سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

معجون‌های تپل کننده!


با این اسموتی‌های اشتهاآور با لاغری خداحافظی كنید. با نوشیدن این معجون ها می‌توانید اشتهای از دست رفته خود را باز گردانید.


مجله سیب سبز: كم اشتهایی، یكی از بزرگ‌ترین مشكل افراد لاغر است. البته كم‌اشتهایی فقط مخصوص لاغرها نیست، برخی از كودكان هم بی‌اشتها هستند كه شاید در سنین كم برایشان مساله‏ ساز نباشد، اما با گذشت زمان مشكل‌ساز می‌شود.  برای اینکه اشتهای‌تان برانگیخته شود  نیازی نیست به غذاهای هوس انگیز نگاه کنید یا آنها را  مقابلتان بگذارید. خیلی از این غذاها  بسیار پر چرب  یا بدون خواص هستند. اما با نوشیدن چند معجون می‌توانید اشتهای از دست رفته خود را باز گردانید.

به‌لیمو، معجونی برای كودكان بدغذا

اگر كودك كم اشتهایی دارید و می‌خواهید بدون هیچ زور و اجباری او را تشویق به خوردن غذا كنید، بهتر است این شربت خانگی را برای او درست كنید.

معجون‌های تپل!
مواد لازم:

  • عصاره به‌لیمو: یك قاشق سوپ خوری
  • لیمو: دو عدد
  • عرق بابونه: یك قاشق سوپ خوری
  • نعناع: 5 تا 6 برگ
  • یك لیوان آب

طرز تهیه:

كافی است این مواد را با هم مخلوط كرده و از عسل به عنوان شیرین‌كننده استفاده كنید. متوجه می‌شوید كه دیگر نیازی به دنبال كردن كودكان‌تان از این اتاق به آن اتاق نیست تا یك قاشق غذا بیشتر میل كنند. این معجون تقویت‌كننده قلب است و در كاهش اضطراب و دلهره نقش بسزایی دارد. اگر به غیر از كم اشتهایی از بوی بد دهان خود رنج می‌برید، این معجون در بر طرف كردن این مشكل می‌تواند به شما كمك كند. همچنین اگر دچار دل پیچه شدید یا دنبال یك داروی نفاخ بودید، می‌توانید به جای بابونه، پونه به این معجون اضافه كنید. این نوشیدنی برای همه مزاج‌ها مناسب است.


كم‌خوری ممنوع!

بعضی مواقع ممكن است یكی از عوامل كم اشتهایی، مشكلات معده باشد. به همین دلیل این افراد ترجیح می‌دهند كم اشتها باشند تا با مشكل معده دست و پنجه نرم كنند. این معجون افزایش اشتها را  امتحان کنید.

معجون‌های تپل!

مواد لازم:

  • عرق رازیانه: یك قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز: یك تا دو عدد
  • عرق زیره: یك قاشق غذاخوری
  • شیره انجیر: بستگی به علاقه شما برای شیرین شدن دارد
  • 2 تا 3 عدد برگ كاهو

طرز تهیه:

این معجون علاوه بر افزایش اشتها، می‌تواند یك تقویت‌كننده خوب معده باشد. تركیب همه این مواد دست به دست هم می‌دهند تا این مشكل را از افراد دور كنند. همچنین در كاهش نفخ معده تاثیر چشم‌گیری دارد. با این معجون دیگر نیازی به كم‌خوری نیست.


برانگیزی اشتها با طعم خوش نسكافه!

شیر آنقدر پر خاصیت است كه باید هر فرد در طول روزیك لیوان بنوشد اما خیلی از افراد به خصوص بچه‌ها با طعم یا بوی آن میانه خوبی ندارند، به همین دلیل ترجیح می‌دهند این فرآورده لبنی را از برنامه غذایی خود حذف كنند. از این پس مشکل شما با این معجون حل خواهد شد.

معجون‌های تپل!

مواد لازم:

  • شیر: یك لیوان
  • شیره انگور: یك قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

مخلوط این دو مواد با یكدیگر طعم خوشی مثل مزه نسكافه ایجاد می‌كند. افرادی كه هم می‌خواهند از خاصیت شیر برخوردار شوند و هم اشتهای‌شان بیشتر شود، می‌توانند این نوشیدنی را میل كنند. اگر مشكل كم‌خونی دارید یا دچار ضعف و سردردهای روزانه می‌شوید، آخرشب این معجون را درست كرده و میل كنید. شیره انگور دربرطرف كردن این مشكلات نقش مهمی دارد.


بخور تا چاق بشی!

اگر برای افزایش اشتهای‌تان می‌خواهید از مزاج خنك استفاده كنید، می‌توانید از عرقیجاتی كمك بگیرید كه این خاصیت را به همراه دارند.

معجون‌های تپل!

مواد لازم:

  • عرق كاسنی: یك قاشق غذاخوری
  • عرق شاتره: یك قاشق غذاخوری
  • انجیر: یك تا دو عدد
  • عسل: یك قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

این معجون به دلیل وجود عرق كاسنی و شاتره مزاج خنكی دارد و برای افرادی كه مزاج‌شان گرم است، بسیار گزینه خوبی است اما اگر می‌خواهید همه مزاج‌ها از آن استفاده كنند، بهتر است كمی انگور یا انجیر به آن اضافه شود. اگر به دنبال معجون اشتها آور قوی‌تری هستید كه باعث افزایش وزن زیادی شود، به جای عرق شاتره بهتر است از عرق یونجه استفاده كنید.


با میوه‌های اشتهاآور بیشتر آشنا شوید

معجون‌های تپل!

افرادی كه مزاج گرم دارند، برای طعم‌دار كردن معجون‌ها بهتر است از طعم‌دهنده‌هایی استفاده كنند كه خنكی هستند. به عنوان مثال ترخون یك اشتهاآور است كه اگر به شربت آبلیمو و عسل اضافه شود، می‌تواند برای همه مزاج‌ها مناسب باشد. انگور، انجیر، انواع توت‌ها به غیر از توت فرنگی، هویج زردك و سیب به خصوص سیب شیرین جزء میوه‌های اشتهاآور با مزاج‌تر هستند.


ویدیو مرتبط :
تپل ترین مسابقه شنای تپل ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه خوشمزه وتصویه کننده خون



خواص انار

فصل سرما آمده و با خودش ميوه‌هاي جديدي آورده؛ از خرمالو و انواع مركبات گرفته ت انار. انار، ميوه‌ خوش‌خوراکي است كه خيلي از خانواده‌ها آن را به اصطلاح دون مي‌كنند و به همراه نمك و گلپر مي‌خورند. انار خوردن در شب يلدا هم سال‌هاي سال است که به يكي از آداب اين شب طولاني سال تبديل شده. احتمالا از هر كسي درباره خواص انار بپرسيد، در پاسخ مي‌گويد که انار خون را تصفيه مي‌كندولي متخصصان تغذيه، فوايد ديگري را هم براي انار ذکر مي‌کنند.

تصفيه خون


مي‌دانيد كه انار يك تصفيه‌كننده خون بوده و براي كبد بسيار مناسب است. به اين دليل از قديم خوردن اين ميوه براي شفافيت پوست توصيه مي‌شده است.

از امام رضا(ع) نقل مي‌کنند که: «انار بخوريد تا دهان‌تان پاكيزه و خوش‌بو شود.» مطالعات متعدد نشان داده که عادت به خوردن اين ميوه مانع تشكيل پلاك‌هاي دنداني و بروز پوسيدگي دندان مي‌شود.

تقويت قلب


نكته مهمي كه بايد درباره انار بدانيم خاصيت حفاظتي آن در برابر بيماري‌هاي قلبي است. انار احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را با كاهش فشار خون، جلوگيري از اكسيد شدن LDL و تشكيل پلاك در ديواره عروق پايين آورده و ريسك ابتلا به گرفتگي عروق را كم مي‌كند.

خواص انار

رب انار


يكي از فرآورده‌هاي پرمصرف اين ميوه رب انار است؛ فرآورده‌اي كه به بهانه وفور اين ميوه در برخي مناطق مانند يزد و شهرهاي شمالي كشور تهيه مي‌شود. به اين ترتيب كه آب انار را جوشانده و آن را تغليظ مي‌كنند و به عنوان چاشني به خصوص در خورش فسنجان و تهيه زيتون پرورده مورد استفاده قرار مي‌دهند. البته اين رب مي‌تواند ترش و يا شيرين باشد كه با افزودن كمي شكر و يا آب نارنج و يا آب غوره اين مزه‌ها تقويت خواهند شد.

ترکيب انار و گل‌پر


خوردن اين ميوه و آب آن به دليل تركيباتي كه دارد، يبوست‌آور است و خوردن‌اش به همراه هسته مانند يك ملين عمل مي‌كند اما به دليل ايجاد مشكلاتي به هنگام دفع، بهتر است كه يك چهارم آن را با هسته و بقيه‌اش را بدون هسته ميل كنيد. ضمنا از آنجا که اين ميوه نفاخ است، مصرف آن با گياه معطري مانند گل‌پر که طبع گرمي دارد، خاصيت نفاخ بودن را از اين ميوه مي‌گيرد.

خوردن انار يا آب آن به تنهايي سوء‌هاضمه‌آور بوده و سوزش معده به دنبال دارد. به اين دليل خوردن‌اش با گلپر توصيه مي‌شود. يادتان باشد كه خوردن مقدار كمي از انار گلپر زده بعد از غذا به هضم غذا كمك مي‌كند.

ميوه بارداري

خانم‌هاي باردار نيز بهتر است در اين دوران انار ميل كنند زيرا اين ميوه هم علايم ويارشان را كاهش مي‌دهد و هم به رشد جنين كمك مي‌كند.

آش انار


با اين ميوه مي‌توانيد آشي گرم تهيه كنيد به نام آش انار كه يزدي‌ها آن را پخته و بيشتر از همه ميل مي‌كنند. طرز تهيه‌اش به اين ترتيب است كه برنج و لپه را به همراه سبزي آش (جعفري و گشنيز) و كمي سير طبخ كرده و سپس نيم ساعت قبل از برداشتن آش از روي حرارت به آن آب انار يا رب انار مي‌افزايند و به جاي نعناع داغي كه به ساير آش‌ها اضافه مي‌شود، به آن كمي گلپر مي‌زنند.

خواص انار

منبع آنتي‌اكسيدان


اين ميوه سرشار از ويتامين C (يكي از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي) است و به اين ترتيب، خوردن يك عدد از آن يا 100 سي‌سي از آب انار تامين‌كننده 16 درصد از نياز روزانه به اين ويتامين است. ضمنا منبعي از ويتامين B5 و پتاسيم است و تركيبات آنتي‌اكسيداني آن هم از خانواده پلي فنول‌ها، ديگر مواد ارزشمند اين ميوه هستند. مزه گل انار نيز به دليل تانني است كه در پوست‌اش دارد، درست مثل چاي