سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مواد غذایی مورد نیاز برای جادوگری!


علم نشان داده است كه بهترین درمان‌ها، طبیعی‌ترین آنهاست. موارد زیر، نمونه‌هایی است كه علم ثابت كرده می‌توان از مواد غذایی به عنوان دارو استفاده كرد و نتیجه هم گرفت.


مجله سیب سبز:  سقراط گفته است: «باید غذای شما داروی شما باشد و داروی شما همان غذای شما باشد.» شاید در روزگاری كه همه انسان‌ها مقدار زیادی داروهای شیمیایی مصرف می‌كنند چنین جمله‌ای به یك شعار شبیه باشد، اما علم نشان داده است كه بهترین درمان‌ها، طبیعی‌ترین آنهاست. موارد زیر، نمونه‌هایی است كه علم ثابت كرده می‌توان از مواد غذایی به عنوان دارو استفاده كرد و نتیجه هم گرفت.

لیموناد برای غلبه بر سنگ كلیه

سنگ‌های مزاحم را دور كنید

امروزه تعداد مبتلایان به سنگ‌كلیه از افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی یا سكته‌های مغزی بیشتر است. اگر شما هم از این مشكل رنج می‌برید لیموترش بیشتر از تمام میوه‌های مشابه و هم‌خانواده خود سیترات دارد و این سیترات می‌تواند كلسیم اضافه بدن را كه ممكن است به سنگ كلیه بدل شود، مهار كند. بهترین كار این است كه لیموترش تازه بخرید و آب آنها را با آب سرد و مقدار اندكی شكر مخلوط كنید.

نسخه‌های دکتر آشپز باشی!

4فنجان قهوه مساوی است با...

 قهوه برای غلبه بر افسردگی

آمار به شما نشان می‌دهد كه قضیه چقدر جدی است: بیش از 10درصد مردم جهان در سال گذشته داروهای ضدافسردگی مصرف كرده‌اند! اما جالب است بدانید مطالعات پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان داده كه نوشیدن چند فنجان قهوه می‌تواند گروهی از افراد را از مصرف داروهای ضدافسردگی بی‌نیاز كند. در مطالعه دیگری كه در دانشگاه پیتسبورگ انجام گرفته، مشخص شد زنانی كه به طور متوسط هر روز 4 فنجان قهوه می‌خورند 20درصد كمتر از زنانی كه در روز اصلا قهوه نمی‌خورند به افسردگی مبتلا می‌شوند. دكتر پاملا اوندیریچ، متخصص روانپزشكی می‌گوید كافئین ممكن است مغز را در مقابل برخی واسطه‌های شیمیایی كه ممكن است عامل بروز افسردگی باشند، محافظت كند.البته ممكن است اثر قهوه در جلوگیری از افسردگی به دلیل خاصیت نیروبخشی آن هم باشد.

نسخه‌های دکتر آشپز باشی!

ماست برای غلبه بر سرماخوردگی


از عطسه كردن خسته شده‌اید؟

می‌توانید با خوردن روزانه یك فنجان ماست پروبیوتیك در ماه‌های سرد سال، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت كنید. باكتری‌های خوب پروبیوتیك، سیستم ایمنی شما را تقویت می‌كند. مطالعات نشان داده كه مصرف روزانه ماست‌های پروبیوتیك 24درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی فوقانی (مثل سرماخوردگی) را كاهش می‌دهد. ماست همین‌طور می‌تواند پروتئین لازم برای قوی ماندن و حفظ استحكام سدهای دفاعی را به بدن برساند.

یادتان باشد كه خوردن مواد قندی، مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها و اضطراب زیاد می‌تواند میكروب‌های مفید دستگاه گوارش شما را از بین ببرد و در نتیجه شما را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا كند.


نسخه‌های دکتر آشپز باشی!

گوشت اردك برای جلوگیری از دردهای قاعدگی


برای خانم‌های جوان

گوشت اردك و حبوباتی مثل نخود و لوبیا منابع عالی‌ای از تیامین و ریبوفلاوین هستند. این دو ویتامین تا حدودی می‌توانند مانع از بروز سندرم دردهای قاعدگی (مشكلات قبل از شروع دوره ماهانه بانوان) شوند یا حداقل علائم آزاردهنده آن را كاهش دهند. بر اساس تحقیق پژوهشگران دانشگاه آمریست در ماساچوست، زمانی كه افراد روزانه 2 میلی‌گرم تیامین و 5/2 میلی‌گرم ریبوفلاوین به بدن خود می‌رسانند، به احتمال 25 تا 35 درصد كمتر دچار سندرم دردهای قاعدگی می‌‌شوند. اما نكته جالب اینجاست كه در این مطالعه مشخص شد زنانی كه این میزان ویتامین‌ها را از طریق مواد طبیعی و غذا به بدن خود می‌رسانند، خیلی كمتر از گروهی كه این ویتامین‌ها را از طریق مكمل‌ها به بدن خود می‌رسانند دچار سندرم دردهای قاعدگی می‌شوند، برای همین بهتر است خوراك با گوشت اردك و حبوبات را جزء برنامه غذایی هفتگی و ماهانه خود قرار دهید.

جگر برای پیشگیری از میگرن

غذای ضدمیگرن

میگرن امان شما را بریده؟ ممكن است بدن شما دچار كمبود «جگر» شده باشد. جگر گوسفند یكی از بهترین منابع غذایی ریبوفلاوین بوده كه از ویتامین‌های گروه B است. مطالعات در كشورهای فرانسه و ژاپن نشان داده كه ریبوفلاوین می‌تواند تعداد حمله‌های میگرن و شدت حمله‌ها را كاهش دهد. البته این مطالعات نشان داده برای نتیجه گرفتن باید روزی 4میلی‌گرم ریبوفلاوین خورد كه این میزان را نمی‌توان صرفا با خوردن جگر به بدن رساند. برای همین سعی كنید لبنیات و سبزیجات تازه بخورید كه منبع انواع ویتامین‌ها‌ هستند. بد نیست اگر میگرن شدید دارید هفته‌ای 2 یا 3 عدد مكمل حاوی ریبوفلاوین هم بخورید.

اگر می‌خواهید از كلی بیماری دور شوید...


محصولات  ارگانیك برای پیشگیری از سرطان دیابت، سرطان، پاركینسون، ناباروری، چاقی و...

میلیون‌ها و شاید میلیاردها نفر در جهان از این بیماری‌ها و مشكلات رنج می‌برند. محققان می‌گویند در ابتلای بسیاری از افراد به این بیماری‌ها ردپای غذاهای صنعتی و فراوری شده دیده می‌شود. تحقیقات محققان دانشگاه پرت استرالیا هم نشان داده كه استفاده از غذاهای غیرارگانیك در كودكان باعث كاهش ضریب هوشی (IQ) و بیماری عدم تمركز كودكان می‌‌شود و حتی این گمان وجود دارد كه این گروه از غذاها می‌تواند باعث بروز بیماری اوتیسم هم شود.در نهایت به این موضوع هم فكر كنید كه استفاده از محصولات ارگانیك به نفع كره‌زمین هم هست، زیرا محصولات ارگانیك میزان بیشتری كربن از هوا می‌گیرند و در روند تولید آنها گازهای گلخانه‌ای كمتری تولید می‌شود. در روند تولید محصولات ارگانیك از مواد با پایه نفتی استفاده نمی‌شود كه این مواد ممكن است روی قدرت باروری انسان‌ها تاثیر منفی بگذارد.با تمام دلایل ذكر شده، بهترین كار این است كه تا می‌توانید از مواد غذایی ارگانیك استفاده كنید و تا می‌توانید سراغ مواد غذایی فراوری شده و صنعتی نروید.

نسخه‌های دکتر آشپز باشی!

 انار برای غلبه بر اثرات نامطلوب اشعه ماورای بنفش


میوه ضدسوختگی


انار یك منبع عالی از الاگیك اسید است. این ماده یك محافظ عالی برای سلول‌های پوست در مقابل آسیب‌های احتمالی اشعه‌های ماورای بنفش (UVB و UVA) است. مطالعات گروه سلول‌شناسی دانشگاه تغذیه تگزاس نشان داده است كه احتمال ابتلا به سرطان پوست در افرادی كه به طور منظم انار یا آب‌انار تازه می‌خورند، كمتر از سایرین است. یادتان باشد خوردن دانه‌های انار یا آب‌انار تازه بسیار بهتر از مصرف آبمیوه صنعتی یا حتی آب انار ذخیره شده در فریزرها و سردخانه‌هاست.


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی یا مواد شیمیایی؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردار



 

مهمترین مواد غذایی مورد نیاز خانم های باردار

 

در زمانی که باردار هستید برای تامین مواد مورد نیاز بدن چه باید کرد؟ دارو مصرف کنیم یا اینکه مواد مورد نیاز را به طور مستقیم از خوراکی ها دریافت کنیم ؟

 

امروزه دیگر تمام خانم ها می دانند این سخن که  باید به جای دو نفر غذا بخورید و ... کاملا نادرست است .

 

بسیاری از خانم های باردار از پزشک خود می پرسند که آیا برای تامین نیازهای بدنشان باید دارو مصرف کنند یا اینکه تنها ویتامین هایی که از طریق خوراکی ها دریافت می شود کافی است ؟

 

امروزه دیگر تمام خانم ها می دانند این سخن که  باید به جای دو نفر غذا بخورید و ... کاملا نادرست است .

 

مادران باردار باید غذای مناسب را مصرف کنند نه بیش از حد نه کمتر تنها غذایی که واقعا برای جنین و مادر مفید باشد نه به صرف اینکه شکم شان سیر شود ، شاید در برهه های دیگر زمانی این کار بازخورد داشته باشد و مانع از گرسنگی شما شود اما دوران بارداری دورانی بسیار حساس است و باید به تمام غذاهایی که می خورید دقت داشته باشید .

 

در دوران بارداری باید کلسیم و منیزیم بسیاری مصرف شود تا این مواد غذایی هم به مادر برسد و هم به جنین .

 

توصیه هایی به خانم های باردار :

غذاهایی را که دارای فلفل و سس های تند هستند را کمتر  مصرف کنید .

 

در مصرف مواد قندی، چربی ها و انواع شیرینی ها افراط نكنید.

 

سالاد را همراه آب لیمو، آب نارنج آب غوره كم نمك با كمی‌روغن زیتون استفاده كنند. اگر ترجیح می‌دهند همراه سالاد از سس استفاده كنند، بهتر است به جای مایونز كه حاوی مقادیر زیادی چربی است،‌از ماست رقیق شده و آب لیمو استفاده کنند .

 

در ساعت 5.30 صبح  و قبل از اینکه خانه را ترک کنید : یک موز به همراه یک لیوان آب میوه ، دو عدد تخم مرغ میل کنید .

 

هنگامی که داخل وسیله نقلیه یا مترو هستید بهتر است که یک خوراکی مانند اسنک مصرف کنید .

 

ساعت 10.30 : یک میان وعده سالم مثل ماست یا یک واحد میوه میل کنید .

 

ساعت 12.30 : شیر کاکائو یا شیر مصرف کنید .

 

معمولا خانم هایی که سرکار می روند و شاغل هستند ساعت ناهاریشان بین ساعت 1 تا دو است پس شما در این ساعت اماده ناهار می شوید .

 

شما می توانید مرغ ، گوشت و وعده های غذایی سالم و مغذی را مصرف کنید البته لازم به ذکر است که  سبزیجات را نباید  فراموش کرد .

 

برای میان وعده عصر هم می توانید از میوه ، نان های سبوس دار ، بیسگویت سبوبس دار و ... استفاده کنید

 

شام شما نیز باید غذایی سبک باشد که به هنگام خواب اذیت نشوید و بتوانید عمل دم و بازدم راحتی داشته باشید .

 

توصیه های لازم :

از انواع میوه های تازه و میوه های خشك مانند كشمش، خرما، توت خشك، انجیر خشك، برگه هلو، زردآلو یا آلوی خشك می‌توانند به عنوان میان وعده استفاده كنید .

 

منبع:seemorgh.com