سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت مردان



 

میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت مردان

 

از خواص میوه ها و سبزی ها روی سلامت بسیار شنیده ایم. هیچگاه نمی توانیم بین میوه ها و سبزی ها فرق بگذاریم و بگوییم کدام بهتر از دیگری است اما در میان میوه ها و سبزی ها برخی انواع هستند که برای گروه جنسی یا سنی خاصی بسیار مفید ترند از میان آنها می توان به این موارد برای سلامت مردان اشاره کرد:

موز سرشار از انرژی است و دارای پتاسیم فراوانی است. پتاسیم ماده ای است که برای تنظیم عملکرد اعصاب, ضربان قلب و مخصوصا فشار خون لازم است. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و منیزیوم می تواند خطر سکته را در بدن کاهش دهد.به عنوان یک منبع غنی از ویتامین B۶, موز همچنین می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

سلول های قرمز خونی برای داشتن عملکرد مناسب به این ماده نیاز دارند. بنابر این به عنوان یک مرد روزانه قبل از ورزش و کار و هنگام صبحانه یک موز بخورید و در کنار آن از غلات کامل هم لذت ببرید علاوه بر این آب میوه, شیر, گوجه فرنگی و محصولات حاوی گوجه فرنگی و حبوبات منبع خوبی از پتاسیم هستند.کلم بروکلیوقتی صحبت از غذاهای طلایی است, سبزیجات خانواده کلم نظیر کلم بروکلی در پشگیری از بیماری های قلبی پرطان بسیار موثر هستند.

این سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین C, بتا کاروتن پتاسیم و نیتوکمیکال های به نام سولفورافین است که اثرات بسیار قوی علیه سرطان پروستات و کولون دارند.مطالعات تازه محققان دانشگاه هاروارد نشان می دهد افرادی ۵ وعده در هفته از سبزیجات خانواده کلم استفاده می کنند به احتمال کمتر مبتلا به سرطان مثانه یعنی سرطانی که ۲ تا سه بار در مردان شایع است, مبتلا می شوند.

کلم بروکلی, این سبزی بسیار مغزی همچنین سطح ماده هموسیتوئین (نوعی آمینو اسید مرتبط با افزایش مخا بیماری های قلبی و سکته) را هم کاهش می دهد, تنها به بروکلی تکیه نکنید, سایر خانواده کلم نظیر کلم پیچ, کلم قمری, کاهو و کلم بروکسل هم از نظر تغذیه ای بسیار تهی هستند.خانواده توت و آلبالورنگ های بنفش, آبی و قرمز در همه نوع توت و آلبالو مسوول سلامت بودن میوه هایی هستند که حاوی این رنگ ها هستند. توت ها حاوی بیش از ۴ هزار ذره مختلف هستند که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند. بنابراین مطمئن شوید که این میوه های از ید و کم کالری در رؤیم غذایی روزانه تان وجود دارد روزانه ۵ وعده میوه بخورید.افزودن توت ها به رژیم غذایی روند تحلیل عملکرد مغزی که با افزایش سن اتفاق می افتد را کاهش می دهد. مطالعات متعددی نشان می دهد که هر چقدر هم که رژیم غذایی سالم و بهتر باشد مخصوصا حاوی خانواده توت و آلبالو, می تواند عملکرد مغزی را تقویت کرده و مغز را سالم تر نگهدارد.سبزیجات سبز - قرمزویتامین C و بتا کاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که سلول های پوستی را سالم نگهداشتند و آن را از تخریب ناشی از تابش اشعه آفتاب حفظ می کند.ویتامین C در تولید کلاژن هم درگیر است. بتا کاروتن به مشکل مفاس از ویتامین A تبدیل شده که این به تعمیر لایه اپیتلیال یا سلول پوست کمک می کند. محققان توصیه می کنند. روزانه مواد غذایی نظیر فلفل قرمز, هویج, کدو سیب زمینی شیرین مصرف کنید. سبزیجات برگ سبز و هرگونه سبزی مغزی می توان خط بزرگر پروستات را کاهش دهد. مردانی که رژیم غذایی شان سرشار از سبزی و میوه است کمتر به بیماری های پروستات مبتلا می شوند.

منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش میوه آرایی و حکاکی میوه و سبزیجات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق



 

 

میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

 

این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است كه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.


گیلاس حاوی ویتامین C است كه در حفظ سلامت پوست، افزایش قدرت ایمنی، تشكیل بافت پیوندی و سلامت اعصاب نقش مؤثری دارد.


گیلاس جزء میوه‌های كم كالری محسوب می‌شود و سرشار از پتاسیم و منیزیم است كه برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. مصرف گیلاس و سایر میوه‌های تازه كه حاوی مقدار زیادی آب است، موجب حفظ سلامت بدن می‌شود.


تمام واكنش‌هایی كه در بدن صورت می‌گیرد، در حضور آب است. آب برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است و از بروز یبوست پیشگیری می‌كند، حتی موجب درمان یبوست می‌شود.
اگر افراد نتوانند آب بنوشند می‌توانند، از موادی كه دارای آب زیاد هستند، مثل میوه‌ها و سبزی‌ها به مقدار زیاد استفاده كنند كه از این طریق آب به بدنشان می‌رسد.


گیلاس و میوه‌‌ها سرشار از فیبر هستند و برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان می‌تواند، مفید باشد. همچنین در حفظ سلامت قلب - عروق و تعادل گردش خون بسیار مؤثر است و از یبوست پیشگیری می‌كند.