سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نقش ‌والدین‌ در‌ کنترل دعوای‌خواهر و برادر



 

 

نقش والدین در کنترل دعوای خواهر وبرادر

 

خانواده‌هایی که فرزندان پسر و دختر دارند، حتما شاهد دعواهای آنها بوده‌اند. روان‌شناسان کودک براین عقیده‌اند که نزاع پسر و دختر در خانه، امری بدیهی است؛

 

خانواده‌هایی که فرزندان پسر و دختر دارند، حتما شاهد دعواهای آنها بوده‌اند. روان‌شناسان کودک براین عقیده‌اند که نزاع پسر و دختر در خانه، امری بدیهی است؛ اما نقش والدین در مدیریت این نوع دعوا‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه این‌گونه رفتارهای غلط از سوی فرزندان، پیامدهای سوئی بر خلق و خوی آنها در آینده خواهد گذاشت و از آنها در آینده افرادی عصبی، تندمزاج و بداخلاق خواهد ساخت.

 

 

آنجا که والدین باید نگران شوند

 

شاید بسیاری بر این گمان باشند که دعوای برادر و خواهر امری طبیعی است و نباید خیلی نگران بود؛ زیرا با بالا رفتن سن‌شان، این مشکل خودبه‌خود برطرف می‌شود؛ اما تحقیقات ثابت کرده که تمامی رفتارها و ناهنجاری‌های اخلاقی در سنین بالا، ریشه در کودکی افراد دارد و عمدتا افراد عصبی، بداخلاق و عبوس از کودکی این‌گونه آموزه‌ها را دیده‌اند و خشت اول این رفتار زشت در کودکی گذاشته شده است. طبیعتا این دسته از افراد در کودکی علاوه بر همسن و سالانشان با خواهر یا برادر خود نیز رفتاری غلط داشته‌اند؛ اما چون والدین این موضوع را جدی نگرفته‌اند، این داستان سریالی ادامه پیدا کرده و در سنین بالاتر تبدیل به یک مشکل اخلاقی شده است.

 

 

چه باید کرد؟

 

۱ـ به نیازهای عاطفی کودکتان پاسخ مناسبی بدهید؛ به این معنی که در طول روز فارغ از لحظات معمول زندگی، چند ساعتی با آنها صحبت کنید. شما با این کار علاوه بر این‌که محبتتان را به آنها نشان می‌دهید، صمیمیتی را بین آنها حکمفرما می‌کنید و به مرور می‌آموزند که مشکلاتشان را از راه گفت‌وگو حل کنند.

 

۲ـ سیستم تشویق و تنبیه را بین آنها با رعایت تعادل برقرار کنید. به این معنا که وقتی می‌بینید با هم رابطه‌ خوبی دارند و در حال بازی و تفریح هستند، به جمعشان بپیوندید و علاوه بر بازی کردن با آنها، این رفتار زیبایشان را تشویق کنید. در عوض نسبت به دعواهایشان حساسیت داشته باشید و اجازه ندهید که قبح نزاع بین خواهر و برادر از بین برود و در هر حال این رفتار را زشت و ناپسند بدانند.

 

۳ـ هرگز رفتارهای خوب یکی را به رخ دیگری نکشید؛ به بیان دیگر از مقایسه کردن آنها بپرهیزید. کودکان تحمل ندارند که به هر دلیلی والدین از یکی‌شان راضی باشد و از دیگری ناراضی. این رفتار نوعی حسادت و تنفر آنها از یکدیگر را ایجاد می‌کند.

منبع:فان پاتوق


ویدیو مرتبط :
دعوای خواهر برادر طنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر 14 ساله قربانی دعوای خواهر و برادر شد



 

حكم قرار منع تعقیب مرد جوانی كه متهم است خواهرزاده خود را به قتل رسانده است، پس از عدم حضور اولیای دم در مراسم قسامه صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دهم مرداد سال 88 ماموران پلیس در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد پسر 14 ساله ای با ضربه چاقو به قتل رسیده است. مادر این پسر در تحقیقات با معرفی برادر خود به عنوان قاتل به ماموران گفت: برادرم با من و شوهرم اختلاف داشت. برای همین آن روز به خانه ما آمد و بعد از درگیری با چاقو پسرم را كشت.
 
بعد از اظهارات این بلافاصله متهم به قتل دستگیر شد. وی در بازجویی های نخست به قتل خواهرزاده اش اعتراف كرد و گفت: به خاطر اینكه با خواهر و شوهر خواهرم اختلاف داشتم در درگیری كه با آنها داشتم، ناگهان چاقو به پسر خواهرم خورد و او جان خودش را از دست داد.
 
این مرد در ادامه تحقیقات اعترافات خود را پس گرفت و همه را انكار كرد. وی گفت كه تحت فشار این اعترافات را كرده است.
 
با اینحال پرونده وی پس از صدور كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد. این مرد در این شعبه محاكمه شد و باز هم قتل را انكار كرد. مادر مقتول نیز از دادگاه تقاضای قصاص برادرش را كرد. در نهایت هیات قضایی دادگاه كیفری این پرونده را لوث شناختند. با اعتراض اولیای دم آنها اعلام كردند كه می توانند 50 شاهد بیاورند تا اثبات كنند متهم قاتل پسرشان است.
 
بنابراین صبح امروز قرار بود مراسم قسامه با حضور شهود اولیای دم برگزار شود، اما به دلیل عدم حضور شهود و حتی خود اولیای دم و به دلیل اینكه مراسم قسامه چندین بار به خاطر عدم حضور اولیای دم برگزار نشده بود، در نهایت قضات دادگاه كیفری قرار منع تعقیب متهم را صادر كردند.
 
 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران