سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مواظب قارچ‌های ماشین ظرفشویی باشید


شاید تعجب كنید ولی واقعیت دارد؛ ماشینی كه ظرف‌های‌تان را می‌شوید محل تجمع قارچ‌های خطرناكی است.





دانشمندان در تحقیقات خود به نمونه‌ای از قارچ‌های مقاومی دست یافته‌اند كه درمحیطی با درجه دمای بالا و مواد ضدعفونی‌كننده و پاك‌كننده قوی و هر2 نوع آب اسیدی و قلیایی امكان زیست پیدا كرده‌اند.

در 56 درصد موارد این قارچ‌ها در پلاستیك دور در اصلی ماشین تجمع یافته‌اند كه عامل انواعی از بیماری‌های عفونی در افراد است.

هنوز تحقیقاتی در زمینه انواع بیماری‌هایی كه ممكن است با وجود این قارچ‌ها ایجاد شود صورت نگرفته ولی آنچه نگران‌كننده است مقاومت این نوع قارچ در برابر عوامل محیطی كشنده برای سایر نمونه‌هاست. ممكن است این قارچ‌ها به‌دلیل تغییر ژنتیك كه دچار آن شده‌اند بیماری‌های ناشناخته‌ای ایجاد كنند.

بهترین كار مقابله با این عوامل آن است كه محیط ماشین را كاملا خشك كرده و بعد از هربار استفاده بلافاصله ظرف‌ها را از داخل ماشین بیرون آورد و چند ساعت اجازه داده تا در ماشین ظرفشویی باز بماند.


ویدیو مرتبط :
مواظب باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواظب باشید مار شما را نبلعد!


لحظه تماشایی شکار یک قورباغه توسط مار.