با مردی در رابطه عشقی است. او می‌گفت در این زمان هیچ‌وقت خودم نبودم و نتوانستم خودم را دوست داشته باشم. به دروغ وانمود می‌كردم داستان‌های جنگی دوست دارم و به برنامه‌های ورزشی علاقه دارم. او در كنار مرد مورد علاقه‌اش نقش افراد ساده‌لوح كه هیچ‌ شناختی از علایق خود ندارند را بازی می‌كرده. او تمام تلاش خود را می‌كرده تا از عهده این نقش‌ها برآید. دیگر ناتوان شده بود. می‌گفت: «هر‌گاه مرد مورد علاقه‌ام برای سفر كاری از شهر خارج می‌شود من به خود واقعی‌ام تبدیل می‌شوم.»

 

اریك فروم، روانشناس می‌گوید: «صداقت در عشق به این معناست كه علاقه شما منجر به تخریب هویت كسی نشود.» من پیش‌بینی می‌كنم كه این زن نهایتا از این نقش بازی كردن خسته می‌شود و با خود واقعی‌اش با عشقش روبه‌رو می‌شود. صداقت او در ‌نهایت دو نتیجه خواهد داشت؛ باعث شكست یا شكوفا شدن عشقش می‌شود. مهم نیست چه بر سر رابطه‌شان می‌آید بلكه مهم این است كه او حس بهتری نسبت به خودش پیدا می‌كند.

منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو مرتبط :
آیا نیمه ی گمشده ات را پیدا کردی ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این آزمون نیمه‌گمشده تان را پیدا کنید


به سؤالات آزمونی که در ادامه آورده‌ام پاسخ دهید تا به شما بگویم چه کسی هستید و چرا عاشق فردی خاص می‌شوید. با توجه به نتیجه آزمون‌تان می‌توانم به شما کمک کنم نیمه‌گمشده خودتان را پیدا کنید.


مجله سیب سبز: به سؤالات آزمونی که در ادامه آورده‌ام پاسخ دهید تا به شما بگویم چه کسی هستید و چرا عاشق فردی خاص می‌شوید. با توجه به نتیجه آزمون‌تان می‌توانم به شما کمک کنم نیمه‌گمشده خودتان را پیدا کنید و همیشه در کنارش بمانید. این جمله‌ها را بخوانید و اولین پاسخی که به ذهن‌تان می‌رسد را علامت بزنید. پس از پاسخ دادن به همه جملات با روشی که در آخر گفته شده به خود امتیاز دهید.

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است


چه نمره‌ای می‌گیرید؟

برای امتیاز دادن به آزمون، برای هر پاسخ  کاملا مخالف به خودتان صفر امتیاز بدهید؛ یک امتیاز برای هر پاسخ مخالف، دو امتیاز برای هر پاسخ موافق و  سه امتیاز برای هر پاسخ کاملا موافق.  بعد از این، امتیازهای هر معیار را با هم جمع کنید.

معیار اول میزان اینکه چقدر شما فردی جست‌وجوگر هستید را اندازه‌گیری می‌کند. معیار دوم اینکه چقدر فرد سازنده‌ای هستید را نشان می‌دهد. معیار سوم مشخص می‌کند شما چقدر مدیر هستید و معیار چهارم اینکه چقدر فردی مذاکره کننده هستید را  می‌سنجد. دو معیاری که امتیازتان در آن بیشتر است ویژگی‌های شخصیتی اولیه و ثانویه‌تان را مشخص می‌کند.

شخصیت اولیه و ثانویه شما  

شبیه بودن‌تان به یک تیپ شخصیتی را به معنای نداشتن ویژگی تیپ‌های دیگر در نظر نگیرید. هر کدام از ما، ترکیبی منحصر به فرد از هر چهار نوع تیپ شخصیتی هستیم اما خصوصیات بعضی تیپ‌ها را بیشتر نشان می‌دهیم.

اگر کاشف هستید ...

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

بسیار کنجکاو، پرانرژی و خودانگیخته هستید. هیجان‌دوستی جزئی از شخصیت شماست. خلاقید و دوست دارید از همه چیز سر در بیاورید. شما همراه خوبی برای شادی و تفریح دیگران هستید، در دنیای شما کم‌تحرکی و کسالت‌بار بودن جرم است و عاشق کسانی می‌شوید که دقیقا مثل خودتان هستند.

اگر سازنده هستید...

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

آرام، اجتماعی و مردمی هستید. شما می‌توانید افراد، گروه‌ها، خانواده و اجتماع را به خوبی مدیریت کنید. از نظر دیگران قابل احترام هستید و با احتیاط و حساب شده قدم برمی‌دارید. شما به قوانین و برنامه‌ریزی مقیدید و قابل اعتماد، نکته‌سنج و ریزبین هستید. شما همسر و همدم خوبی خواهید بود اما به شرط آنکه با کسی مشابه خودتان ازدواج کنید.

اگر مدیر هستید...

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

تحلیلگر و منطقی، رک، راستگو، سختگیر هستید و حواس‌تان حسابی جمع است. بسیار قاطع و مصمم هستید و توانایی انجام کارهایی که بر پایه ریاضی، مکانیک و موسیقی استوار هستند را دارید. بلندپرواز و اهل رقابت هستید و همفکر خوبی به شمار می‌آیید. یک مذاکره کننده می‌تواند همسر ایده‌آلی برای شما باشد.

اگر مذاکره کننده هستید...

چه شخصیتی دارید؟ منتشر نشود ناقص است

خیال‌پرداز، همدل، درونگرا، احساساتی هستید و در سخنوری توانایید. در همدردی و همدلی موفق هستید و احتمال اینکه با یک مدیر خوشبخت شوید، بسیار بالاست. مذاکره کننده‌ها عاشق آدم‌های مصمم و جدی می‌شوند. شاید شما هم مثل آنها ترجیح می‌دهید همسرتان را از بین مدیران انتخاب کنید و تا آخر عمر او را تحسین کنید.