سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نگران نباشید جدایی نمی‌كشدتان!



اگر نشانه‌هایی كه گفتیم را در رابطه‌تان دیده‌اید اما دیرتر از آنكه بتوانید كمكی به رابطه‌تان بكنید متوجه خطرساز بودن‌شان شده‌اید، برای‌تان متاسفیم. احتمالا این روزها یك جدایی دردناك را تجربه كرده‌اید و برای برگشتن به زندگی به كمك ما نیازمندید. شاید نكته‌هایی كه در ادامه می‌آید بتواند به شما برای سر و سامان دادن به زندگی‌تان كمك كند.

گریه كنید
چیزی كه شما را نكشد، قوی‌ترتان می‌كند و قطعا یك نامزدی از دست رفته هم شما را نخواهد كشت. پس حالا كه قرار است برای یك زندگی تازه آماده شوید، چند روزی را به سوگواری بگذرانید. اشكالی ندارد، گریه كنید، پرخاشگر شوید و ناسازا بگویید. شما در این چند روز سوگواری از هفت دولت آزاد خواهید بود اما مراقب باشید عزاداری‌تان برای رابطه از دست رفته بیش از اندازه طولانی نشود و زندگی‌تان را مختل نكند.

رابطه از دست رفته , از دست رفتن رابطه‌,جدایی دردناك

حالا وقت آن است كه اتفاقی كه افتاده را یك‌بار دیگر بررسی كنید. در رابطه میان شما و نامزدتان چه گذشته بود؟ چرا از هم جدا شدید؟ سهم شما از آنچه اتفاق افتاده چقدر است و فكر می‌كنید اگر كجای كار اشتباه نمی‌كردید، این اتفاق برای‌تان نمی‌افتاد؟ حالا وقت آن است كه معلم خوبی باشید و از آنچه پیش آمده درس بگیرید.

سرتان را شلوغ كنید
به دوستانی كه مدت‌هاست از آنها خبر ندارید زنگ بزنید، با همكلاسی‌های دانشگاه‌تان قرار بگذارید، برای اضافه كاری در اداره‌تان بمانید اما اجازه ندهید فكر و خیال در مورد نامزد سابق‌تان به ذهن‌تان برگردد. این فكر و خیال‌ها باید محدود به همان قدم اولی كه بعد از جدایی برداشته‌اید، یعنی دوره سوگواری‌تان بماند. پس ماجرا را كش ندهید

زندگی‌تان را از نو بسازید
راهی برای معنا دادن به زندگی‌تان پیدا كنید. ممكن است از دست رفتن رابطه‌ای كه چند سال از عمرتان را برایش خرج كرده‌اید، به شما این احساس را القا كند كه زندگی‌تان را بر باد داده‌اید اما اگر از همین امروز برای بیشتر رشد كردن و رسیدن به اهدافی كه مدت‌ها معلق‌شان كرده‌اید استفاده كنید، مجالی برای فكر كردن به این موضوعات برای‌تان نمی‌ماند.

بدوید
دویدن هم به شما قدرت فرار از فكر‌هایی كه آزارتان می‌دهد را خواهد داد و هم با ترشح بیشتر هورمون اكسی توسین در بدن‌تان به شما قدرت روانی بیشتری را هدیه خواهد كرد. وقتی هر روز بیشتر از 40 دقیقه ورزش كنید، نه‌تنها اجازه حمله كردن افسردگی به زندگی‌تان را نمی‌دهید بلكه برای دوباره ساختن زندگی‌تان هم قدرت و نشاط بیشتری پیدا می‌كنید.

رابطه از دست رفته , از دست رفتن رابطه‌,جدایی دردناك

بلافاصله عاشق نشوید
شاید تصور كنید غم از دست دادن را با آمدن یك فرد تازه به زندگی‌تان راحت‌تر فراموش می‌كنید اما مراقب باشید! این یك فریب بزرگ است! بلافاصله وارد شدن به یك ارتباط دیگر، نه‌تنها در درازمدت كمكی به از بین رفتن احساسات منفی‌تان نمی‌كند بلكه باعث می‌شود با چشم‌های بسته به رابطه دیگری وارد شوید و با اشتباهات خود، شرایط را برای یك شكست دیگر مهیا كنید؛ شكستی كه این بار سخت‌تر و ویران كننده‌تر خواهد بود.

تنها نجنگید
اگر احساس می‌كنید با وجود همه تلاش‌های‌تان نمی‌توانید از دوره سوگواری بیرون بیایید و به خود كمكی كنید، به یك تنه جنگیدن با غم‌های‌تان ادامه ندهید. كافی است به یك روانشناس مراجعه كنید و از او برای برگشتن به روزهای عادی زندگی‌تان كمك بگیرید.

منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو مرتبط :
نگران قضاوت مردم نباشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگران چروک دور چشمتان نباشید



 

چروک  دورچشم

 

خیلی زود است که یک خانم زیر ۳۰ سال نگران چروک دور چشم باشد و یا حس کند اطراف لب‌هایش چروک دارد و درباره راه‌حل آن بپرسد. اما چون می‌خواستید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید برای شما و دیگر خوانندگان این طور شروع می‌کنم که: خانم‌ها از سن ۳۰ سالگی به بعد به تدریج و به آرامی پوست‌شان نازک و خشک می‌شود، به خصوص آنهایی که بدون کرم ضدآفتاب سال‌های طولانی در معرض نور آفتاب مستقیم بوده‌اند، متوجه چین و چروک در صورت و به خصوص دور چشم‌ها می‌شوند.

 

بنابراین اگر پیش از بروز چروک‌ها تحت نظر پزشک از کرم‌های ضد چروک مخصوص دور چشم و مرطوب‌کننده‌ها و ضد آفتاب مناسب استفاده کنید بروز چین و چروک‌ها به تعویق خواهد افتاد. مصرف این کرم‌ها برای مراقبت از پوست باید مداوم و همیشگی باشد و شما می‌توانید از متخصص پوست خودتان بخواهید نوع مناسبی را تجویز کند و مطمئن باشید که نه تنها استفاده از آنها بدون عارضه است بلکه سودمند هم خواهد بود.


اما درباره اینکه بعضی از خانم‌های جوان علاقه‌مند هستند به منظور زیباتر شدن از مواد حجم‌دهنده لب‌ها کمک بگیرند، باید تاکید کنم، به طور کلی توصیه من بر این است که اگر ناهنجاری‌ خاصی در صورتتان ندارید و برای مثال به علت حوادث و تصادف یا ناهنجاری‌های مادرزادی مشکلی در پوست صورتتان نیست از این ایده صرف‌نظر کنید. تزریق ژل‌های مخصوص به وسیله پزشکان متخصص و جراحان پلاستیک می‌تواند برای آنهایی سودمند باشد که بخشی از پوستشان فرو رفته و گود است یا درباره لب‌‌های خیلی نازک یا سینه‌های خیلی کوچک برای زیبایی متقاضیان خاص خود را دارد.

 

هر چند که عوارض جانبی آن به شرط اینکه به وسیله متخصص انجام بگیرد، نادر است اما آیا می‌دانید باید بارها به تکرار تزریق شوند. گاهی واکنش‌های ایمنی بدن به عنوان یک جسم خارجی آن را می‌شناسد و ایجاد عفونت یا حتی عدم قرینگی در دو طرف می‌تواند شما را پشیمان و نازیبا کند. خصوصا اگر به وسیله افراد غیرمتخصص انجام شود. خوب فکر کنید گاهی پشیمانی شما سودی ندارد و برای آن دیر است.

منبع:arayesh.ir