سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

معجزه خانه داری با سرکه!


سـرکه می‌تواند جای مواد شوینده و تمیز کننده گرانقیمت را بگیرد. باور نمی‌کنید؟

مجله سیب سبز: سرکه یک ماده اسیدی است و همانطور که می‌دانید اسید می‌تواند بیشتر لکه‌ها، تفاله صابون، رسوبات مواد معدنی و خیلی از آلودگی‌های دیگر را پاک کند. سرکه سفید می‌تواند محیطی ایجاد کند که مانع از رشد قارچ، کپک و بعضی از باکتری‌ها شود. در عین حال پاک‌کنندگی آن در بیشتر موارد آنقدر قوی نیست که باعث آسیب شود. شما می‌توانید از لیمو برای تمیز کردن این‌ موارد استفاده کنید:

سرکه فقط برای ترشی نیست!

قهوه‌ساز:

محفظه قهوه‌ساز را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کرده و دستگاه را روشن کنید. در نیمه راه آن را خاموش کنید و اجازه دهید محلول به مدت یک ساعت درون محفظه باقی بماند. بعد دوباره روشن کنید تا سیکل کامل شود. سپس چند بار محفظه را با آب پر کرده و دستگاه را روشن کنید تا سرکه کاملا از بین برود.

ماشین ظرفشویی:

بعضی وقت‌ها خرده‌های غذا در ماشین می‌ماند و باعث فساد می‌شوند. برای ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی لازم است هر ماه یک بار نصف فنجان سرکه سفید در مخزن ماشین بریزید و اجازه دهید یک بار با چرخه خالی کار کند یا می‌توانید یک کاسه کوچک را با سرکه پر کنید، در کف ماشین قرار دهید و بگذارید یک بار دستگاه به صورت خالی کار کند. با این کار باکتری‌ها و قارچ‌ها از ماشین شما دور می‌شوند.

کپک:

برای تمیز کردن دیوار یا پرده حمام کپک‌زده، کافی است سرکه را در یک قوطی اسپری بریزید و روی مناطقی که کپک دارد اسپری کنید. بعد از 15 دقیقه آن را آبکشی کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

اتو بخار:

برای خلاص شدن از رسوبات آب در سوراخ‌های اتو، می‌توانید محفظه آب اتو را با مقدار مساوی آب و سرکه پر کرده، دکمه بخار را بزنید و چند لحظه صبر کنید. سپس اتو را خاموش کنید، صبر کنید خنک شود، محفظه را خالی کنید و با آب سرد بشویید.

سطوح:

سرکه می‌تواند روی سنگ مرمر و چوب خراش بیندازد یا آنها را کدر کند. اما برای تمیز کردن بقیه سطوح مثل سرامیک گزینه بسیار مناسبی است. برای تمیز کردن این سطوح یک چهارم فنجان سرکه را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و با آن سطوح را بشویید.

ظروف شیشه‌ای:

برای اینکه ظروف شیشه‌ای درخشان‌تری بعد از شست‌وشو داشته باشید کافی است یک فنجان سرکه را به آبی که ظروف را در آن می‌شویید اضافه کنید. درخشندگی ظروف را باور نخواهید کرد.

پنجره‌ها:

برای اینکه یک شیشه‌پاک کن طبیعی در خانه تهیه کنید و شیشه‌هایی درخشان‌تر داشته باشید کافی است یک چهارم فنجان سرکه را با 2 فنجان آب مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری صابون مایع به آن اضافه کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید، روی شیشه‌ها اسپری کنید و با یک ورق روزنامه یا دستمال خشک آن را پاک کنید.

دوش:

رسوبات آب در سوراخ‌های دوش جمع می‌شود و باعث گرفتگی این سوراخ‌ها می‌شود. این کار به تدریج جلوی جریان پر فشار آب را می‌گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید یک کیسه پلاستیکی را پر از سرکه کنید و آن را طوری به دوش گره بزنید که سوراخ‌‌های دوش درون سرکه قرار بگیرند. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آب سرد را باز کنید تا دوش تمیز شود.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه سرکه سیب در خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیزبینی در خانه‌داری!



 

 

تیزبینی در خانه‌داری

 

 

مطمئناً دانستن این نکات در داشتن خانه مطلوب به شما بسیار کمک خواهد کرد، پس با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 

 

پاک کردن اثر مداد از روی دیوار

 


خمیر دندان برای پاک کردن اثر مداد از روی دیوار موثر است. خمیر دندان را با پارچه روی آن بمالید کاملا پاک می‌‌شود.

 

 

 

تمیز کردن و برق انداختن وسائل

 


برای تمیز کردن و برق انداختن ظرفشوئی یا وسائل استیل و یا گوشی تلفن، پنبه را آغشته به الکل کنید و به سطح آن بمالید.

 

 

پاک کردن اثر رنگ از روی شیشه

 

 

پاک کردن اثر رنگ از روی شیشه

 


رنگ کهنه و یا خشک شده یا قلم مو‌ها با استون پاک می‌‌شود. شیشه‌ها را با پارچه آغشته به استون پاک کنید، اثری از رنگ باقی نمی‌ماند .

 

 

 

پوست کندن تخم مرغ آب پز

 

 

تخم مرغ آب پز را بعد از جوشیدن حدود 1 دقیقه زیر آب سرد نگه دارید پوست آن مانند یک نوار متصل به هم کنده می‌‌شود.

 

 

چه کنیم تخم مرغ هنگام آب پز شدن ترک نخورد!

 

 

چه کنیم تخم مرغ هنگام آب پز شدن ترک نخورد!

 


قبل از اینکه تخم مرغ را آب پز کنید درون ظرف مورد نظر کمی نمک بریزید، دیگر تخم مرغها ترک برنمی‌دارد.

 

 

 

کندن پوست گردو

 


اگر گردوی خشک را در آب نمک بخوابانید، بعد از چند ساعت حالت گردوی تازه پیدا می‌‌کند و پوستش به راحتی کنده می‌‌شود.

 

 

 

پاک کردن لکه‌های قهوه، کاکائو، شیر

 


لکه‌های قهوه، کاکائو، شیر را با آب نیم گرم و صابون پاک می‌‌شود، اگر کمی از رنگ آن باقی ماند بوسیله جوهر ترشک پاک می‌‌شود.

 

 

آبگوشت پرمایه!

 

 

آبگوشت پرمایه!

 


برای آنکه آبگوشت شما غلیظ‌تر و پرمایه‌تر شود چند تکه نان به داخل آن بیندازید.

 

 

 

اسپاگتی نچسب!

 

 

برای آنکه برنج، ماکارونی، اسپاگتی یا هر ماده نشاسته دار دیگر هنگام پختن به هم نچسبد، قبلاً دو قاشق روغن خوراکی به آب آن اضافه کنید مشکل شما حل خواهد شود.

 

 

 

سفید مثل یاس!



اگر هنگام پختن پلو یا کته یعنی زمانی که برنج در داخل آب شروع به جوشیدن می‌‌کند، مقدار کمی آبلیمو یا آب نارنج یا آبغوره یا یک تکه زاج سفبد به آب برنج اضافه کنید، نه تنها پلو یا کته را مانند یاس سفید می‌‌کند، بلکه دانه‌های آن را نیز از هم جدا ساخته مانع از چسبیدن آنها به یکدیگر و در نتیجه له شدن برنج می‌‌شود.

 

 

 

جلوگیری از وارفتن غذا!

 

 

برای آنکه مواد خوراکی مانند کوفته و غیره در آب از هم نپاشد و به اصطلاح وا نرود قدری آرد یا تخم مرغ به آن بیفزاید و حرارت آتش را زیاد کنید.

 

 

کف جانانه!

 

 

کف جانانه!

 


برای آنکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر کف کند، قدری نمک به آن اضافه کنید. سپس هم بزنید خیلی زودتر از موقع لازم کف خواهد کرد.

 

 

 

خاصیت روغن!

 

 

هنگام جوشاندن برنج، لویبا وحبوبات دیگر یک کاغذ روغنی را به بالای قابلمه یا دیگ بمالید و یا چند قطره روغن خوراکی به آن اضافه کنید این کار باعث خواهد شد که محتوی دیگ یا قابلمه دیرتر از حد معمول بجوشد و در نتیجه طعم و مزه آن بهتر و لذیذتر خواهد شد.

 

 

 

نمک ناپز!

 


هنگام پختن نخود و لوبیا سایر حبوبات هیچگاه به آن نمک نزنید زیرا سفت خواهد شد و دیرتر می‌‌پزد.

 

 

نمک ناپز!