سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

معرفی تازه‌های بازار دهان و دندان


شوینده لیسترین زیرو، شوینده‌ای بدون الکل با طعمی بسیار مطبوع و ملایم است که می‌توانید با استفاده از آن نه تنها دندان‌های سفیدی داشته باشید، بلکه دهانتان را نیز خوشبو کنید.




تازه‌های بازار دهان ودندان



 شوینده ملایم: شوینده لیسترین زیرو، شوینده‌ای بدون الکل با طعمی بسیار مطبوع و ملایم است که می‌توانید با استفاده از آن نه تنها دندان‌های سفیدی داشته باشید، بلکه دهانتان را نیز خوشبو کنید.



  دور کردن باکتری‌ها: برای از بین بردن باکتری‌های موجود در دهانتان از مسواک زبان استفاده کنید. هر روز قبل از مسواک زدن برای اینکه مانع از ساخته شدن باکتری‌ها داخل دهانتان شوید، با این مسواک خاص، زبان خود را تمیز کنید.



   دسترسی به نقاط مشکل: این مسواک‌ها برای دسترسی به نقاط کوچک و سخت طراحی شده است. البته از نقاط آسان و قابل دسترس باید به نقاط غیرقابل دسترس حرکت داده شوند. با استفاده از این مسواک‌های درونی حتی کوچکترین نقاط بین دندان‌هایتان نیز تمیز خواهد شد.



  مراقبت کامل: خمیر دندان اورال B پرواکسپرت، برای دندان‌های حساس بسیار مناسب است این خمیردندان بافت دندان‌ها را تمیز می‌کند و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. بوی بد دهان را از بین می‌برد و به سلامت لثه‌ها و مینای دندان کمک می‌کند. مانع از ایجاد رسوب لابه‌لای دندان‌ها می‌شود و از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کنند و دندان‌ها را کاملا سفید و پاکیزه می‌کند.



  نخ دندان راحت: بوت اکسپرت دنتال، نخ دندانی است که برای دندان‌های حساس طراحی شده است. براقی لابه‌لای دندان‌ها جای می‌گیرند و می‌توانید بااستفاده از آن تمامی ذرات و باقی مانده غذاها را از لابه‌لای دندان‌هایتان خارج کنید.

مسواک مناسب: مسواک سونیک آرم و همریک مسواک شارژی است که دارای 16هزار موی ریزه کوچک است، که استفاده آن در هر دقیقه باعث دورشدن میکروب‌ها و ذرات غذا از لابه‌لای دندان‌ها می‌شود، زیرا موهای این مسواک ریز و قوی هستند.



 به لثه ها ویتامین ث تزریق کنید

  چه غذاهایی برای سلامت لثه‌ها توصیه می‌شود؟

رژیم‌هایی غذایی غنی از فیبر مثل استفاده از نان‌های سبوس‌دار، غلات و لوبیاها برای سلامت لثه‌ها و دندان‌ها بسیار مناسب هستند. میوه‌های غنی از ویتامین c نیز برای سلامت لثه بسیار مفیدند مثل هلو، پرتقال و کیوی. یکی از بهترین مواد غذایی برای لثه و دندان کرفس و سبزیجاتی مانند بروکلی، نخودفرنگی و سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره است. مصرف پنیر نیز به کنترل ph دهان کمک می‌کند. نوشیدن مقادیر فراوانی آب مانع از خشک شدن لثه‌ها می‌شود و ترشح بزاق را افزایش می‌دهد. از دیگر غذاها مفید می‌توان به هسته انگور، چای سبز، پیازها، جعفری، نعناع و قارچ اشاره کرد.



بیماری‌هایی که از دهان به بدن میرسند

 آیا سلامت لثه‌ها و یا  عدم سلامت آنها روی سلامت بدن تأثیر می‌گذارد؟

بله. اگر لثه‌ها بیمار درمان نشوند، می‌توانند یک بیماری جدی برای لثه ایجاد کنند که Periodontitis  نامیده می‌شود. این بیماری، خطر ابتلا به عفونت در دیگر بخش‌های بدن را افزایش می‌دهد. عدم سلامت دهان و دندان و این بیماری می‌تواند باعث بروز ذات‌الریه نشود، باکتری در دهان که ممکن است به سمت ریه‌ها برود و باعث بروز عفونت و مشکلات حاد ریوی شود. التهابات شدید ناشی از بیماری پریودونتیتس می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی مثل بیماری قلبی، مسدود شدن شریان‌ها و رگ‌های خونی و حتی سکته و مرگ زودرس، دیابت‌ها و روماتیسم را افزایش دهد.


ویدیو مرتبط :
‫سلامت دهان و دندان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی کامل تبلت های موجود در بازار + عکس






حدود 1.250.000 تومان







حدود 1.070.000 تومان







حدود 930.000 تومان







حدود 1.090.000 تومان







حدود 1.100.000 تومان







بزودی







حدود 600.000 تومان







حدود 520.000 تومان







حدود 1.100.000تومان







حدود 1.300.000 تومان







حدود 410.000 تومان







حدود 465.000 تومان