سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نگاه کردن داخل مایکروفر روشن سرطان زاست؟


نگاه کردن به درون مایکروفر و دیدن اینکه غذا چگونه پخته می شود خیلی وسوسه برانگیز است، اما آیا سالم است؟ می خواهیم برایتان توضیح دهیم که باید از این عادت دست برداشت یا خیر.

وب سایت دکتر کرمانی: نگاه کردن به درون مایکروفر و دیدن اینکه غذا چگونه پخته می شود خیلی وسوسه برانگیز است، اما آیا سالم است؟ می خواهیم برایتان توضیح دهیم که باید از این عادت دست برداشت یا خیر.

از آنجا که هر کارمان در این روزها سرطان گرفتنمان را تضمین می کند! مسلما تا به حال چندین بار شنیده اید که نگاه کردن به درون مایکروفر خطرناک است و برای سلامت خوب نیست.

نگاه کردن داخل یک مایکروفر روشن چقدر بد است؟

خوشبختانه برای آن دسته از افراد که با حسرت جلوی مایکروفر می ایستند و به غذایی که دور از دسترسشان در حال چرخیدن است خیره می شوند خبر خوبی داریم.

دکتر توماس استینمن، سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا و استاد چشم پزشکی در دانشگاه کیس وسترن رزرو می گوید: فکر نمی کنم تماشای آنچه در مایکروفر در حال پختن یا گرم شدن  است ضرری داشته باشد. تا به حال نه دیده ام و نه شنیده ام که کسی به خاطر نگاه کردن به درون مایکروفر دچار آسیب دیدگی چشم شود.

جان درینگبرگ مهندس برقی است که آزمون ایمنی لوازم خانگی را انجام می دهد، و می گوید تا به حال چنین چیزی ندیده. او می گوید: هیچکس تا به حال نتوانسته ثابت کند نگاه کردن به درون مایکروفر روشن می تواند به چشم آسیب برساند. درینگبرگ از سال 1970 به کار آزمایش مایکروفرها مشغول است و تا به حال چنین چیزی را ندیده، و یا حتی گزارشی از این دست دریافت نکرده.

اینکه ترس وجود دارد قابل درک است، درباره ماشینی صحبت می کنیم که با تابش تشعشع به غذا آن را گرم می کند.

و چشم ها – به همراه اندام تناسلی – از اعضایی هستند که به این نوع از تشعشع ها بیشترین حساسیت را دارند. دلیل اصلی این است که مایکروفر روی مولکول های آب موجود در غذا ها کار می کند و با به تحرک در آوردنشان گرما تولید می کنند. و چشمان مانند بالن های آبی هستند که می بینند، که به آسیب بسیار حساس هستند.

نگاه کردن داخل یک مایکروفر روشن چقدر بد است؟

تابش تشعشع هایی مانند چیزی که در مایکروفر قرار دارد می توانند باعث تیرگی لنز چشم شوند، که با نام آب مروارید نیز شناخته می شود. اما مایکروفرها به گونه ای طراحی شده اند که این تشعشعات را داخل خود نگه دارند، پس در واقع خطری شما را تهدید نمی کند.

در این وسائل به خوبی مهر و موم شده، و تا زمانی که این در بسته نشده باشد مایکروفر به حرکت در نمی آید. همچنین شیشه ی روی در این وسائل به گونه ای طراحی شده که تشعشعات نتوانند ازآن عبور کنند. تا زمانی که در مایکروفر سالم بماند و مهر و موم باشد خطر خاصی وجود نخواهد داشت. پس با خیال راحت به غذای خود که در حال چرخیدن در مایکروفر است نگاه کنید، این کار کمک نمی کند غذا سریعتر پخته شود! اما ضرری هم ندارد.


ویدیو مرتبط :
آیا اسپری زیر بغل سرطان زاست ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشستن زیاد سرطان زاست



 

نشستن,عوارض نشستن

 

تحقیق صورت گرفته در موسسه تحقیقات سرطان آمریكا می گوید نداشتن فعالیت جسمی خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را افزایش دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، محققان می گویند هر چه فعالیت فرد بیش تر باشد احتمال مبتلا شدن به این سرطان ها كم تر می شود. بنابراین تحرك و جنب و جوش عامل اصلی پیش گیری از سرطان است.

براساس گزارش " یو اس ای تودی"، مطالعات انجام شده در انجمن اپیدمیولوژی سرطان در آمریكا ثابت كرده نرمش های ملایم از قبیل ایروبیك و نیز پرهیز از نشستن طولانی مدت در حفظ سلامت فرد حایز اهمیت هستند.... /   خبرگزارى ایسنا